Silent Hill 2 Remake dostało obiecaną aktualizację, ale wersja na PS5 Pro wciąż niedomaga
Gracze mają zastrzeżenia.
Silent Hill 2 Remake otrzymało dziś obiecywaną aktualizację, która miała rozwiązać największe problemy z wydajnością gry na konsolach PlayStation 5 Pro. Choć patch zawiera sporo mile widzianych usprawnień, gra wciąż nie jest wolna od błędów.
Jak bowiem zwracają uwagę gracze na forum Reddit i w komentarzach pod wpisem na X, wydajność Silent Hill 2 Remake wciąż wydaje się daleka od poziomu, który powinna oferować gra na PlayStation 5 Pro.
„Problemy graficzne występują rzadziej, ale są nadal widoczne” - raportuje jeden z graczy. „Sekwencja otwierająca na parkingu nadal zawiera migotanie w wodzie z kałuży, a odblaskowe powierzchnie, takie jak metal, wciąż irytują migotaniem. Jak na razie bazowe PS5 wciąż oferuje bardziej stabilną jakość”.
Sytuacja jest o tyle zastanawiająca, że Silent Hill 2 Remake znalazło się na oficjalnej liście gier „ulepszonych” pod możliwości PS5 Pro. Tymczasem okazuje się, że PSSR (upscaler Sony oparty na uczeniu maszynowym) najwyraźniej nie radzi sobie z wymagającymi efektami graficznymi w postaci odbić, mgły czy cieni.
Problemy dotyczą podobno przede wszystkim trybu Jakości, stawiającego na bardziej szczegółową grafikę i - co za tym idzie - bardziej wymagające efekty. „Wygląda na to, że Wydajność jest najbardziej stabilna z dwóch trybów grafiki” - kontynuuje ten sam komentujący. „Wcześniej liście miały na sobie migotające cienie, ale teraz całkowicie zniknęły, po przełączeniu na tryb Wydajności”.
Wygląda więc na to, że deweloperów z Bloober Team czeka jeszcze trochę pracy. Oprócz poprawek dla wersji na PS5 Pro, aktualizacja naprawiła też sporo błędów na pecetach i bazowym PS5. Pełną listę znajdziemy na Steamie oraz na oficjalnej stronie Konami.