Skip to main content

Sean Murray uspokaja: No Man's Sky nie korzysta z „superformuły”

Nie narusza też patentu.

Ubiegły tydzień zakończył się stresem dla graczy oczekujących na premierę No Man's Sky - twórca matematycznej „superformuły” sugerował, że gra korzysta z jego patentu bez pozwolenia.

Chyba nie o tę superformułę chodzi

Teraz głos w tej sprawie zabrał w końcu producent gry, Sean Murray. Zapewnił na Twitterze, że nie ma mowy o żadnym naruszeniu prawa własności intelektualnej.

„No Man's Sky nie korzysta z tej »superformuły« czy patentu na nią. Nie przejmujcie się tymi doniesieniami... Wszyscy wyluzujcie” - napisał deweloper.

Przypomnijmy: w 2003 roku belgijski genetyk roślin - Johan Gielis - opublikował równanie, które może opisać wiele różnych naturalnych form, takich jak rozgwiazdy, pajęcze sieci, płatki śniegu czy kryształy. Swoją prace określił jako „superformuła”.

Zobacz: No Man's Sky - poradnik i najlepsze wskazówki

W skrócie: ta może zostać wykorzysta do opisania wielu skomplikowanych kształtów, występujących w naturze. Jak się okazuje, może też przydać się do generowania obiektów w grach wideo, co właśnie zarzucano twórcom No Man's Sky.

Kontrowersje potęgował fakt, że o zastosowaniu superformuły mówił w maju 2015 roku sam producent - Sean Murray - w rozmowie z magazynem The New Yorker. Więcej szczegółów w naszej piątkowej wiadomości na ten temat.

„Życzę autorowi, Johanowi Gielisowi, wszystkiego najlepszego w przyszłości” - dodał teraz producent. „Po premierze gry spotkamy się i pogadamy o matematyce.”

Wszystko wskazuje więc na to, że No Man's Sky zadebiutuje bez przeszkód już 10 sierpnia, przynajmniej na PlayStation 4. Aktualną kontrowersją pozostają doniesienia na temat tego, że odsłona PC miałaby ukazać się dopiero 12 sierpnia - w tej sprawie Murray i jego Hello Games nie zabrali jeszcze głosu.

Zobacz na YouTube

Zobacz także