Seria filmów akcji John Wick jako gra - powstaje strategia turowa w stylu XCOM
Od twórców Thomas Was Alone.
Prowadzone przez Mike'a Bithella i odpowiedzialne za powstanie platformówki Thomas Was Alone studio Bithell Games zapowiedziało John Wick Hex, czyli grę osadzoną w uniwersum serii filmów akcji o płatnym zabójcy.
Co ciekawe, projekt nie jest - jak mogłoby się wydawać - strzelanką, a strategią turową w stylu cyklu XCOM. Autorzy obiecują jednak, że starcia położą nacisk na walkę na bliski dystans z wykorzystaniem broni palnej i ciosów wręcz.
Deweloperzy podkreślają, że gracz stanie przed koniecznością rozważnego planowania następnych działań i przewidywania konsekwencji podejmowanych decyzji. W pracach pomagają producenci oryginału, w tym twórcy sztuczek kaskaderskich, by każdy ruch przypominał scenę z filmów.
W trakcie rozgrywki odblokujemy kolejne stroje, lokacje i bronie, a każdy oręż wymusi zmianę stosowanej taktyki. Istotną rolę odegra „realistyczna symulowana” amunicja, której zapasy będą ograniczone. Do tego oprawa graficzna w komiksowym stylu.
Produkcja przedstawi zupełnie nową historię. Szczegółów na temat fabuły na razie nie ujawniono, ale opublikowany przez Bithell Games zwiastun sugeruje, że gracze pokierują poczynaniami samego Johna Wicka.
W grze usłyszymy znanych z oryginału Iana McShane'a i Lance'a Reddicka, którzy ponownie wcielą się odpowiednio w Winstona i Charona. Nie jest na razie jasne, czy w obsadzie jest Keanu Reeves, a więc odtwórca roli głównego bohatera w filmach.
Data premiery John Wick Hex nie jest znana, aczkolwiek tytuł zmierza na PC i bliżej niesprecyzowane konsole. Na komputerach osobistych na początku gra ukaże się wyłącznie w cyfrowym sklepie Epic Games Store.
Źródło: Gematsu