Skip to main content

Silent Hill 2 Remake - Zrujnowany hotel Lakeview: dwaj Piramidogłowi, Ona, zakończenie

Finał gry.

Oto i przed nami ostatni rozdział gry w Silent Hill 2 Remake. James przypomniał sobie, jak tak naprawdę umarła Mary. Jest zdruzgotany odkryciem, a hotel najwidoczniej odzwierciedla jego emocje, zmieniając się w kompletną ruinę. Protagonista nie poddaje się jednak, bo głos żony wciąż wzywa go przez radio.


Na tej stronie:


Przejście przez ruinę hotelu, skrzypiąca podłoga

To kolejna stosunkowo krótka i bardzo liniowa lokacja. Nie znajdziemy tu wielu przydatnych przedmiotów podczas eksploracji, a większość pomniejszych wrogów będzie w stosunku do nas pasywna. Wychodzimy z pokoju i przed dziurą w podłodze skręcamy przez uchylone drzwi do pokoju po lewej. Przechodzimy przez dużą dziurę w ścianie do pokoju obok, a potem przez wyrwę w ścianie łazienki dalej.

Idziemy przez korytarz, przechodząc po skrzypiącej podłodze. Idziemy do końca korytarza, aż trafimy na wózek w rogu. Zabieramy go i wjeżdżamy na skrzypiący kawałek podłogi. Ten zapadnie się razem z wózkiem, pozwalając nam zeskoczyć niżej. Idziemy korytarzem, przechodząc przez wąskie przejście. Jedyna droga prowadzi przez toaletę po lewej, gdzie znajdziemy dziurę w ścianie do dawnej czytelni. Wychodzimy na korytarz

Ponownie przeskakujemy przez ladę szatni i przez drzwi do pokoju z manekinami (teraz już niezawierającego manekinów). Dochodzimy do końca i przechodzimy przez dziurę pod sufitem. W gabinecie pielęgniarki okrążamy biurko i przeciskamy się przez dziurę w ścianie. Przechodzimy przez korytarze i zjeżdżamy do piwnicy działającą teraz windą.

Przechodzimy zalaną piwnicą do baru Venus. Mijamy ladę baru i wchodzimy do kuchni. Wychodzimy z drugiej strony i przeciskamy się przez dziurę w ścianie po lewej do składziku alkoholi, skąd wydostaniemy się, przeskakując przez dziurę pod sufitem. Docieramy do oświetlonych drzwi na końcu, gdzie oglądamy scenkę, podczas której ostatni raz spotkamy Angelę.

Po scence znajdziemy się na klatce schodowej, którą wchodzimy na górę. Trafimy z powrotem do sekcji dla pracowników, a jedynym dostępnym pomieszczeniem jest biuro kierownika. Znajdziemy tam notatkę oraz czerwone drzwi, którymi przechodzimy. Przeciskamy się wąskim korytarzem, za którym znajdziemy ostatni punkt ręcznego zapisu. Po zapisaniu gry podążamy dalej w prawo, aż trafimy na kolejną scenkę przerywnikową.


Boss: dwóch piramidogłowych

W scence James w końcu postawi się ścigającym go od niemal początku gry monstrom. Walka może być dość skomplikowana, ze względu na aż dwóch przeciwników naraz. Ruchy potworów są raczej powolne, ale ich włócznie mają spory zasięg. Staramy się okrążać pomieszczenie, trzymając przeciwników na dystans. Pamiętajmy, że włóczniami też mogą rzucać - wówczas jedank muszą po nie pójść, co czyni ich przez chwilę bezbronnymi.

Tym razem, dla odmiany, będziemy zadawać im obrażenia. Oba potwory dzielą jeden pasek zdrowia, także nie ma znaczenia, w którego oddajemy strzały. Nie ma też znaczenia, czy strzelamy w metalowy hełm, czy w ciało - wróg jest podatny na uszkodzenia wszędzie. Im więcej zadamy obrażeń przeciwnikom, tym bardziej pomieszczenie zacznie się rozpadać. Wrogowie powinni paść po oddaniu w nich około 24 strzałów ze strzelby.

