Skip to main content

Shadow Tactics - Misja 1: Zamek Osaka

Zobacz, w jaki sposób przejść pierwsze zadanie w kampanii.

Pierwsze zadanie, chociaż posiada sporo elementów treningowych, mających zapoznać gracza z podstawami rozgrywki, jest pełnoprawną misją, w której trzeba wykazać się już pewnymi umiejętnościami. Rozgrywkę zaczynasz tylko z Hayato, ale z czasem dołączy do ciebie dwójka kolejnych bohaterów.

Twoim pierwszym głównym celem jest dostanie się do zamku i otworzenie bramy, co umożliwi wojskom szoguna przeprowadzenie ataku na twierdzę. Najpierw jednak będziesz musiał przedrzeć się przez kamienny teren.


Mapa - Zamek Osaka

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.

Legenda:

  • A - miejsce startu na plaży.
  • B - miejsce wejścia do zamku Osaka.
  • C - boczna brama do zniszczenia przy pomocy działa.
  • D - Takuma i materiały wybuchowe.
  • E - główna brama do wysadzenia.

Zaczynasz na plaży na południowym wschodzie (A na mapie). Po tym, jak Hayato rozprawi się z przeciwnikiem skieruj się w lewo (lewy klawisz myszy). Pojawi się tu również pierwsza wskazówka mówiąca o tym, że dwukrotne wciśnięcie lewego klawisza myszy sprawi, że postać zacznie biec. W tym trybie bohaterowie poruszają się szybciej.

Przejdź Hayato w lewo, a po chwili trafisz na pierwszą przeszkodę - przepaść (#1 na obrazku powyżej). Przesuń kursor na teren z lewej i wciśnij go dwukrotnie, dzięki czemu bohater przeskoczy na drugą stronę. Pamiętaj, że w przypadku przeszkód musisz pokonywać je manualnie - jeśli nie wydasz precyzyjnego polecenia przeskoczenia przepaści, tylko klikniesz w dalszym miejscu, to sterowana postać sama nie pokona danej przeszkody. Po przeskoczeniu nad przepaścią wejdź na górę po roślinie (#2 na obrazku powyżej) rosnącej na ścianie i zeskocz na dół z prawej strony (#3 na obrazku powyżej).

Następnie wejdź na górę (#4 na obrazku powyżej), przejdź pod rozmawiającymi wartownikami i zeskocz na półkę skalną z prawej (#5 na obrazku powyżej), gdzie wciśnij ctrl i najedź na informację (#6 na obrazku powyżej). Jest to pierwsza ze wskazówek - z tej dowiesz się, w jaki sposób korzystać z dziennika misji, który możesz przywołać klikając ikonę na panelu w prawym dolnym narożniku (D na obrazku powyżej) lub wciskając odpowiedni klawisz (B). Po przeczytaniu wskazówki skieruj się w prawo - przeskocz przez skałę (#7 na obrazku powyżej), na drugi brzeg (#8 na obrazku powyżej), gdzie wejdź na górę (#9 na obrazku powyżej), po czym udaj się w prawo (#10 na obrazku powyżej).

Pojawi się tu kolejna informacja o możliwości obracania kamerą (klawisze Q i E lub wciśnięcie i przytrzymanie klawisz alt i obracanie myszką). Ustaw widok tak, żebyś dobrze widział swojego bohatera, po czym przeskocz przez dwie półki skalnej z prawej (#1 na obrazku powyżej) i przeczytaj kolejną wskazówkę (#2 na obrazku powyżej). Tym razem chodzi o szybki zapis (klawisz F5), z którego warto korzystać dość często. Następnie wejdź na górę korzystając z haka - wystarczy na niego najechać kursorem (B na mapie, #3 na obrazku powyżej) i dostać się na górę.

