Shadow of the Tomb Raider z next-genową aktualizacją na PS5 i Xbox Series X/S
60 FPS przy 4K.
- Gra działa na nowych konsolach w 60 FPS i 4K
- Aktualizacja to niespodzianka, bo jej nie zapowiadano
- Taka wydajność była już możliwa na Xbox Series X/S, ale teraz nie wymaga FPS Boost
Bez uprzedniej zapowiedzi ze strony wydawcy Square Enix lub deweloperów z Eidos Montreal, Shadow of the Tomb Raider otrzymało na PS5 i Xbox Series X/S aktualizację 2.01, wprowadzającą obsługę 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości 4K.
Jeśli chodzi o wersję na nowe konsole Microsoftu, to sprawa jest o tyle ciekawa, że w maju Shadow of the Tomb Raider skorzystało z techniki FPS Boost, dzięki której gra dobrze radziła sobie z utrzymaniem 60 FPS przy 4K. Teraz jednak, jak widzimy w sklepie Microsoftu, tytuł jest oficjalnie zoptymalizowany dla Xbox Series X/S i nie potrzebuje FPS Boost, by osiągnąć wspomnianą wydajność.
Na PlayStation 5 do tej pory mogliśmy zdecydować się albo na grę w 4K i 30 FPS, albo 1080p i 60 FPS. Dzięki nowej aktualizacji, nie trzeba iść na kompromis.
Produkcja zadebiutowała we wrześniu 2018 roku, wieńcząc trylogię o poszukiwaczce przygód. „To świetny finał historii, z piękną oprawą i wymagającą, niemal bezbłędnie przemyślaną rozgrywką” - napisaliśmy w naszej recenzji Shadow of the Tomb Raider.