Skip to main content

Senua's Saga Hellblade 2 - słupy runiczne: wszystkie lokalizacje

Zbieramy wszystkie słupy runiczne.

Jedną z kategorii znajdziek w grze Senua's Saga: Hellblade 2słupy runiczne, które napotykamy już od początku rozgrywki. Na poniższej stronie prezentujemy zestawienie wszystkich tego typu obiektów znajdujących się w grze.


Na tej stronie:


Słupy runiczne, czym są, jak odblokować

Słupy runiczne przypominają miejsca kultu, w których gromadzili się mieszkańcy wiosek, które odwiedzamy w grze. Są to drewniane pale z wyrytymi nordyckimi symbolami. Po podejściu w pobliże słupa, pojawia się jego świetlisty symbol. Należy wówczas wykorzystać umiejętność skupienia, aby odblokować krótki monolog przypisany do danego obiektu i uznać go za zaliczony.

Łącznie w grze jest 18 słupów runicznych. Niektóre z nich znajdują się w dobrze widocznych miejscach, ale część jest sprytnie ukryta. Po zebraniu wszystkich otrzymujemy osobne osiągnięcie. Za zebranie wszystkich słupów otrzymujesz zawartość dodatkową w postaci materiału wideo dostępnego w menu głównym.


Słupy runiczne - rozdział 1

Słup runiczny 1/18

Jedyny słup runiczny z pierwszego rozdziału znajduje się w dobrze widocznym miejscu nad przepaścią. Trafisz tam niedługo po rozpoczęciu gry. Przechodząc ten etap powinieneś minąć go po drodze.


Słupy runiczne - rozdział 2

Słup runiczny 2/18

W drugim rozdziale znajdziemy cztery słupy. Pierwszy z nich ulokowano na jego bardzo wczesnym etapie. Gdy rozpoczniecie spacer z handlarzem niewolników, skręć w prawo i przejdź między dwoma domami. Słup widać już w oddali na polance.


Słup runiczny 3/18

Po przejściu zagadki w wiosce, będziesz musiał przejść przez dom [1]. Nie idź dalej, tylko zawróć i udaj się przez ogrodzenie [2] do zagrody. Tam musisz przejść przez kolejne wąskie przejście i za drugim ogrodzeniem [3] znajdziesz słup.


Słup runiczny 4/18

Gdy znajdziesz się już w okolicach obozowiska, w pewnym momencie dojdziesz do rozwidlenia. Nie idź prosto, tylko skręć w lewo. Tam znajduje się drabinka, która poprowadzi cię na ścieżkę. Po przejściu przez murek, znajdziesz słup w niewielkim zagłębieniu.


Słup runiczny 5/18

Pod koniec rozdziału będziesz iść razem z nieznajomym w kierunku wioski. Idąc zboczem w dół, natkniesz się na rozwidlenie przy niewielkim drewnianym znaku. Skręć na moment w lewo. Ścieżka prowadzi nieco pod górę, a potem do dołu. Na jej końcu znajduje się słup.


Słupy runiczne - rozdział 3

Słup runiczny 6/18

W trzecim rozdziale odnajdziemy aż 6 słupów runicznych. Pierwszy z nich znajdziemy już na początku. Idąc z dwoma mężczyznami, dojdziesz do drewnianego słupka. Nie idź za towarzyszami, tylko skręć w lewo. Na drugim krańcu polany, w kącie znajduje się schowany słup. Całkiem blisko znajduje się również ukryta ścieżka.


Słup runiczny 7/18

Po przerywniku, w którym Senua rozmawiała z Fargrimrem wyjdziesz z jego chatki [4]. Musisz następnie obejść dookoła domek na szczycie [5] od prawej strony. Totem znajduje się tuż przed budynkiem.


Słup runiczny 8/18

Po przejściu etapu z zagadką, dotrzesz do miejsca, gdzie znajduje się wąskie okrągłe przejście w skale. Nie idź na razie tam, tylko obróć się o 180 stopni i wespnij się po białym kamieniu. Wyżej znajdziesz szczelinę. Po jej drugiej stronie skręć w prawo, aby odnaleźć słup.