Przejdź w lewo i najedź na strażnika poniżej (#4 na obrazku powyżej), po czym zaatakuj go z góry zabijając go. Poczekaj, aż z lewej zbierze się oddział (#5 na obrazku powyżej), który wyrusz na patrol. Kiedy cywil (#6 na obrazku powyżej) nie będzie patrzył w twoją stronę przejdź za płot, po czym wskocz na daszek domu (#7 na obrazku powyżej), przeskocz na kolejny (#8 na obrazku powyżej), a potem na dwa wozy z lewej (#9 na obrazku powyżej). Na koniec zejdź na dół i przejdź w lewo (#10 na obrazku powyżej).

Uwaga - możesz też z placu z cywilem przejść w lewo do miejsca z dużą ilością zwłok. Znajdziesz tam wskazówki na temat cichej eliminacji wrogów oraz ich ogłuszaniu.

Zwróć uwagę na strażnika (#1 na obrazku powyżej) na placu poniżej. Poczekaj, aż zacznie iść w dół, po czym rusz za nim i zabij go albo od razu przebiegnij przez bramę z lewej. Ukryj się za płotem i skorzystaj z trybu widzenia, żeby zobaczyć wzrok wartownika z lewej. Zauważ, że strefa jest podzielna na dwa kolory - jaśniejszy oraz ciemniejszy zielony (#2 na obrazku powyżej). W jaśniejszym stajesz się od razu widoczny dla wrogów, nawet jeśli kucasz. W ciemniejszym możesz przemieszczać się na kuckach, dzięki czemu rywale cię nie zauważą.

Przejdź na kuckach do kolejnej wskazówki (#3 na obrazku powyżej) dotyczącej rzucania kamieniami i odwracania uwagi wartowników. Wciśnij klawisz D, aby wybrać kamień i rzuć go nieco w górę od wartowników (#4 na obrazku powyżej) - pamiętaj, aby okręg pojawiający się przy celowaniu objął dwójkę strażników. Kiedy rywale spojrzą w tamtą stronę przejdź w lewo (#5 na obrazku powyżej).


Spotaknie z Mugenem i zniszczenie bramy

Po dotarciu na dół rozpocznie się kanonada, a Hayato stwierdzi, że brama jest zamknięta. Zeskocz na dół i udaj się w lewo, za przeszkodę, przed którą stoi strażnik.

Znajdziesz tu wskazówkę (#1 na obrazku powyżej) dotyczącą nowej broni - shurikenów. Są to popularne gwiazdki ninja, którymi możesz zabijać wrogów na odległość. Wciśnij odpowiednią ikonę lub klawisz (S), wyceluj w strażnika (#2 na obrazku powyżej) i rzuć w niego shurikenem. Pamiętaj, aby podejść do ciała i podnieść gwiazdkę.

Następnie skorzystaj z niej, aby pozbyć się strażnika (#3 na obrazku powyżej) stojącego na podwyższeniu. Wejdź po drabinie na górę, podnieś gwiazdkę, zejdź z drugiej strony i użyj kołowrotka (#4 na obrazku powyżej) od dźwigu. Kiedy wartownicy przy bramie (#5 na obrazku powyżej) odwrócą się zaniepokojeni, to po chwili zostaną zabici przez nowego bohatera - Mugena.

Zaznacz go i wejdź przez bramę przed tobą, po czym przeczytaj kolejną wskazówkę (#1 na obrazku powyżej). Dowiesz się z niej, jak korzystać ze zdolności specjalnej Mugena, czyli butelki sake. Wybierz ją (klawisz D) i rzuć w takie miejsce (#2 na obrazku powyżej), żeby zobaczył ją pobliski strażnik (#3 na obrazku powyżej). Kiedy się do niej zbliży zaatakuj go od tyłu zabijając lub ogłuszając. Koniecznie podnieś również rzuconą butelkę z napojem.