Po walce zabieramy z dłoni potworów jajka i umieszczamy je na drzwiach z tyłu - nie ma znaczenia, które jajko umieścimy w których drzwiach. Przechodzimy przez którekolwiek z drzwi, a potem przez podwójne drewniane drzwi. Trafimy do długiego korytarza, gdzie usłyszymy długi monolog Mary. Zalecamy niespieszenie się i powolny spacer, aż wysłuchamy całą przemowę do końca. Na końcu przechodzimy przez metalowe drzwi.

Trafimy na klatkę schodową ze sporym zapasem amunicji i leków dookoła. Leczymy się, przeładowujemy broń i kiedy będziemy gotowi, wchodzimy na samą górę, aby zmierzyć się z ostatnim bossem w grze.


Boss: Ona

Demoniczna wersja Mary/Marii to prawdopodobnie najbardziej wymagający przeciwnik w grze, chociaż to nie powinno dziwić. W pierwszym etapie walki mamy dość spory komfort walki na dużej arenie. Potwór będzie się trzymał większość czasu na dystans, atakując nas rojami robaków. Te zaświecą się na czerwono, kiedy powinniśmy wykonać unik. Jeden rój znika po oddaniu dwóch ataków.

Mary lubi znikać i pojawiać się po drugiej stronie areny. W tym etapie walki zalecamy korzystanie ze sztucera lub pistoletu, ponieważ strzelba może mieć zbyt krótki zasięg. Kiedy już natomiast potwór zbliży się do nas, należy uważać na celowane i obrotowe ataki biczem. Jeśli dojdzie do walki w zwarciu, najlepiej jak najszybciej się wycofać. Po zadaniu przeciwnikowi odpowiedniej ilości obrażeń - w naszym wypadku około 25 strzałów z pistoletu i jeden ze strzelby - włączy się scenka aktywująca drugi etap walki.

Spadniemy do piwnicy, a walka będzie bardzo mocno przypominała starcie ze Skrzep Ust. Potwór porusza się nad nami, a iskry sypiące się z sufitu pozwalają nam śledzić jego ruchy. Tutaj warto przełączyć się na strzelbę - kiedy monstrum spadnie na nas z góry, to zwykle będzie w odpowiedniej odległości na czysty strzał z shotguna. Jednocześnie, kiedy przeciwnik już się odsłoni, to nie będzie się poruszał. Możemy więc po oddaniu strzału bardzo łatwo się oddalić poza jego zasięg ataku.

Co jakiś czas będą nas też atakowały roje robaków, działające tak samo, jak wcześniej - kiedy się zaświecą, to należy wykonać unik. Oprócz tego jest to prawdopodobnie najłatwiejszy etap walki, który zakończy się po oddaniu zaledwie 6 strzałów ze strzelby. Po oddaniu ostatniego rozpocznie się scenka inicjująca ostatni etap starcia.

Wrócimy na dużą arenę, ale tym razem potwór będzie nas atakował bezpośrednio. Jest to bez wątpienia najtrudniejszy etap. Oprócz znajomego już ataku owadami wróg będzie nas atakował z bliska swoimi odnóżami. Jeśli jednak uda nam się zrobić unik, to potwór znajdzie się w dogodnej pozycji do oddania przez nas strzału. Należy jednak uważać, aby nie celować zbyt długo - możemy wówczas oberwać szybką szarżą.

W przypadku walki stoczonej na potrzeby tego poradnika potrzebne było oddanie aż ok. 19 strzałów ze sztucera i 12 ze strzelby, aby pokonać finałowy etap walki z bossem. Po oddaniu ostatniego strzału zobaczymy scenkę, podczas której wróg padnie na ziemię. Gra się jednak nie zakończy - musimy podejść i dobić przeciwnika, aby zobaczyć epilog. Możemy to zrobić z dowolnej broni.

Gratulacje! Ukończyliście kampanię fabularną gry Silent Hill 2 Remake! Jeśli podążaliście za naszym poradnikiem, to powinniście uzyskać zakończenie „Odejście”, uznawane za tzw. dobre zakończenie. Teraz możecie zacząć grę w trybie Nowej Gry Plus, aby rzucić grze wyzwanie na wyższym poziomie trudności oraz spróbować uzyskać inne zakończenie - kilku nowych, dostępnych tylko przy co najmniej drugim podejściu do tytułu.

Spis treści: Silent Hill 2 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Silent Hill 2 Remake - Hotel Lakeview: łódka we mgle, pozytywka z figurkami, książki i obraz, rozbite lustro

Zobacz także