Shadow of the Colossus na PS4 to remake, nie remaster
Zapewnia Shuhei Yoshida.
Jedna z większych niespodzianek tegorocznej konferencji Sony na E3 - Shadow of the Colossus na PS4 - stanowi pełny remake materiału źródłowego z 2005 roku, nie tylko remaster.
Informacje przekazał szef Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, w rozmowie z japońskim magazynem Famitsu (dzięki, Siliconera).
- To remake. Zawartość jest taka sama, jak w oryginalnej wersji, lecz wszystkie elementy powstają od podstaw - wyjaśnił menedżer.
- Przyzwyczajenia graczy pod względem sterowania i tak dalej zmieniają się wraz z upływem czasu, więc pracujemy nad wprowadzeniem zmodernizowanych opcji. Ale oczywiście można także grać zgodnie z oryginalną wizją. Pokazujemy po prostu, jak wspaniały był oryginał, korzystając z współczesnej technologii - dodał, sugerując możliwość wybrania klasycznego sterowania.
Zobacz: Shadow of the Colossus - Poradnik, Solucja
Jak dodał, reżyser pierwowzoru - Fumito Ueda - nie jest zaangażowany w projekt. Warto jednak dodać, że odpowiedzialne za prace studio Bluepoint Games odświeżało w przeszłości Shadow of the Colossus na PS3, więc zapewne jest dobrze zaznajomione z klasyczną pozycją.
Firma w przeszłości zajmowała się właśnie remasterami, także w przypadku God of War, The Ico, Metal Gear Solid, Uncharted czy Gravity Rush. Wygląda na to, że tym razem zakres prac będzie znacznie większy.
Remake Shadow of the Colossus debiutuje w przyszłym roku na PS4.