Silent Hill 2 Remake - wszystkie zakończenia i jak je uzyskać
Wszystkie endingi i epilogi.
Gra Silent Hill 2 Remake zachęca do wielokrotnego przechodzenia kampanii fabularnej, oferując graczom kilka różnych zakończeń historii. W grze nie podejmujemy oczywistych wyborów fabularnych, a zamiast tego niektóre epilogi uzyskamy poprzez wykonanie określonych czynności w czasie rozgrywki, podczas gdy inne zostaną wyświetlone na podstawie oceny naszych działań podczas zabawy. Na tej stronie zamieszczamy wszystkie zakończenia i wyjaśniamy, jak je zdobyć.
Na tej stronie:
- Rodzaje zakończeń i czym się różnią
- Odejście (Leave)
- W wodzie (In Water)
- Maria
- UFO
- Odrodzenie (Rebirth)
- Pies (Dog)
- Błogość (Bliss)
- Spokój (Stillness)
Rodzaje zakończeń i czym się różnią
W grze dostępne są przede wszystkim trzy zakończenia podstawowe, które możemy uzyskać już podczas pierwszego przejścia gry. W czasie kampanii, za wykonywanie różnych, często mało oczywistych, akcji kontekstowych otrzymujemy niewidoczną punktację, z której uzyskany wynik następnie przekłada się na wyświetlenie konkretnego zakończenia.
Te zakończenia uzyskiwane są na podstawie punktacji. Aby uzyskać dany ending, nie musimy wykonywać wszystkich podanych niżej zaleceń - po prostu trzymanie się ich zwiększa szansę na uzyskanie danego zakończenia. Nawet jeśli raz czy dwa wykonaliśmy czynność, którą dane zakończenie odradza, ale będziemy trzymać się reszty zaleceń, to nie powinno to wpłynąć na finalnie uzyskany epilog.
Oprócz zakończeń podstawowych, w grze znajdziemy także kilka epilogów dostępnych tylko podczas przechodzenia gry co najmniej drugi raz. Wówczas to w różnych rozdziałach zostaną porozmieszczane dodatkowe przedmioty niezbędne do uzyskania danego zakończenia. W ich wypadku trzeba wykonać bardzo specyficzne czynności, aby obejrzeć dany Ending i czasami nie trzeba nawet docierać do samego końca gry.
W końcu remake od studia Bloober Team dodaje także dwa nowe zakończenia, których nie było ani w pierwotnym wydaniu gry na PlayStation 2, ani w wydaniu rozszerzonym na PC i Xboxa, ani też w remasterze z 2012 roku. Tutaj także opisujemy je i wyjaśniamy, jak je zdobyć.
Odejście (Leave)
Zakończnie podstawowe
To „dobre” i podstawowe zakończenie gry, które prawdopodobnie uzyska większość graczy, kończąc grę po raz pierwszy. Nie musimy się specjalnie starać, aby je uzyskać.
Jak uzyskać
- Używaj przedmiotów leczących jak najszybciej po otrzymaniu obrażeń
- Pod koniec zagadki ze skrzynią z monetami wybierz monetę węża
- Wysłuchaj całego monologu Mary w długim korytarzu pod koniec gry
- Nie odwiedzaj kilkukrotnie Marii w szpitalu lub celi Labiryntu
- Staraj się ograniczać interakcje i czas spędzony z Marią, nie musisz bronić jej przed potworami
- Zbadaj list i zdjęcie Mary w ekwipunku, najlepiej kilka razy
- W miarę możliwości unikaj walki
- Nie badaj w ekwipunku noża Angeli
- Nie zostawiaj przedmiotów osobistych w szafce w hotelu
- Użyj zgniłego jabłka do rozpoczęcia zagadki w Hotelu Lakeview
- Użyj drzwi z zardzewiałym jajkiem w ostatnim rozdziale
Opis zakończenia (kliknij na tekst, aby go odsłonić)
James w końcu przyznaje sam przed sobą, że to on zabił Mary - to właśnie wyparcie z pamięci tego czynu sprowadziło go do Silent Hill, gdzie przybył podświadomie poszukując przebaczenia. Udaje mu się odbyć ostatnią rozmowę z żoną. Przyznaje się, że dokonał zabójstwa, ponieważ znienawidził śmiertelnie chorą żonę za to, jakim ciężarem się dla niego stała. Mary stwierdza, że gdyby naprawdę jej nienawidził, to nie popadłby w rozpacz po wyjawieniu prawdy i mu wybacza. W jakiś sposób udaje mu się też pogodzić z Laurą i razem opuszczają Silent Hill - najwyraźniej przygarnął dziewczynkę, która dla Mary stała się jak córka.
