Seria Halo przyniosła dotąd 10 miliardów dolarów zysku
Kosmiczny wynik.
Ważna pracowniczka Microsoftu, a wcześniej studia 343 Industries, które przejęło po Bungie pałeczkę serii Halo, pochwaliła się rewelacyjnymi wynikami finansowymi flagowej serii Xboxa. Cała franczyza zarobiła dotąd ponad 10 miliardów dolarów.
Tak ogromny wynik to stan na rok 2019, więc dziś suma może być jeszcze wyższa. Należy jednak na wstępie wyjaśnić dwie kwestie - po pierwsze i najważniejsze, podana kwota obejmuje nie tylko same gry, ale też wpływy ze sprzedaży książek, gadżetów czy praw do serialowej ekranizacji.
Po drugie, kwota jest tylko półoficjalna, ponieważ pochodzi ze wpisu na profilu w serwisie LinkedIn należącego do Lillian Lehmann, która jednak piastuje ważne stanowisko starszej menedżer biznesu w Microsofcie. Lehmann obecną posadę objęła w 2020 roku, ale wcześniej nadzorowała finanse związane z marką Halo (do 2019 roku - stąd też dane), a z samą korporacją związana jest od 19 lat.
W sekcji poświęconej pracy nad marką Halo, Lehmann napisała, że „prowadziła zespół menedżerów, wspólników oraz handlowców zajmujących się wartymi 10 miliardów dolarów operacjami biznesowymi związanymi z marką Halo”.
Menedżerka zaznaczyła też, że chodzi o wartość „od początku do końca”, a zatem - w tym przypadku - od wydania pierwszej gry z serii do 2019 roku. Warto mieć na uwadze, że od tego czasu doczekaliśmy się między innymi Halo Infinite, które mimo mieszanego odbioru nadal pozostaje dla Microsoftu jedną z większych premier ostatnich lat, a także serialu „Halo” wydanego na platformie streamingowej Paramount+.
Dla porównania - w analogicznym okresie bardzo zbliżoną kwotę wygenerowała seria GTA, która pod koniec 2019 roku zarobiła około 9,98 miliarda dolarów. Oznacza to, że przynajmniej do końca 2019 roku Halo i GTA szły łeb w łeb, czym może pochwalić się naprawdę niewiele serii gier.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.