Shadow of the Tomb Raider - poziomy trudności
Dostosuj parametry walki, eksploracji i zagadek do własnych możliwości.
Nowy Tomb Raider oferuje kilka poziomów trudności związanych z trzema elementami: walką, eksploracją i zagadkami. Każdy z nich można ustawiać w menu opcji w dowolnym momencie i niezależnie od pozostałych.
Dzięki temu możesz wybrać, który element ma być bardziej wymagający, a który mniej.
Przykładowo, jeśli lubisz główkować i rozwiązywać zagadki, ale niekoniecznie toczyć zaciekłe pojedynki z wrogami, to możesz ustawić łamigłówki na poziom trudny, a walkę na łatwy.
Poniżej znajdziecie opisy uwzględniające różnice związane z poszczególnymi poziomami trudności, a także opis opcji dodatkowych.
Poziom trudności domyślnie wybieramy przed grą. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić go w dowolnym momencie. Wystarczy wejść do menu głównego, wybrać opcje (1), a potem poziom trudności (2).
Zostanie wyświetlony nowy ekran, w którym możemy modyfikować następujące parametry:
Ogólny poziom trudności (3) - pozwala za jednym zamachem zmienić wszystkie trzy poziomy trudności związane z walką, eksploracją oraz zagadkami.
- Spryt i odwaga - wszystkie opcje na poziomie łatwym.
- Rytuał przejścia - wszystkie opcje na poziomie normalnym.
- Jedność z dżunglą - wszystkie opcje na poziomie trudnym.
Poziom trudności walki (4) - określa trudność starć z przeciwnikami:
- Łatwy - włączone wspomaganie celowania, duża ilość amunicji do znalezienia, wrogowie posiadają mniej zdrowia, zadają mniejsze obrażenia i łatwiej ich wykryć.
- Normalny - wrogowie posiadają standartowy poziom życia oraz zadają średnie obrażenia. Skrzynki z amunicją pojawiają się rzadziej.
- Trudny - wrogowie posiadają więcej zdrowia, zadają większe obrażenia i szybciej wykrywają Larę. Skrzynki z amunicją występują rzadko, a zdrowie Lary nie regeneruje się podczas walki. Ponadto korzystanie z instynktu przetrwania nie podświetla przeciwników.
Poziom trudności eksploracji (5) - określa trudność poruszania się po świecie:
- Łatwy - dobrze widoczny ślad białej farby, ułatwiającej odnalezienie drogi. Czas na złapanie się krawędzi jest wydłużony, a ogniska w obozach rozpalone.
- Normalny - delikatny ślad białej farby ułatwia odnalezienie drogi, a czas na złapanie się krawędzi jest standartowy. Ogniska w obozach nie są rozpalone.
- Trudny - brak śladów ułatwiających odnalezienie drogi i skrócony czas na złapanie się krawędzi. Ogniska w obozach nie są rozpalone, a instynkt przetrwania jest w trakcie eksploracji wyłączony.
Poziom trudności zagadek (6) - związany z trudnością rozwiązywania łamigłówek:
- Łatwy - Lara wypowiada szczegółowe wskazówki związane z kolejnymi krokami danej zagadki. Ponadto instynkt przetrwania podświetla przedmioty interakcyjne (na żółto) oraz te, które są potrzebne do rozwiązania danej zagadki (na niebiesko). Czas na reakcję w zręcznościowych momentach jest wydłużony.
- Normalny - bohaterka wypowiada ogólne porady związane z zagadkami, a instynkt przetrwania podświetla obiekty, z którymi możemy wejść w interakcję. Czas na reakcję w zręcznościowych momentach jest standartowy.
- Trudny - Lara nie udziela żadnych podpowiedzi, a instynkt przetrwania jest wyłączony. Do tego czas na reakcję jest skrócony.
- Spis treści: Shadow of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja
Instynkt przetrwania: wskaźniki (7) - pokazuje lub ukrywa wskaźniki celu misji podczas korzystania z instynktu przetrwania. Włączenie tej opcji ułatwia nawigację.
Instynkt przetrwania: poświata (8) - pokazuje lub ukrywa poświatę przedmiotów, z którymi można wejść w interakcję podczas korzystania z instynktu przetrwania.