Shadow Tactics - Misja 6: Wioska Hida
Zdobywamy cenne informacje podsłuchując przeciwników.
Po zabiciu lorda Yabu Mugen spotka się z szogunem, który będzie niezadowolony z powodu lekkomyślnego pozbycia się jednego z przeciwników. Przywódca przydzieli Mugena pod komendę własnego brata i poprosi samuraja, aby miał oko na jego jedynego syna.
Następnie drużyna spotka się w obozie wojskowym z bratem szoguna Noboru, który opowie o rebeliantach napadających okoliczne wioski. Ostatecznie Hayato, Mugen i Aiko zostaną wysłani do wioski Hida w celu sprawdzenia sytuacji. Twoim głównym celem będzie podsłuchanie wybranych grup strażników.
Odznaki:
- Nie korzystaj z przebrania.
- Nie wchodź do wody.
- Nie zabijaj nikogo i nie wywołuj żadnych alarmów.
- Zgaś wszystkie pochodnie (w tym te noszone przez przeciwników).
- Podsłuchaj patrol przy tawernie.
- Podsłuchaj patrol przy stajni.
- Pomóż dręczonym mieszkańcom wioski.
- Ukończ misję na najtrudniejszym poziomie trudności.
- Wypełnij misję w czasie poniżej 15 minut.
Mapa - Wioska Hida
Mapę możesz powiększyć i pobrać na dysk.- A - miejsce startu.
- B - strażnicy przy stajniach.
- C - strażnicy przy karczmie.
- D - przebranie dla Aiko.
- E - generał Okkato.
- F - punkt zbiórki na molo.
Zaczynasz na południowym zachodzie wioski. Szybko zauważysz, że wokół panują ciemności utrudniające przeciwnikom wypatrzenie bohaterów. Zauważ jednak, że przy źródłach światła (latarnie i pochodnie), ich zasięg się zwiększa. Warto mieć także na uwadze, że przerażeni wieśniacy nie będą wzywać pomocy strażników nawet, gdy cię zauważą.
Więcej na temat działania zaciemnienia i źródeł światła dowiesz się ze wskazówki (#1 na obrazku powyżej) znajdującej się przy miejscu startu. Szybko będziesz mógł wypróbować zdobytą wiedzę w praktyce. Aby przejść między pobliski strażnikami ukucnij i zacznij kierować się przez środek drogi (#2 na obrazku powyżej), gdzie znajdują się charakterystyczne kamienie. Zauważysz, że znajdziesz się w strefie widzenia rywali, ale idealnie w miejscu, gdzie jest ona zaciemniona i gdzie możesz poruszać się na kuckach.
Dotrzyj do zarośli, gdzie znajdziesz kolejną wskazówkę (#3 na obrazku powyżej). Tym razem dowiesz się, że możesz gasić niektóre źródła światła (np. pochodnie), ograniczając wzrok przeciwników. Jednak gdy jakiś rywal to spostrzeże, to dojdzie do pochodni i podpali ją ponownie. Udaj się w następne krzaki (#4 na obrazku powyżej) i poczekaj, aż strażnik (#5 na obrazku powyżej) z prawej zacznie iść w prawo. Przemknij wtedy szybko do pochodni (#6 na obrazku powyżej) i zgaś ją. Po chwili zaniepokojony wartownik pójdzie ją podpalić, a ty będziesz mógł go po cichu wyeliminować.
Przejdź teraz wszystkimi postaciami w zarośla (#4 na obrazku powyżej). W trybie cienia wyznacz Yuko zabicie mieczem jednego z rozmawiających rywali (#7 na obrazku powyżej), a Hayato zaznacz rzucenie shurikenem w drugiego (#8 na obrazku powyżej). Następnie zwab obydwu wrogów fletem Yuki i załatw ich.
Skieruj się teraz Aiko pod kamienie na górze (#9 na obrazku powyżej), ale stań tak, żeby nie wejść w jaśniejsze pole widzenia rywala (#10 na obrazku powyżej) z prawej. Następnie rzuć w jego stronę proszek oślepiający, szybko zgaś pochodnię (#11 na obrazku powyżej), a kiedy rywal się do niej zbliży, załatw go. Po chwili zgaszoną pochodnię zobaczy drugi wartownik (#12 na obrazku powyżej) - ponieważ sam posiada jedną w ręce, dlatego jego zasięg jest większy. Możesz spróbować go obejść, ale kiedy zbliży się na podwórko najlepiej wyeliminować go shurikenem z dystansu. Identycznie możesz załatwić wroga (#13 na obrazku powyżej) stojącego na molo i wrzucić jego ciało do wody.
