Skip to main content

Seria filmów akcji John Wick jako gra - powstaje strategia turowa w stylu XCOM

Od twórców Thomas Was Alone.

Prowadzone przez Mike'a Bithella i odpowiedzialne za powstanie platformówki Thomas Was Alone studio Bithell Games zapowiedziało John Wick Hex, czyli grę osadzoną w uniwersum serii filmów akcji o płatnym zabójcy.

Co ciekawe, projekt nie jest - jak mogłoby się wydawać - strzelanką, a strategią turową w stylu cyklu XCOM. Autorzy obiecują jednak, że starcia położą nacisk na walkę na bliski dystans z wykorzystaniem broni palnej i ciosów wręcz.

Deweloperzy podkreślają, że gracz stanie przed koniecznością rozważnego planowania następnych działań i przewidywania konsekwencji podejmowanych decyzji. W pracach pomagają producenci oryginału, w tym twórcy sztuczek kaskaderskich, by każdy ruch przypominał scenę z filmów.

Gra przedstawi wydarzenia w rzucie izometrycznym

W trakcie rozgrywki odblokujemy kolejne stroje, lokacje i bronie, a każdy oręż wymusi zmianę stosowanej taktyki. Istotną rolę odegra „realistyczna symulowana” amunicja, której zapasy będą ograniczone. Do tego oprawa graficzna w komiksowym stylu.

Produkcja przedstawi zupełnie nową historię. Szczegółów na temat fabuły na razie nie ujawniono, ale opublikowany przez Bithell Games zwiastun sugeruje, że gracze pokierują poczynaniami samego Johna Wicka.

Zobacz na YouTube

W grze usłyszymy znanych z oryginału Iana McShane'a i Lance'a Reddicka, którzy ponownie wcielą się odpowiednio w Winstona i Charona. Nie jest na razie jasne, czy w obsadzie jest Keanu Reeves, a więc odtwórca roli głównego bohatera w filmach.

Data premiery John Wick Hex nie jest znana, aczkolwiek tytuł zmierza na PC i bliżej niesprecyzowane konsole. Na komputerach osobistych na początku gra ukaże się wyłącznie w cyfrowym sklepie Epic Games Store.

Źródło: Gematsu

Zobacz także