Sezony nie wydłużą głównej kampanii Diablo 4. Blizzard wyjaśnia decyzję
Powodów jest kilka.
Do premiery Diablo 4 pozostały niecałe dwa tygodnie, Blizzard postanowił więc wyjaśnić czym właściwie są sezony i dlaczego nie wpłyną one na główną fabułę gry.
W ramach przypomnienia: zgodnie z duchem serii, Diablo 4 będzie podzielone na kwartalne sezony, czyli swego rodzaju darmowe rozdziały oparte na unikalnym motywie przewodnim. Razem z nimi pojawią się nowe przedmioty, zadania, przeciwnicy i co najciekawsze - wyjątkowe opowieści.
Nie mowa jednak o rozwijaniu wątku głównego. Jak dowiadujemy się rozmowy, którą przeprowadził brytyjski Eurogamer z reżyserem Joe Piepiorą, za rozwój samej fabuły odpowiadać będą płatne i rzadziej wydawane rozszerzenia.
„Mamy dwa różne rodzaje dodatków po premierze gry” - mówił Piepiora. „Będą kwartalne premiery sezonowe, a następnie pojawią się pakiety rozszerzeń. Nie mam zamiaru mówić dziś o tych drugich, ważne jest jednak, by zdać sobie sprawę, że są one częścią ekosystemu, w którym zamierzamy rozwijać grę”.
„Gdy myślimy o fabule, to wiemy, że chcemy kontynuować budowanie świata Diablo 4 i Sanktuarium, ale nie chcemy rozszerzać kampanii w sezonach, bo te byłyby później obowiązkowe do zrozumienia fabuły rozszerzeń” - wyjaśniał dalej.
W dalszej części rozmowy Piepiora zaznaczył, że wątki fabularne sezonów będą skupione wokół wspomnianych motywów przewodnich. „Mogą dodać nowe postacie lub przywrócić te już znane. To samodzielne opowieści osadzone w świecie Sanktuarium, które będą dostępne tylko przez jakiś czas”.
„Oczywiście rozszerzenia pozwolą na znacznie szerszą eksplorację Sanktuarium. Sezony zaoferują raczej wgłębienie się w konkretne lokacje” - podsumował reżyser. Taka strategia może przypominać nieco Destiny 2, czego twórcy zdają się być całkowicie świadomi.
Diablo 4 ukaże się 6 czerwca na PC oraz konsolach PlayStation i Xbox obu generacji. Posiadacze droższych edycji specjalnych zagrają kilka dni wcześniej, bo już 2 czerwca. Start pierwszego sezonu zaplanowano na drugą połowę lipca, by gracze mieli czas ukończyć podstawową kampanię.