Teraz od ciebie zależy czy zdecydujesz się podsłuchać wartowników stojących przy stajni na wschodzie czy też tych przy gospodzie po drugiej stronie jeziora.
Podsłuchanie strażników przy stajni
Jeśli zdecydowałeś się podsłuchać wartowników przy stajni na wschodzie (B na mapie), to wiedz, że prowadzą tam dwie drogi.
Pierwsza przez ścieżkę na południu. Aby z niej skorzystać musisz zabić dwóch wartowników (#1, #2 na obrazku powyżej) z pochodniami - wystarczy się do nich zakraść od tyłu i wyeliminować, gdy nie patrzą na siebie wzajemnie. Następnie przejdź ścieżką w prawo, nie wchodząc w drogę samurajowi (#3 na obrazku powyżej). Aby pozbyć się kolejnego wartownika (#5 na obrazku powyżej), wejdź w krzaki za domkiem (#4 na obrazku powyżej), ściągnij go fletem Yuki i załatw mieczem. Następnego (#6 na obrazku powyżej) wyeliminuj shurikenem, gdy nikt nie będzie na niego patrzył. Ostatniego (#7 na obrazku powyżej) możesz pozbyć się zwabiając go fletem w zarośla poza zabudowaniami.
Druga możliwość dotarcia w pobliże stajni, to wskoczenie z molo do wody i dopłynięcie do przystani (#8 na obrazku powyżej). Zajmij się wtedy wartownikiem (#7 na obrazku poniżej) na nabrzeżu, kiedy nikt nie będzie patrzył, a potem wrzuć jego zwłoki do wody. Aby pozbyć się wartownika (#10 na obrazku poniżej) stojącego na podwyższeniu przy kobietach przepłyń Yuki na teren z lewej (#9 na obrazku poniżejj). Użyj fletu i wskocz do wody. Kiedy rywal przyjdzie sprawdzić, co się stało, zabij go i wrzuć ciało do wody. Teraz rozprawienie się z ostatnim wrogiem (#11 na obrazku poniżej) nie będzie stanowić problemu.
W celu wyeliminowania następnego strażnika (#12 na obrazku powyżej), ukryj się Yuki w pobliskich krzakach (#13 na obrazku powyżej) i skorzystaj z fletu. Następnie szybko przejdź w zarośla z lewej (#14 na obrazku powyżej) i ponownie użyj tej metody zwabiania - kiedy strażnik do ciebie podejdzie zabij go nie zwracając niczyjej uwagi. Identycznie wyeliminujesz następnego wartownika (#15 na obrazku powyżej). Musisz tylko wcześniej odpowiednio ustawić na ulicy (#16 na obrazku powyżej), a potem zwabiać go w kolejne krzaki z lewej.
Kolejna akcja wymaga skorzystania z trybu cienia i szybkiego działania. Od strony zabitego wcześniej strażnika (#15 na obrazku powyżej) wejdź Hayato na dach domu (#17 na obrazku powyżej) - musisz przejść w ciemnej strefie widzenia wartowników. Nie obawiaj się tego przy krowach ponieważ przed wejściem do domu jest płot, który cię zasłoni. Następnie przejdź w tryb cienia i ustaw rzut shurikenem w rywala z prawej (#18b na obrazku powyżej), natomiast Aiko podkradnij się do drugiego wroga (#18a na obrazku powyżej) i w trybie cienia wydaj polecenia cięcia mieczem. Kiedy samurajowie skończą rozmawiać przy krowach wykonaj akcje. Aiko przenieś ciało w krzaki z prawej, a Hayato zeskocz z domu i uważając na wzrok wartownika (#19 na obrazku powyżej) podnieś ciało zabitego rywala i zacznij przenosić je w stronę krów. Porzuć je, a potem szybko zabij rywala przy krowach (#19 na obrazku powyżej) i szybko przenieś obydwa ciała do wnętrza domu na środku - musisz wszystkie akcje przeprowadzić sprawnie, aby nie zauważyli cię samurajowie. Ostatniego rywala (#20 na obrazku powyżej) najlepiej zaatakować z dachu budynku, o który się opiera. Zwróć tylko uwagę, żeby nie patrzył na niego przeciwnik za mostkiem. Potem wsadź jego ciało do chaty.