W wodzie (In Water)
Zakończenie podstawowe
Jedno ze „złych” zakończeń, które może wymagać od nas nieco zachodu, jeśli gramy na łatwym lub standardowym poziomie trudności, ale może być łatwiejsze do uzyskania na poziomie trudnym. Podstawowe założenie polega na tym, że James powinien jak najbardziej cierpieć podczas rozgrywki.
Jak uzyskać
- Zbadaj nóż Angeli w ekwipunku przynajmniej raz - to wydaje się najważniejszym warunkiem
- Spędź co najmniej 10 minut, mając krytyczny poziom zdrowia (mocno zakrwawiony ekran i kurtka)
- Nie lecz się od razu po otrzymaniu obrażeń
- Nie badaj zdjęcia i listu Mary w ekwipunku
- Podejmuj walkę z każdym napotkanym potworem
- Zostaw rzeczy osobiste w szafce w hotelu
- Użyj zgniłego jabłka do rozpoczęcia zagadki w Hotelu Lakeview
- Użyj drzwi z zardzewiałym jajkiem w ostatnim rozdziale
- Staraj się ograniczać interakcje i czas spędzony z Marią, nie musisz bronić jej przed potworami
- Wysłuchaj całego monologu Mary w długim korytarzu pod koniec gry
Opis zakończenia (kliknij na tekst, aby go odsłonić)
James w końcu przyznaje sam przed sobą, że to on zabił Mary - to właśnie wyparcie z pamięci tego czynu sprowadziło go do Silent Hill, gdzie przybył, podświadomie poszukując kary za swoją zbrodnię. Protagonista opuszcza miasto i wraca do swojego samochodu. W monologu przeprasza Mary i przyznaje, że nie potrafi żyć bez niej oraz ze świadomością popełnienia morderstwa. Uruchamia samochód i popełnia samobójstwo, przebijając się przez barierki i spadając do jeziora. W finalnej scenie słyszymy recytację ostatniego listu Mary, podczas gdy koperta opada na dno.
Maria
Zakończenie podstawowe
Kolejne podstawowe zakończenie, które tak naprawdę bardzo ciężko jest zdobyć „przypadkiem” - raczej większość graczy będzie musiała kierować się konkretnymi wskazówkami, aby je uzyskać. Musimy zachowywać się tak, jakby James całkowicie porzucił swoją misję po poznaniu Marii i skupiał się w całości na tym, aby chronić kobietę.
Jak uzyskać
- Nie badaj w ekwipunku zdjęcia i listu Mary oraz noża Angeli
- Spędzaj z Marią jak najwięcej czasu, nie oddalaj się zbytnio od niej
- Dotrzyj do końca długiego korytarza w finale przed końcem monologu Mary
- Broń ją przed potworami, zwłaszcza w oskryptowanym ataku manekina w motelu
- Przed wejściem do motelu zbadaj z nią całą ulicę Nathan Avenue
- Zbadaj wszystkie interaktywne przedmioty w klubie Heaven’s Night przed opuszczeniem go
- Przynajmniej dwa razy odwiedź Marię w szpitalu i w celi Labiryntu
- W szpitalu odwiedź ją po zdobyciu pierwszej bransoletki dla dodatkowego dialogu
- Użyj dojrzałego jabłka do rozpoczęcia zagadki w Hotelu Lakeview
- Użyj drzwi ze szkarłatnym jajkiem w ostatnim rozdziale
Opis zakończenia (kliknij na tekst, aby go odsłonić)
James w końcu przyznaje sam przed sobą, że to on zabił Mary - to właśnie wyparcie z pamięci tego czynu sprowadziło go do Silent Hill - jednak przestał się tym przejmować po poznaniu Marii. Wierzy, że dostał od losu drugą szansę związania się z „lepszą wersją” swojej żony. Przy ostatnim spotkaniu Mary nie wybacza mężowi, który próbuje się tłumaczyć, że zabił ją z litości. Po finałowej walce mężczyzna opuszcza miasto razem z Marią bez przeczytania ostatniego listu. Przy samochodzie Maria kaszle, sugerując, że cierpi na tę samą śmiertelną chorobę co Mary i wkrótce także umrze. James nie wyciągnął żadnej nauczki z pobytu w Silent Hill.
