Skip to main content

Shadow of the Tomb Raider - osobne poziomy trudności dla eksploracji, walki i zagadek

Dla każdego coś miłego.

Debiutujący 14 września Shadow of the Tomb Raider zaoferuje zaawansowane opcje poziomu trudności - do swoich potrzeb dostosujemy osobno walkę, eksplorację i zagadki.

Dla każdego z wyżej wymienionych elementów deweloperzy przygotowali trzy warianty trudności (plus jeden specjalny, blokujący wszystkie opcje na najwyższym poziomie). Wybranie łatwej eksploracji sprawi na przykład, że w miejscach, których bohaterka może się chwycić, pokaże się ślad białej farby. W obozowiskach znajdziemy też zapalone ogniska.

Dzięki łatwemu poziomowi zagadek, Lara zawsze podpowie graczowi, jaki kolejny ruch powinien wykonać. Na żądanie podświetlimy też przedmioty i mechanizmy, z którymi możemy wejść w interakcję. Otrzymamy też więcej czasu w zagadkach wymagających szybkiego działania.

Jeśli chodzi o walkę, wybór gracza wpłynie na ilość zdrowia przeciwników, częstotliwość pojawiania się paczek z amunicją oraz zarys, który pojawia się wokół nieprzyjaciół, aby łatwiej ich identyfikować. Zabraknie ponadto regeneracji życia podczas walki.

Twórcy przygotowali też inne opcje dotyczące sterowania. Możemy zredukować drżenie kamery albo „miękko zablokować” ją za plecami bohaterki, aby zawsze obracała się w stronę, w którą się poruszamy (pozwala to na przemieszczanie się z użyciem tylko lewej gałki analogowej). Resztę możliwości opisano na blogu.

Shadow of the Tomb Raider trafi na PC, PlayStation 4 i Xbox One. To zakończenie trylogii opowiadającej o początkach kariery młodej archeolog.

Zobacz także