Shadow of the Tomb Raider - Digital Foundry analizuje grę na wszystkich konsolach
2016p na Xbox One X i 1872p na PS4 Pro.
Przedstawiciele Digital Foundry przetestowali nadchodzące Shadow of the Tomb Raider na PlayStation 4, Xbox One oraz mocniejszych wersjach konsol. Najważniejsze wnioski, w tym rozdzielczości, opisali w tekście z analizą.
Właściciele Xbox One uruchomią grę w rozdzielczości 900p, natomiast PlayStation 4 - 1080p. Z kolei na Xbox One X produkcja działa w 2016p, a PlayStation 4 Pro - 1872p.
Digital Foundry zauważa, że wersja na podstawowe PS4 działa płynnej. Brak jest też efektu rozrywania obrazu (screan tearing), który występuje na Xbox One.
Deweloperzy z Eidos Montreal opracowali nową metodę wygładzania krawędzi i przenikania światła, aby zoptymalizować grę do wyświetlania rozległych przestrzeni, wypełnionych gęstą roślinnością, której jest więcej niż w poprzednich odsłonach serii. Wszystko przy zachowaniu płynności gry.
Digital Foundry zaznacza też, że przygotowano proceduralnie odkształcające się błoto - w ślady, które na mokrym podłożu zostawia Lara, wpływa natomiast woda. Wspomniano też o ulepszonych teksturach materiałów, np. kamienia.
Zgodnie z tytułem gry, bohaterka zwiedzi tym razem więcej zacienionych lokacji, co według specjalistów z DF daje bardziej estetyczny i miły dla oka efekt.
Zobacz: Shadow of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja
Shadow of the Tomb Raider zadebiutuje 14 września na PC, PlayStation 4 i Xbox One. „To świetne zwieńczenie trylogii, z piękną oprawą i wymagającą, niemal bezbłędnie przemyślaną rozgrywką” - czytamy w naszej recenzji tytułu.