Jak podsłuchać samych samurajów? Musisz przez pewien okres czasu przebywać w znajdującym się wokół nich okręgu. Najlepiej wskoczyć jedną z postaci na dach domku na środku i ustawić przy dolnym haku, a drugiego bohater wysłać na dach niskiego budynku, z którego zabiłeś rywala przy moście. Kiedy samurajowie przejdą pod dolnym hakiem i zaczną iść w kierunku krów zeskocz na dół i podsłuchuj ich dalej. Kiedy zobaczysz, że ustawiają się do przeprowadzenia rozmowy, to wycofaj się, a resztę podsłucha bohater na drugim budynku. Teraz na mapie zostaną zaznaczone miejsca, w których ma się spotkać cała drużyna. Wybierz jedno i wyślij tam bohaterów. Po chwili na mapie pojawi się generał Okkota (E na mapie), którego będziesz musiał podsłuchać.
Podsłuchanie strażników przy tawernie
Druga możliwość, to podsłuchanie wartowników znajdujących się przy gospodzie (C na mapie) na północnym brzegu jeziora.
Wskocz wszystkimi postaciami do wody i skieruj się na północny bieg. Wejdź na długie molo (#1 na obrazku powyżej) i kiedy rywale nie będą patrzeć wyeliminuj przeciwnika (#2 na obrazku powyżej) przy brzegu. Poczekaj, aż trzyosobowy patrol pójdzie w lewo, a chodzący wartownik (#4 na obrazku powyżej) zbliży się do tego na podeście (#3 na obrazku powyżej). Zakradnij się blisko od tyłu i w tego bliżej wody rzuć shurikenem, a drugiego szybko wykończ mieczem, po czym wrzuć ich ciała do wody.
Kolejnego przeciwnika (#5 na obrazku powyżej) możesz załatwić ustawiając Yuki pułapkę (#6 na obrazku powyżej) za domkiem, zwabiając go fletem i wskakując do wody, natomiast ostatniego pojedynczego rywala (#7 na obrazku powyżej) możesz wyeliminować rzucając w niego shurikenem i ukrywając ciało w krzakach. Kiedy oczyścisz teren wejdź wszystkimi bohaterami po pnączach (#8 na obrazku powyżej) na drewniane podwyższenie.
Zeskocz na dół Yuki i zakradnij się za kurnik (#2 na obrazku powyżej), gdzie fletem zwab przeciwnika (#1 na obrazku powyżej). Po pozbyciu się go poczekaj, aż obchodzący teren żołnierze, których masz podsłuchać odejdą w lewo. Wtedy na kuckach idź wzdłuż budynku z prawej i kieruj się w stronę pnączy (#3 na obrazku powyżej), po których wejdź na górę. Przejdź w lewo i podejdź do krawędzi dachu (#4 na obrazku powyżej). Kiedy dwóch przeciwników z lewej (w tym samuraj) zaczną iść w lewo, zeskocz i przy płocie (#5 na obrazku powyżej) przejdź do zarośli (#6 na obrazku powyżej). Kiedy wartownik z samurajem przejdą w prawo idź wzdłuż skał i zgaś pochodnię (#7 na obrazku powyżej) - jeśli pójdziesz na wprost, to dojrzy cię jeden z wrogów z prawej. Po jej zgaszeniu przykucnij i szybko po pnączach wejdź na dach pobliskiego budynku (#8 na obrazku powyżej).
Teraz drugą z postaci wejdź na dach domu na górze (skorzystaj z pnączy - #3 na obrazku powyżej), a trzecią ustaw przy górnym wejściu do kurnika. Jeśli chcesz, aby akcja się udała musisz działać sprawnie. Gdy wartownicy (#9 na obrazku powyżej) ustawią przy domu z prawej zacznij podsłuchiwać ich z kurnika. Kiedy ruszą w górę skieruj się za nimi na kuckach. Po tym, jak dotrą do narożnika wycofaj się dotychczasową postacią i zacznij korzystać z tej, która stoi na dachu tawerny. Gdy rywale zaczną iść w lewo ruszaj za nimi po dachu, a na koniec zeskocz w krzaki (#10 na obrazku powyżej) nadal podsłuchując rozmowę, którą na końcu „przejmie" osoba na dachu budynku z lewej (#8 na obrazku powyżej). Pamiętaj, że w tej metodzie musisz działać szybko i sprawnie, aby nie stracić ciągłości dialogu.
Uwaga (wariant z przebraną Aiko) - jeśli ta wersja zdobycia informacji jest za trudna, to przejdź do akapitu Przebranie dla Aiko i przystąp do wykonywania zadania z przebraną bohaterką. Wtedy możesz z łatwością poruszać się cały czas za rozmówcami - uważaj jedynie na samuraja z lewej strony obozu. Jeśli nie chcesz, żeby rozpoznał Aiko, to w tamtym rejonie możesz ustawić innego bohatera, a potem kontynuować podsłuchiwanie kobietą.
