Skip to main content

Silent Hill 2 Remake - Zachodnie South Vale: zagadka z sejfem

Powracamy na ulice miasteczka.

Zachodnie South Vale to czwarta lokacja, do jakiej dotrzemy grając w Silent Hill 2 Remake. Rozdział ten znacząco się różni od poprzednich: jest krótszy, dużo bardziej liniowy i znajdziemy w nim tylko jedną zagadkę logiczną.


Na tej stronie:


Park Rosewater, spotkanie z Marią

Rozpoczynamy grę na ulicy, zaraz po wyjściu z Apartamentów Blue Creek. Kierujemy się cały czas ulicą w prawo, a naszym celem jest dotarcie do parku Rosewater. Po dotarciu do niewielkiego murku oglądamy krótką scenkę ze spotkaną wcześniej dziewczynką, po czym idziemy dalej ulicą. Przechodzimy przez tunel, na końcu którego znajduje się wejście do parku.

W pierwszej części parku, z licznymi ławkami i pergolami, nie znajdziemy żadnych kluczowych przedmiotów poza umiarkowaną ilością zapasów. Możemy więc odpuścić sobie eksplorację i zamiast tego iść cały czas prosto, aż trafimy na dużą bramę. Wyjdziemy na molo. Idziemy w lewo, aż trafimy na długi pomost. Idziemy do końca i oglądamy scenkę, podczas której poznamy Marię.

Po jej obejrzeniu podążamy za kobietą, która zaprowadzi nas do drugiej części parku. Od tego momentu my prowadzimy. Idziemy w prawo do końca alejki, a potem w lewo. Wchodzimy po kamiennych schodach i wychodzimy z parku. Maria zasugeruje zbadanie motelu po drugiej stronie ulicy.


Motel, zagadka z sejfem

Na wewnętrznym placu skręcamy w lewo i wchodzimy przez uchylone drzwi do portierni. Czytamy notatkę zawieszoną na ścianie, z której dowiadujemy się, aby przejść do pokoju 107. Znajdziemy go na piętrze motelu. Drzwi do pokoju będą zasłonięte materacem. Zamiast tego rozbijamy szybę do znajdującego się obok pokoju 108 i wchodzimy przez okno do środka.

Otwieramy Marii drzwi od wewnątrz i rozbijamy nadkruszony fragment ściany. Przechodzimy do pokoju obok i podnosimy kartkę leżącą na biurku. Będzie na niej dość prosta zagadka matematyczna, pozwalająca znaleźć kod do sejfu w portierni. Wracamy do drugiego pokoju, rozmawiamy z Marią o stroju, który znalazła i z powrotem idziemy do portierni. Tam wchodzimy w interakcję z sejfem. Jeśli nie mogliśmy samemu znaleźć odpowiedzi, to kod podajemy tutaj (kliknij, aby ujawnić zasłonięty tekst): 0451.

Po otwarciu sejfu i wzięciu z niego klucza odwracamy się i zabijamy potwora atakującego Marię. Następnie idziemy do bramy w rogu motelu i otwieramy ją znalezionym kluczem. Zgodnie z instrukcją kobiety idziemy do wzdłuż ulicy i skręcamy w prawo po natrafieniu na żółty znak drogowy. Dotrzemy w końcu do zapadliska w ulicy i oglądamy scenkę.


Opanowane przez potwory podwórka i klub nocny

Po odzyskaniu kontroli nad postacią trafimy do bocznej alejki. Jak się szybko okaże, okolica jest opanowana przez potwory. Możemy z nimi walczyć lub próbować je ominąć. Tak czy inaczej, na pierwszym rozwidleniu skręcamy w lewo i kontynuujemy ścieżką. Po przejściu przez furtkę skręcamy w prawo i idziemy ulicą między domami i garażami. Na końcu ulicy zobaczymy garaż z zawieszoną tarczą do koszykówki - wchodzimy do niego i wychodzimy uchylonymi tylnymi drzwiami.

Trafimy na podwórko ze stołem do pingponga. Idziemy za Marią do altanki i przechodzimy przez dziurę w płocie. Dotrzemy na zaplecze budynku, gdzie docieramy do czerwonych drzwi i oglądamy kolejną scenkę, podczas której Maria otworzy drzwi i pozwoli nam wejść do środka. Początkowo podążamy za kobietą przez kuchnię i garderobę. Kiedy jednak podejdziemy do kolejnych drzwi, Maria zamknie je przed nami, a my będziemy musieli skręcić w lewo.

Idziemy zapleczem i wychodzimy do głównej sali. Idziemy do końca balustrady i oglądamy scenkę. Po powrocie do gry Maria będzie czekała na nas przy drzwiach wyjściowych. Możemy jeszcze rozejrzeć się po lokalu, a kiedy będziemy gotowi ruszyć dalej, to rozmawiamy z kobietą i wychodzimy na zewnątrz. Skręcamy w prawo na parking i wychodzimy na ulicę furtką między budynkami po lewej.

Podążamy za kobietą do furtki kolejnego parku. Otwieramy ją i przechodzimy przez park. Oglądamy scenkę, po której idziemy dalej za Marią. Dotrzemy na zaplecze kina i wchodzimy do środka przez rozbite okno (musimy stanąć na skrzyni, żeby do niego sięgnąć).


Wnętrze kina

Od razu po wejściu do środka usłyszymy spotkanych wcześniej Eddiego i małą dziewczynkę. Przesuwamy szafę blokującą drzwi i wychodzimy na korytarz. Przechodzimy przez lobby i przez drzwi z zielonym światłem wchodzimy na salę kinową. Dochodzimy do pierwszych rzędów i rozmawiamy z siedzącym tam Eddiem.

Po scence wychodzimy z sali bocznymi drzwiami. Dotrzemy do drugiej sali, z której wychodzimy oświetlonym przejściem. Dotrzemy na zaplecze, gdzie wchodzimy po schodach na górę. Dotrzemy do kabiny projektora i przeskakujemy przez okno do magazynu taśm. Przechodzimy między półkami odsuwając drabinę - początkowo to przejście może być trudno zauważyć. Przeskakujemy przez okno do kolejnej kabiny i wychodzimy drzwiami.

Schodzimy po schodach na dół z powrotem do lobby kina, a następnie wybiegamy za dziewczyną - która jak się okazało nazywa się Laura - na zewnątrz. Tam spotkamy Marię i idziemy z kobietą wzdłuż ulicy. Podczas tej przechadzki trzymamy się prawej strony ulicy. Po chwili zauważymy, że Laura wbiega do Szpitala Brookheaven. To będzie kolejna duża lokacja, jaką zwiedzimy w następnym rozdziale.

Następnie: Silent Hill 2 Remake - poziom trudności walki, zagadek: na co wpływają

Spis treści: Silent Hill 2 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Silent Hill 2 Remake - Apartamenty Blue Creek: zagadka z zegarem

Zobacz także