Seria Tribes wraca po dekadzie, ale wymagania sprzętowe nadal ma z 2012 roku
Skromne 10 GB.
Seria strzelanek Tribes wraca na rynek po ponad dekadzie przerwy. Produkcja prezentuje się całkiem ciekawie, lecz wymagania sprzętowe także przypominają tytuły sprzed dziesięciu lat.
To oczywiście przesada, lecz niewielka. Szczególnie imponujący jest fakt, że potrzeba jedynie 10 GB wolnego miejsca na dysku twardym, co w obecnych czasach brzmi dość rewolucyjnie, jak na trójwymiarową strzelankę. Warto jednak pamiętać, że mówimy o debiucie w Early Access.
Idąc dalej, jest też karta graficzna GTX 1060 6 GB, czyli produkt z 2016 roku. W rekomendowanej specyfikacji mamy za to nieco nowsze Nvidia RTX 2080 z 2018 roku. Szczegóły poniżej:
Minimalne wymagania sprzętowe Tribes 3: Rivals na PC
- Procesor: Intel Core i5 4690 lub AMD Ryzen 5 1500X
- RAM: 8 GB
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB lub Radeon RX 6500XT
- Pamięć: 10 GB
- System operacyjny: Windows 10 64-bit
Rekomendowane wymagania sprzętowe Tribes 3: Rivals na PC
- Procesor: Intel Core i7 11700 lub AMD Ryzen 5 5600
- RAM: 12 GB
- Karta graficzna: Nvidia RTX 2080 lub Radeon RX 6700
- Pamięć: 10 GB
- System operacyjny: Windows 10 64-bit
Nowa odsłona serii wydaje się przypominać nieco Apex Legends, ale z naciskiem na błyskawiczne śmiganie po sporych mapach, a także z bardziej klasycznymi trybami rozgrywki, jak przejmowanie flag. Nie zabraknie za to postaci z unikatowymi umiejętnościami.
Seria Tribes debiutowała w 1998 roku, początkowo jako spin-off cyklu Earthsiege. Mecze rozgrywają się na otwartych mapach, po których gracze poruszają się w pojazdach lub pieszo, korzystając z jetpacków i „ślizgania” po pagórkach w celu nabrania prędkości. Ostatnią odsłonę serii rozwijało studio Hi-Rez, znane ze Smite czy Paladins. Za Rivals odpowiada już firma Prophecy Games, którego szeregi zasilają niektórzy twórcy pamiętający Ascend z 2012 roku.