Po pozbyciu się wroga przeczytaj kolejną wskazówkę (#4 na obrazku powyżej). Dowiesz się z niej o drugiej zdolności specjalnej Mugena, czyli wichurze ostrzy. Dzięki niej bohater może wpaść w środek grupy wrogów i wszystkich zabić błyskawicznym uderzeniem. Wybierz tę zdolność specjalną (klawisz S) i użyj jej na strażnikach z prawej (#5 na obrazku powyżej). Następnie strzel z działa (#6 na obrazku powyżej) w celu zniszczenia bramy (C na mapie), co umożliwi przejście Hayato.


Przejście przez dwie bramy

Kolejnym celem będzie znalezienie materiałów wybuchowych, dzięki którym będziesz w stanie wysadzić główną bramę.

Po rozmowie obydwu bohaterów będziesz musiał przejść przez teren na górze. Przeczytaj wskazówkę (#1 na obrazku powyżej) dotyczącą stawiania znaczników informujących o tym, czy dane miejsce jest obserwowane przez jakiegoś wartownika. Następnie wejdź Hayato na dach z prawej (#2 na obrazku powyżej). Poczekaj, aż wartownicy z lewej (#3 na obrazku powyżej) będą szli w lewo, a pobliski strażnik (#4 na obrazku powyżej) będzie przechodził za wozem, aby nie widział go jego kolega (#5 na obrazku powyżej).

Załatw go tam i przenieś ciało na dach. Kiedy dwuosobowy patrol będzie kontynuował obchód z lewej odwróć kamieniem uwagę wartownika na górze (#5 na obrazku powyżej), po czym załatw go i ukryj ciało przed rywalami z lewej. Następnie poczekaj na dogodny moment, wejdź przez drzwi (#6 na obrazku powyżej) do domu, po czym załatw wartownika na balkonie (#7 na obrazku powyżej) i ukryj ciało w budynku. Na koniec ponownie poczekaj, aż dwójka wartowników przejdzie w lewo, po czym załatw siedzącego na ławce wojownika (#8 na obrazku powyżej) i otwórz bramę (#9 na obrazku powyżej) na szczycie schodów.

Kolejnym krokiem jest wyeliminowanie dwuoosobowego patrolu (#2a na obrazku powyżej). Ukryj się Mugenem w domu z balkonem (#1 na obrazku powyżej) i poczekaj, aż będą z prawej strony domu (#2b na obrazku powyżej) - wybiegnij wtedy z budynku skorzystaj z wichury ostrzy, aby pozbyć się dwóch rywali. Następnie załatw pojedynczego wroga z lewej (#3 na obrazku powyżej), a następnie wynieś ciała wartowników z patrolu za bramę.

Kolejnym celem jest strażnik na górze (#4a na obrazku powyżej). Użyj butelki sake, aby zwabić go na plac (#4b na obrazku powyżej) między domami i załatw go tam (w przypadku problemów możesz wspomóc się szybszym Hayato albo ukryć się w krzakach na lewo od wejścia). Teraz załatw wichurą ostrzy dwóch oficerów (#5 na obrazku powyżej), a potem wartownika na ścieżce (#6 na obrazku powyżej) i kolejnego stojącego z prawej (#7 na obrazku powyżej). Znajdziesz tu także wskazówkę (#8 na obrazku powyżej) dotyczącą trybu cienia, w którym możesz wydawać komendy kilku postaciom jednocześnie, a potem aktywować je.

Czas wypróbować nową umiejętność w praktyce. Otwórz bramę (#1 na obrazku powyżej), po czym uważając na strażnika z prawej udaj się jednym bohaterem w krzaki na górze (#2a na obrazku powyżej), a drugim w te na dole (#3a na obrazku powyżej). Następnie przejdź w tryb cienia i wydaj każdemu ze swoich ludzi polecenia zabicia pobliskiego strażnika (#2b, #3b na obrazku). Następnie ukryj się za domkiem na środku placu i poczekaj na strażnika (#4a na obrazku powyżej) z prawej. Rzuć na dole butelkę z sake (#4b na obrazku powyżej) i rozpraw się z nim, kiedy po nią pójdzie. Teraz możesz dostać się do którejś ze wskazówek (#5 na obrazku powyżej). Dowiesz się z nich, że przeciwnicy w żółtych kapeluszach przyzywają zwykłych rywali i są niemal całkowicie odporni na odwracanie uwagi. Niemal, ponieważ reagują na kamienie Hayato.

