Sequel klasycznego Arcanum miał być grą RPG w trzech wymiarach
Ujawniają dokumenty projektowe.
W zamierzchłej przeszłości 2001 roku nieistniejące już studio Troika Games wyprodukowało grę Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, reprezentującą gatunek RPG.
Produkcja wyróżniała się interesującym światem, łączącym uniwersum fantasy z technologią rodem z rewolucji przemysłowej. Gracze mogą też pamięć liczne błędy, fantastyczną muzykę i izometryczny rzut kamery.
Studio zbankrutowało, ale teraz okazuje się, że planowano przygotowanie drugiej części serii, zatytułowanej Journey to the Center of Arcanum. Jak wynika z dokumentów projektowych ujawnionych przez serwis RPG Codex, tym razem stawiano już jednak na grafikę w trzech wymiarach.
Nie porzucano jednak gatunku RPG, więc całość - gdyby powstała - przypominałaby bardziej pierwsze Deus Ex czy też Thief.
„Jeśli Arcanum cokolwiek udowodniło, to na pewno fakt, że potrafimy tworzyć zbalansowane produkcje RPG, zapadające w pamięć postacie, wciągającą historię i niezrównany system rozwoju postaci” - napisano w dokumencie.
„Mamy nadzieję osiągnąć poziom lokacji na wzór tych w Half-Life czy Deus Ex. Złożoność map w tym pierwszym tytule, razem z dbałością o ich szczegółowe wykonanie, stworzyły grę wymagającą, ale dostarczającą dobrej zabawy” - czytamy dalej.
Deweloperzy planowali przygotować zagadki logiczne z kilkoma rozwiązaniami, dodać „najlepsze elementy” złodziejskich produkcji Thief i Thief 2 i wspierać różne style rozgrywki.
Wiarygodność tych planów potwierdził sam Tim Cain, jeden z projektantów oryginalnego Arcanum (a także Fallout, Fallout 2 czy - ostatnio - Pillars of Eternity). Jak ujawnił, planowano wykorzystać silnik Source.
Deweloper dodaje, że dokumenty nigdy nie trafiły do wydawców i powstawały jako scenariusze „co by było, gdyby?” Powstały też inne wersje, w tym pomysł na sequel bliższy pierwowzorowi, napisany właśnie przez Caina.
Masz wolną chwilkę? Zobacz także: