Sekiro - streamerzy znaleźli sposób na latanie. Gra ukończona w 25 minut
Szybujący shinobi.
Odkryty niedawno przez miłośników Sekiro: Shadows Die Twice glitch pozwala postaci „latać” - nawet przez duże dystanse. Dzięki wykorzystaniu błędu, grę ukończono w niecałe 25 minut.
Szybowanie można „aktywować”, zanurzając się w wodzie i wychodząc poza granice mapy - albo starając się „przecisnąć” bohaterem przez szczelinę między fragmentami świata, albo wczytując grę w umiejętny sposób.
Latanie można zobaczyć na poniższym filmie, w 18:05:
Po odpowiednim wykonaniu sztuczki postać zachowuje się tak, jakby cały czas była w wodzie, co pozwala na szybowanie w dowolnym kierunku, szybkie docieranie do odskakujących przeciwników, a także omijanie całych sekcji gry.
Zobacz: Sekiro: Shadows Die Twice - Poradnik, Solucja
Wspomniany rekord, wynoszący 24:37 (i osiągnięty przez Distortion2) zalicza się do speedrunów kategorii „Any%”, która dopuszcza wykorzystywanie wszelkich środków do jak najszybszego ukończenia gry - także glitchy.
Inne sztuczki to celowe polegnięcie w określonym miejscu w celu uniknięcia spotkania z ogromnym wężem, a także wykorzystanie specjalnych przedmiotów, by „zepsuć” sztuczną inteligencję jednego z bossów.