Sekrety Red Dead Redemption 2 ujawnione przez odblokowaną kamerę
Znikający świat, wytrzeszcz oczu i inne ciekawostki.
- Materiał na YouTube przedstawia RDR 2 z innej perspektywy
- Autor pokazuje różne poziomy szczegółów NPC oraz świata, a także więcej
Shesez, który na YouTube prowadzi kanał poświęcony odblokowywaniu kamer w grach, nagrał odcinek o Red Dead Redemption 2. Wybraliśmy najbardziej interesujące ciekawostki z filmu.
Na początku materiału autor zaprezentował różne poziomy detali (ang. LOD - level of detail) postaci niezależnych. W grach z otwartym światem stosuje się technikę ograniczania szczegółów znajdujących się daleko od gracza, aby oszczędzać moc obliczeniową. W miarę jak bohater zbliża się do obiektu lub NPC, stopniowo zyskuje on więcej detali.
Poniżej zdjęcie postaci z najniższym LOD w Red Dead Redemption 2. Porównanie kolejnych poziomów zaczyna się w 0:59.
Co ciekawe, na trzecim poziomie szczegółów z jakiegoś powodu NPC w pozycji siedzącej mają wyraźnie wyłupiaste oczy. To element, z którego Rockstar najprawdopodobniej zdawał sobie sprawę, ale nie zawracał sobie głowy poprawkami z racji tego, że gracz i tak nie dostrzegłby różnicy.
LOD dotyczy nie tylko postaci, ale też otoczenia. Oto jak wygląda obóz gangu, gdy postać gracza znajduje się daleko od lokacji:
W RDR 2 można spotkać statek kosmiczny, ale niemożliwe jest przyjrzenie się pojazdowi z bliska. W tym przypadku również pomaga odblokowana kamera (5:17). Niestety w środku nie znajdziemy przybyszów z kosmosu.
Ciekawy przypadek obserwujemy w 7:29. Oprócz prezentacji zmieniającego się oświetlenia, faworyzującego osobę, na którą aktualnie spogląda kamera, widać też, jak kobieta po skończonej rozmowie zamyka drzwi, wnika w ziemię, wyraźnie schodząc po schodach, a następnie siada. Shesez podejrzewa, że aktorka, która nagrywała sesję przechwytywania ruchu do sceny, prowadziła dialog na podeście, z którego potem zstąpiła. Niepotrzebnych animacji nie usunięto, bo gracz i tak nie dostrzega ich za zamkniętymi drzwiami.
Materiał ujawnia też, że gdy w Red Dead Redemption 2 wchodzimy do budynku, otoczenie wokół znika, by skupić moc obliczeniową na wnętrzu (8:20). Świat, który obserwujemy zza okien, to tylko jego wycinki umieszczone przed szybami.
W znajdującym się w Saint Denis teatrze, na piętrze budynku znajduje się operator projektora, którego gracz nie może dostrzec. Postać dysponuje nawet animacjami obsługi urządzenia (9:39).
W 11:25 autor zaprezentował mapę świata z lotu ptaka. Nie mógł jednak pozbyć się mgły, więc obraz nie jest w pełni wyraźny.