Skip to main content

Session - premiera i najważniejsze informacje

Realizm, nietypowe sterowanie, założenia rozgrywki.

Session to debiutancki projekt crea-ture Studios - symulator skateborardingu, który rzekomo jak żaden inny oddaje naturę wykonywania trików na desce, głównie przez nietypowe sterowanie za pomocą analogów.

Rozgrywka zdecydowanie odbiega chociażby od popularnej serii sygnowanej nazwiskiem Tony'ego Hawka. Grze bliżej do cyklu Skate, choć Session jest realistyczniejsze i ma lepiej prezentować subkulturę, na której się opiera.

Niezależny zespół sfinansował produkcję za pomocą udanej kampanii w serwisie Kickstarter, a w Session można aktualnie zagrać w fazie wczesnego dostępu.

  • Premiera: 2020 (PC), 2021 (Xbox One)
  • Platforma: PC, Xbox One
  • Wersja językowa: brak informacji
  • Producent: crea-ture Studios
  • Wydawca: crea-ture Studios
  • Wydawca PL: nieznany

Data premiery

Session trafi na PC (na platformę Steam) w 2020 roku, a w 2021 na Xbox One. Wersja na PlayStation 4 nie jest w planach.

Gra od 17 września 2019 roku jest już dostępna w sklepie Valve w fazie wczesnego dostępu, a aktualnie kosztuje 72 zł. Nie jest jasne, jak zmieni się cena po premierze, ale prawdopodobnie wzrośnie.


Rozgrywka i główne założenia

Session stara się odtworzyć klimat złotej ery skateboardingu, czyli lata dziewięćdziesiąte i dwutysięczne. To okres, w którym ten sport kwitł, a skaterzy byli idolami młodzieży.

Głównym celem gry jest po prostu wykonywanie trików na najróżniejszych arenach, torach czy placach. Twórcy nie narzucają żadnego stylu zabawy. Tak jak w rzeczywistości, sami ustalamy sobie cele i osiągamy je ciężką pracą, ćwicząc grindy, graby i flipy.

W grze nie ma żadnego systemu punktów. Deweloperzy nie chcą bowiem decydować o tym, które sztuczki są warte więcej niż inne, co w założeniach ma wyeliminować ograniczenia w swobodzie ekspresji.

Wiadomo natomiast, że nie zabraknie cyklu dobowego, bogatej personalizacji oraz systemu progresji. Ten ostatni powoduje, że ćwicząc konkretną czynność lub trik, stajemy się coraz lepsi (przykładowo skater skacze coraz wyżej lub zgrabniej zatrzymuje stopami obracającą się w powietrzu deskę).

crea-ture Studios przenosi do gry prawdziwe miejsca i skateparki. Lokacje będą na bieżąco modernizowane - jeżeli któraś nie jest zbyt często odwiedzana przez graczy, twórcy wprowadzą poprawki.

Ważną częścią skateboardingu jest nagrywanie wyczynów, i tego aspektu nie zabraknie również w Session. W grę wbudowano edytor, w którym montujemy materiały i dzielimy się nimi w mediach społecznościowych.


Nietypowe sterowanie, realizm

Session to jak dotąd najbardziej realistyczna gra o skateboardingu, przypominająca wręcz symulator. W przeciwieństwie do serii z Tonym Hawkiem na okładkach skoki są tu dość niskie, a nieuwaga łatwo może zakończyć się upadkiem na beton.

Wysoki poziom trudności może wręcz odstraszyć, ale deweloperzy pragnęli odzwierciedlić naturę tego sportu, który nie należy przecież do najłatwiejszych. To zdecydowanie produkcja dla fanów deski.

Nietypowe jest przede wszystkim sterowanie. Dwa analogi na padzie odpowiadają za dwie stopy - lewy za przednią, a prawy za tylną. Sztuczki wykonujemy, odzwierciedlając ruch stóp, którzy skaterzy robią w rzeczywistości. Gra nie obsługuje myszy i klawiatury.

Realizm sięga tego stopnia, że w trakcie grindów (slajdów po krawędziach lub barierkach), musimy w odpowiedni sposób rozłożyć ciężar ciała na konkretne części deski. Przy zbyt mocnym dociśnięciu kółek, grind zdecydowanie zwolni.

Zobacz także