Silent Hill 2 Remake - Poradnik, Solucja
Opis przejścia gry i rozwiązania zagadek.
Witajcie! Przed wami poradnik do Silent Hill 2 - odświeżonej wersji klasycznego survival-horroru od studia Konami. W grze wcielamy się w Jamesa Sunderlanda, który nagle otrzymuje list z prośbą o przybycie do tytułowego miasteczka. Problem w tym, że nadawcą jest rzekomo jego zmarła kilka lat wcześniej żona.
Poniżej znajdziecie opis przejścia gry, wyjaśnienia najważniejszych aspektów mechaniki rozgrywki, a także rozwiązania licznych zagadek, na które będziemy trafiać w trakcie przechodzenia gry.
Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy w Silent Hill 2 Remake.
Spis treści poradnika – skocz do sekcji na tej stronie:
Mechanika i rozgrywka
Silent Hill 2 Remake nie jest grą skomplikowaną mechanicznie, ale nie wyjaśnia niektórych aspektów rozgrywki wystarczająco dobrze. Poniżej znajdziecie artykuły, które nieco rozjaśniają niusanse produkcji.
- Silent Hill 2 Remake - poziom trudności walki, zagadek: na co wpływają
- Silent Hill 2 Remake - jak zdobyć pistolet
- Silent Hill 2 Remake - czy w grze jest latarka, jak ją włączyć
- Silent Hill 2 Remake - napój lecznicy i strzykawka: czym się różnią
Opis przejścia
Silent Hill 2 to przygoda trwająca około 16. godzin, w czasie których będziemy przemieszczać się pomiędzy różnymi lokacjami, stanowiącymi swego rodzaju osobne rozdziały. Poniżej zamieszczamy kompletną solucję gry.
- Silent Hill 2 Remake - Wschodnia część South Vale: przybycie do miasta, szafa grająca
- Silent Hill 2 Remake - Apartamenty Wood Side: skrzynia z trzema monetami
- Silent Hill 2 Remake - Apartamenty Blue Creek: zagadka z zegarem
- Silent Hill 2 Remake - Zachodnie South Vale: zagadka z sejfem
- Silent Hill 2 Remake - Szpital Brookheaven: sejf z symbolami, kod do drzwi, zdjęcia rentgenowskie
- Silent Hill 2 Remake - Szpital Brookheaven (Druga Strona): trzy łańcuchy, Pani Drzwi, Cukierek albo Psikus
- Silent Hill 2 Remake - Zachodnie South Vale (Noc): wejście do parku
- Silent Hill 2 Remake - Więzienie Toluca: pokój z robakami, odważniki, przełączniki generatora, szubienice
- Silent Hill 2 Remake - Więzienie Toluca: pokój z robakami, odważniki, przełączniki generatora, szubienic
- Silent Hill 2 Remake - Hotel Lakeview: łódka we mgle, pozytywka z figurkami, książki i obraz, rozbite lustro
- Silent Hill 2 Remake - Zrujnowany hotel Lakeview: dwaj Piramidogłowi, Ona, zakończenie
Rozwiązania zagadek
Wybierając poziomy trudności na początku rozgrywki, musimy określić m.in. trudność zagadek. To, które ustawienie wybierzemy (łatwe, standardowe, trudne), może całkowicie zmienić rozwiązania niektórych zagadek i otrzymywane podpowiedzi. Poniżej zamieszczamy rozwiązania najważniejszych zagadek na wszystkich poziomach trudności.
- Silent Hill 2 Remake - wejście do Grand Market: kod do klawiatury
- Silent Hill 2 Remake - skrzynia na monety, zagadka w apartamentach Wood Side
- Silent Hill 2 Remake - sejf, zamknięty pokój za szafą, rysunki na ścianach: zagadka w apartamentach Wood Side
- Silent Hill 2 Remake - ćmy, matematyka, symbole, zagadka w apartamentach Blue Creek
- Silent Hill 2 Remake - szafka na klucze, kłódka, zdjęcia, zagadka w Szpitalu Brookheaven
- Silent Hill 2 Remake - zamek, kod, dyżurka pielęgniarek, zagadka w Szpitalu Brookheaven
- Silent Hill 2 Remake - sejf, motel, zagadka w Zachodnim South Vale
- Silent Hill 2 Remake - tablica rozdzielcza, generator, przełączniki, zagadka w Więzieniu Toluca
- Silent Hill 2 Remake - figurki księżniczek, pozytywka, kluczyki, zagadka w Hotelu Lakeview
Wskazówki na start:
- Walka z większością potworów zwykle nie ma sensu, ponieważ dość łatwo im uciec, szczególnie w bardziej otwartych lokacjach. Wdawaj się w bójki tylko wtedy, kiedy przeciwnicy uniemożliwiają ci swobodną eksplorację lub rozwiązywanie zagadek.
- Zajrzyj na mapę, jeśli nie wiesz, gdzie iść dalej. James na bieżąco zaznacza na mapach zamknięte przejścia i warte uwagi miejsca, a także po dokonaniu postępów zamazuje lokacje, w których wykonaliśmy wszystkie dostępne aktywności.
- Wbrew specyfice gatunku, gra jest dość szczodra w obsypywaniu nas amunicją i przedmiotami leczącymi. O ile nie wdajemy się beztrosko w walkę z każdym napotkanym stworem, to przed każdym starciem z obowiązkowym bossem powinniśmy być dobrze wyposażeni i mieć duże szanse na przetrwanie.
- Zaglądaj w każdy kąt i wchodź w interakcję ze wszystkimi napotkanymi przedmiotami. Pozornie ślepa uliczka zwykle kryje w sobie nieco przydatnego wyposażenia. Do tego część kluczowych do postępu przedmiotów dość łatwo jest przeoczyć.
- Dokładnie oglądaj wnętrza mijanych aut, witryny sklepowe i przeszklone szafki. Po drugiej stronie szyb często znajdziemy przydatne zapasy.
- Gra nie posiada dziennika. Musisz samemu zapamiętać, gdzie znajdują się zagadki oraz obiekty, z którymi być może trzeba będzie wejść w interakcję później.
- Obijaj się o każde drzwi. O ile ważne przejścia zwykle przyciągają uwagę np. uchylonymi drzwiami albo specyficznym oświetleniem, tak wiele pozornie zamkniętych i będących tylko elementem otoczenia drzwi może prowadzić do dodatkowych pomieszczeń z zapasami lub notatkami.
- Strzykawek używaj tylko jeśli zostaniesz bardzo ranny w czasie walki. Są rzadsze i regenerują pełnię zdrowia, czyli tyle samo, co 2-3 napoje lecznicze.
- Nie wszystkie zbierane przedmioty i notatki są potrzebne do postępów w historii. Niektóre po prostu dają dodatkowe informacje o świecie gry.
- Jeśli przeciwnik ma głowę, to staraj się w nią celować. Strzały oddane w głowę zadają większe obrażenia.
- Autozapis w grze jest rzadki. Korzystaj z czerwonych kartek do zapisywania postępów kiedy tylko obok nich przechodzisz.
- Ciągłe atakowanie przeciwnika jest bezmyślne. Wyczuj wzorce w atakach wroga i wykonuj uniki, aby następnie przejść do kontrataku.
- W miarę możliwości zawsze korzystaj z broni palnej, jeśli walczysz z więcej, niż jednym wrogiem na raz. W takich sytuacjach broń obuchowa może być mało użyteczna.