UFO
Zakończenie z Nowej Gry Plus
Podczas przechodzenia gry na samym początku znajdziemy tajemniczy Niebieski Klejnot. Jeśli użyjemy go w kilku określonych lokacjach, to odblokujemy specjalne zakończenie.
Jak uzyskać
- Zacznij Nową Grę Plus
- Zabierz Niebieski Klejnot ze sklepu jubilerskiego w dzielnicy Wschodnie South Vale
- Użyj klejnotu na dachu budynku Apartamenty Saula w dzielnicy Wschodnie South Vale
- Użyj klejnotu na nadbrzeżu jeziora Toluca w miejscu, gdzie po raz pierwszy spotykasz Marię
- Użyj klejnotu w dokach za rzeźnią, zanim popłyniesz łódką do Hotelu Lakeview
- Użyj klejnotu w pokoju 312 hotelu Lakeview zanim obejrzysz kasetę VHS
Opis zakończenia (kliknij na tekst, aby go odsłonić)
James wychodzi na balkon pokoju i jeszcze raz ogląda klejnot. Pojawia się ufo, a cutscenka zmienia się w pokaz slajdów rodem z czasów kina niemego. Ze statku wychodzi James z oryginału na PlayStation 2 i mówi, że „nowy” James jest tylko jego klonem. Razem z kosmitą porywają „nowego” Jamesa na statek kosmiczny. Wtedy „stary” James odwraca się twarzą do hotelu i sugeruje, że to on dokończy fabułę z remake’u i odnajdzie Mary. Tego już jednak nie widzimy, ponieważ zaczynają się napisy końcowe.
Odrodzenie (Rebirth)
Zakończenie z Nowej Gry Plus
Paranormalne zjawiska w miejscowości Silent Hill wynikają z faktu, że miasteczko wybudowano na uświęconej ziemi prastarego kultu. Wątek ten nie spełnia w drugiej odsłonie serii wyjątkowo dużej roli, jednak jest ważny w kanonie całego uniwersum. James postanawia wykorzystać tajemne moce do wskrzeszenia Mary.
Jak uzyskać
- Zacznij Nową Grę Plus
- Zabierz księgę Karmazynowego Rytuału z cmentarza na początku gry
- Zabierz Białe Krzyżmo z Rezydencji Baldwinów w Zachodnim South Vale po odblokowaniu bramy motelu
- Zabierz Obsydianową Czarę z budynku Towarzystwa Historycznego
- Zabierz księgę Zgubionych Wspomnień z sekcji przedmiotów znalezionych w Hotelu Lakeview
- Dotrzyj do końca gry i pokonaj finałowego bossa
Opis zakończenia (kliknij na tekst, aby go odsłonić)
Przy finałowej konfrontacji James stawia się Marii, mówiąc z przekonaniem, że znalazł sposób na przywrócenie Mary do życia, ale najpierw musi zabić Marię. Maria uważa, że wskrzeszenie Mary jest niemożliwe i dochodzi do walki. W epilogu widzimy Jamesa płynącego na wyspę na jeziorze i wypowiadającego monolog o tym, jak nie może sobie poradzić bez żony i zrobi wszystko, aby ją odzyskać. Nie widzimy jednak, czy rytuał faktycznie mu się to udaje, ale jego słowa sugerują, że w jakimś stopniu tak.
Pies (Dog)
Zakończenie z Nowej Gry Plus
Prawdopodobnie najbardziej kultowe zakończenie gry i zdecydowanie najmniej poważne. Musimy w czasie gry zdobyć dwie części klucza i użyć ich na zamkniętych normalnie drzwiach pod koniec gry. Wszelkie inne wybory, jakich dokonamy, nie mają znaczenia.