Słup runiczny 9/18

Po ukończeniu drugiej zagadki z kulami i zeskoczeniu przez dwie półki, dojdziesz do niewielkiej polanki. Po jej lewej stronie znajduje się sadzawka. Nad nią dobrze widoczny jest totem [6]. Dojdziesz do niego poprzez ciasną szczelinę [7].


Słup runiczny 10/18

Wkrótce będziesz coraz bliżej wejścia do jaskiń. Uważnie sprawdzaj prawą stronę i przeciśnij się przez długi oraz ciemny otwór. Gdy wyjdziesz po drugiej stronie, z łatwością dostrzeżesz totem.


Słup runiczny 11/18

Kolejny totem wyróżnia się spośród pozostałych. Zdobędziesz go przechodząc trzecią zagadkę z kulami, która znajduje się nad jeziorem. Gdy będziesz w pobliżu trzeciej kuli [8], odwróć się i spójrz w stronę słupa [9]. Będziesz mógł go aktywować mimo, że nie możemy do niego podejść.


Słupy runiczne - rozdział 4

Słup runiczny 12/18

W rozdziale czwartym odnajdziemy trzy słupy runiczne. Gdy zaskoczysz z półki do nieco większej groty, niedługo po wejściu do jaskiń, spójrz w prawo. Tam powinna leżeć drewniana tarcza. Przejście obok niej doprowadzi do totemu.


Słup runiczny 13/18

Niebawem, po podpaleniu misy, możesz przejść przez kamienny mostek nad przepaścią. Dalej droga prowadzi wąskim przejściem. Spoglądaj cały czas w prawą stronę. Z łatwością dojrzysz słup po drugiej stronie. Zeskocz z tego miejsca na kolejny mostek i aktywuj ołtarzyk.


Słup runiczny 14/18

Po oddaniu miecza i przejściu przez ciemności, będziesz zbliżać się do okrągłego wejścia do komnaty z zagadką. Nie wchodź tam jednak. Zawróć i udaj się nieco większym korytarzem, który prowadzi do ślepej uliczki, w której ukryto ołtarz.


Słupy runiczne - rozdział 5

Słup runiczny 15/18

W piątym rozdziale znajdziesz ostatnie cztery słupy. Pierwszy już na jego początku. Gdy będziesz się wspinać wąską ścieżką, nie idź w lewo, gdzie prowadzi fabuła, ale skręć za spore skały po prawej. Dojdziesz do ciemnej groty, z której widać korytarz prowadzący do totemu.


Słup runiczny 16/18

Po przeskoczeniu przez niewielką przeszkodę, razem z towarzyszką znajdziecie się obok sporej polanki. Jeżeli uważnie się rozejrzysz, to dojrzysz w oddali czubek słupa [11]. Dojdziesz do niego idąc ścieżką przy prawej krawędzi polany [12].


Słup runiczny 17/18

Na dalszym etapie rozdziału będziesz rozwiązywać zagadkę związaną z symbolem nad brzegiem morza. W jej trakcie, zejdź do jednej z zatoczek, gdzie znajduje się niewielki wrak [13]. Udaj się przez szczelinę [14] ukrytą pod niebieską mgiełką. Przejdź przez jaskinię. Po drugiej stronie znajduje się słup z runami. Po drodze możesz odkryć również ukrytą ścieżkę.


Słup runiczny 18/18

Ostatni totem znajdziesz w wiosce, którą wizytujesz pod koniec rozdziału. Idąc główną ścieżką, gdy zobaczysz w oddali dom z pochodniami, skieruj się w lewą stronę. Jeżeli pójdziesz dalej, to łatwo znajdziesz słup obok jednego z budynków.

Następnie: Senua’s Saga Hellblade 2 - sekretne ścieżki, ukryte twarze: wszystkie lokalizacje

Spis treści: Senua’s Saga Hellblade 2 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Senua’s Saga Hellblade 2 - długość gry, ile trwa

Zobacz także