Silent Hill 2 załatane na PC. Gracze naprawili 20-letni błąd
Powstał nowy silnik audio.
Modderzy zajmujący się projektem Silent Hill 2: Enhanced Edition naprawili błąd, który od premiery oryginału - niemal 20 lat temu - powodował awarie w wersji PC.
Japońska produkcja miała bowiem spore problemy z wielordzeniowymi procesorami, które są dzisiaj standardem. Próby uruchomienia gry na takim sprzęcie kończą się „przeskakującym” dźwiękiem oraz - ostatecznie - wyrzuceniem do pulpitu.
Błąd zlokalizowany był w silniku streamującym dźwięki. W przeszłości opcją było uruchamianie gry tylko na jednym rdzeniu, co nie jest jednak najbardziej eleganckim rozwiązaniem. Teraz system przepisano od podstaw.
Usterkę rozwiązuje właśnie nowa wersja Silent Hill 2: Enhanced Edition, fanowskiego projektu rozwijanego już od dłuższego czasu. Poprawek jest tutaj całe mnóstwo, włącznie z przeskalowanymi materiałami wideo, wyższą rozdzielczością i przywróceniem elementów z PS2, usuniętych w wersji PC.
Granie w Silent Hill 2 na komputerach nadal jest pewnym problem. Do działania Enhanced Edition potrzebna jest kopia gry, lecz ta nie jest dostępna w dystrybucji cyfrowej. Nieoficjalnie mówi się za to, że polskie studio Bloobear Team pracuje nad pełnym remakiem.