Zwróć uwagę na dwójkę rywali przy bramie (#6a na obrazku powyżej). Wejdź po drabinie na płonący dom z lewej, po czym w trybie cienia przygotuj się do rzucenia kamieniem w ich pobliże (#6b na obrazku powyżej). Jednocześnie podejdź Mugenem do drabiny (#7 na obrazku powyżej). Odpal teraz akcję Hayato, a kiedy rywale spojrzą na kamień zejdź Mugenem na dół, wejdź w krzaki (#8 na obrazku powyżej) i użyj wichury ostrzy na rywalach.


Takuma, materiały wybuchowe i wysadzenie bramy

Po oczyszczeniu terenu przejdź przez podwójną bramę (#1 na obrazku poniżej). W tym momencie włączy się animacja, w której jeden z przeciwników w słomianym kapeluszu zostaje zastrzelony.

Okaże się, że dokonał tego nowy bohater - Takuma (#2 na obrazku powyżej). Jest to snajper, który siedzi na szczycie budynku z lewej. Posiada on karabin snajperski, przy pomocy którego możesz z dystansu rozprawiać się z przeciwnikami. Pamiętaj przy tym, że liczba pocisków jest ograniczona i pokazuje się przy ikonie tej zdolności na pasku na dole ekranu. Skorzystaj ze strzelby, aby pozbyć się strażnika z prawej (#3 na obrazku powyżej), dzięki czemu Hayato będzie mógł bez trudu zaatakować od tyłu dwóch kolejnych (#4, #5 na obrazku powyżej).

Kolejnym krokiem jest zwabienie strażnika z lewej (#6a na obrazku powyżej) na szczyt schodów z prawej (#6b na obrazku powyżej). Dokonaj tego, gdy jego kolega (#7 na obrazku powyżej) będzie patrzył w stronę strzelców w kapeluszach. Połóż butelkę sake, a kiedy rywal podejdzie, załatw go po cichu i znieś ciało na dół. Następnie wyeliminuj trzech kolejnych wartowników (#7-#9 na obrazku powyżej) - dwóch ostatnich najlepiej zaatakować dwoma bohaterami naraz albo rzucić w jednego shurikenem, a drugiego szybko zabić mieczem.

W dalszej części placu poczekaj, aż trójka strażników (#1a, #1b na obrazku) stanie w jednej grupie na podwyższeniu z lewej. Następnie Takumą strzel z karabinu w belkę (#2 na obrazku powyżej) nad nimi, a następnie Hayato wyeliminuj strażnika (#3 na obrazku powyżej) przy schodach, a potem drugiego na podwyższeniu (#4 na obrazku powyżej). Wybierz Mugena i podnieś nim beczkę (#5 na obrazku powyżej) stojącą przy wieży.


Spis treści: Shadow Tactics - Poradnik, Solucja


Skieruj się z nią na schody z lewej i przeczytaj wskazówkę (#6 na obrazku powyżej) odnośnie ciężkich przedmiotów. Dowiesz się, że tylko Mugen może je przenosić, ale także rzucać (klawisz A). Skorzystaj z tej opcji i rzuć beczkę na dach pobliskiego budynku (#7 na obrazku powyżej). Wejdź po drabinie na górę, przerzuć beczkę na kolejny dach (#8 na obrazku powyżej), a potem skieruj się w lewo i zrzuć beczkę przed bramę (#9 na obrazku powyżej). Na koniec strzel w nią Takumą, co doprowadzi do eksplozji bramy.

Zobacz także