Po zdobyciu informacji na mapie wyświetlą się punkty, w których zbierz całą drużynę. Po chwili dowiesz się, że twoim następnym celem jest podsłuchanie generała Okkota (E na mapie).
Przebranie dla Aiko
Strój dla swojej bohaterki przydaje się szczególnie w dwóch przypadkach - podsłuchiwania strażników przy tawernie (C na mapie) oraz podczas podsłuchiwania generała Okkota (E na mapie). Sam kostium znajdziesz w obozie na północnym wschodzie (D na mapie).
Możesz się do niego dostać na kilka sposobów. My pokażemy drogę wodną od południa. Wskocz bohaterami do wody i popłyń na wschód, gdzie znajduje się mała wysepka przed obozem. Wejdź Yuki w zarośla (#1 na obrazku powyżej) i skorzystaj z fletu, aby zwabić do siebie i zabić pierwszego wartownika (#2 na obrazku powyżej) oraz ukryj zwłoki.
Identycznie postąp z kolejnym (#3 na obrazku powyżej) - chociaż w tym przypadku będziesz musiał nieco zbliżyć się do schodów, aby był w zasięgu instrumentu dziewczyny. Ostatniego z rywali (#4 na obrazku powyżej) z łatwością załatwisz zakradając się od tyłu lub rzucając w niego shurikenem. Nie zapomnij zgasić latarni (#5 na obrazku powyżej).
Skieruj się teraz w górę. Stań Yuki na mostku i kiedy samuraj (#1 na obrazku powyżej) będzie szedł w górę, zwab fletem strażnika z prawej (#2 na obrazku powyżej). Kiedy ten pójdzie sprawdzić, co się stało, zobaczy zgaszoną pochodnię - w momencie zbliżania się do niej bez trudu go zabijesz. Identycznie pozbądź się drugiego wartownika (#3 na obrazku powyżej) z prawej. Co zaś do tego w kapeluszu (#4 na obrazku powyżej), to rzuć w niego shurikenem, gdy minie go samuraj i zabierz ciało.
Teraz możesz pozbyć się samego samuraja (#1 na obrazku powyżej). Kiedy zbliży się do mostka przykucnij i strzel w niego pistoletem. Gdy upadnie na kolana przejdź na kuckach w bok po jego zaciemnionym polu widzenia, a potem dobij mieczem z boku. Uważając na latarnię z prawej przejdź teraz na prawą stronę placu. Przy skale rozstaw pułapkę (#5 na obrazku powyżej), a Hayato przejdź u dołu schodów na prawo (#6 na obrazku powyżej). Dmuchnij Yuki we flet, aby zwabić rywali z prawej (#7 na obrazku powyżej), po czym ukryj się dziewczyną za pobliski balami drewna. Kiedy pierwszy strażnik wejdzie w pułapkę szybko rzuć w drugiego shurikenem.
Teraz, uważając na wzrok strażnika przy ognisku w prawym górnym narożniku, zakradnij się do stroju (#8 na obrazku powyżej). Nie przejmuj się praczką, ponieważ jest przyjacielem. Po zdobyciu kostiumu przebierz się w niego, dzięki czemu łatwiej będzie zrealizować ci kolejne cele.
Podsłuchanie generała Okkato
Bez względu na to, którą z dwóch grup strażników podsłuchałeś, twoim kolejnym celem będzie dotarcie w pobliże wrogiego przywódcy (E na mapie).
Po zdobyciu dla Aiko przebrania skieruj się nią w stronę obozu z generałem. Zobaczysz go, jak rozmawia na pomoście (#1 na obrazku powyżej) ze swoimi ludźmi, wśród których są samuraje. Podejście w bezpośrednie pobliże przeciwnika jest zatem utrudnione. Istnieje jednak druga metoda. W dolnej części, pod podestem, teren jest patrolowany przez samuraja (#2 na obrazku powyżej). Poczekaj, aż będzie przechodził pod belką (#3 na obrazku powyżej), po czym skorzystaj z mechanizmu, żeby zrzucić mu ją na głowę.
Spis treści: Shadow Tactics - Poradnik, Solucja
Po uczynieniu tego zejdź na dół i stań w obrębie okręgu (#4 na obrazku powyżej). Poczekaj chwilę, aż zdobędziesz potrzebne informacje. Kiedy to nastąpi spotkaj się całą trójką bohaterów na pobliskim molo (F na mapie).