Jak uzyskać
- Zacznij Nową Grę Plus
- Zabierz Część Złamanego Klucza (Łapa) z Centrum Zoologicznego we Wschodnim South Vale
- Zabierz Część Złamanego Klucza (Kość) z budy dla psa na rogu ulic Katz i Lindsey w Zachodnim South Vale
- Połącz obie części w ekwipunku tworząc Psi Klucz
- Użyj klucza, aby otworzyć drzwi do zamkniętego Pokoju Monitoringu w hotelu Lakeview, tuż przed wejściem do pokoju 312
Opis zakończenia (kliknij na tekst, aby go odsłonić)
James wchodzi do pomieszczenia, odkrywając, że wszystkie zagrożenia, z jakimi się mierzył i traumy, jakie go spotkały, były kontrolowane przez niepozornego psa wciskającego przypadkowo przyciski na konsoli sterującej scenografią miasteczka. James z niedowierzaniem upada na ziemię, a pies liże go po twarzy. Podczas napisów końcowych przygrywa radosna skoczna melodia.
Błogość (Bliss)
Nowe zakończenie z remake'u
Błogość to jedno z poważnych zakończeń i jedyne z nich, które można uznać za jedyne swego rodzaju „neutralne”, nie kończąc gry ani w jednoznacznie pozytywnym, ani negatywnym tonie. Przedstawia dość nieoczekiwane rozwiązanie głównego wątku gry.
Jak uzyskać
- Zacznij Nową Grę Plus
- Zabierz Zardzewiały Klucz z sejfu w Kręgielni w Zachodnim South Vale. Kod to (kliknij, aby odsłonić): 1887
- W ogrodzie Szpital Brookheaven wejdź do altany (normalnie jest tam tylko jeden wróg i trochę zasobów) i otwórz Małą Skrzynkę znalezionym kluczem. Zdobędziesz butelkę Białej Klaudii.
- Dotrzyj do pokoju 312 w Hotelu Lakeview i wypij Białą Klaudię przed wejściem w interakcję z odtwarzaczem VHS
Opis zakończenia (kliknij na tekst, aby go odsłonić)
James ogląda film nagrany podczas pobytu z Mary w hotelu, ale nagranie nie zostaje przerwane przez scenę duszenia kobiety w szpitalu. Widzimy film nagrany przez rodzinę Sunderlandów w całości, po czym kamera oddala się i pokazuje pusty pokój hotelowy. Wygląda na to, że po zażyciu Białej Klaudii (halucynogen grający większą rolę w innych grach z serii), James nie mógł przypomnieć sobie o morderstwie żony i po prostu opuścił hotel. Być może był rozczarowany, że obejrzenie filmu nie przyniosło mu odpowiedzi, jakich poszukiwał.
Spokój (Stillness)
Nowe zakończenie z remake'u
Zakończenie to stanowi swego rodzaju rozwinięcie zakończenia W Wodzie i do osiągnięcia go musimy spełnić bardzo podobne wymagania.
Jak uzyskać
- Uzyskaj przynajmniej raz zakończenie W Wodzie
- Rozpocznij Nową Grę Plus
- Podczas przechodzenia gry zachowuj się podobnie jak do zakończenia W Wodzie
- Zabierz Klucz Smutku z zielonego samochodu na rogu Wiltse Road i Nathan Avenue we Wschodnim South Vale
- Rozbij piłą mechaniczną tylną prawą szybę samochodu
- W Zrujnowanym hotelu Lakeview w Biurze Kierownika użyj klucza do odblokowania sejfu i podaj kod (kliknij, aby odsłonić): 314
- Zabierz pocztówkę i ukończ grę normalnie
Opis zakończenia (kliknij na tekst, aby go odsłonić)
Zakończenie rozgrywa się podobnie do epilogu W Wodzie. James wsiada do auta i w monologu przeprasza Mary oraz przyznaje, że nie jest w stanie żyć bez niej oraz ze świadomością popełnienia morderstwa. Mary pojawia się w samochodzie i pociesza męża, mówiąc, że zawsze będzie na niego czekała. James spogląda na list żony leżący na siedzeniu pasażera, po czym popełnia samobójstwo, wjeżdżając samochodem do jeziora.
Spis treści: Silent Hill 2 Remake - Poradnik, Solucja