Silnik Call of Duty: Modern Warfare powstaje w Polsce i jest tworzony od podstaw
Wstępne prace rozpoczęły się 5 lat temu.
Zapowiedziane wczoraj Call of Duty: Modern Warfare - próba zresetowania współczesnej odnogi cyklu - bazuje na zupełnie nowym silniku. Okazuje się, że za rozwój technologii odpowiada między innymi zespół z Polski.
Podczas pokazu strzelanki, w którym uczestniczyli nasi koledzy z serwisu USGamer, przedstawiciele Infinity Ward ujawnili, że rozwiązanie przygotowuje zlokalizowany w Krakowie oddział studia. Szefem ekipy i głównym inżynierem jest Michał Drobot.
Polski zespół utworzono w grudniu 2017 roku, ale - jak zwraca uwagę redakcja Digital Foundry, także biorąca udział w prezentacji - wstępne prace nad nowym silnikiem rozpoczęły się pięć lat temu. Wówczas podłożono pierwsze podwaliny pod technologię.
Twórcy obiecują, że rozwiązanie zagwarantuje „wciągające i fotorealistyczne doświadczenie”. Wykorzysta między innymi fotogrametrię, czyli wprowadzanie do gry elementów z prawdziwego świata, skanowanych za pomocą kamer.
Silnik użyje również systemu strumieniowania opartego na płytkach oraz mechanizmu renderowania PBR. Do tego oświetlenie wolumetryczne, HDR, opcja zabawy w 4K oraz ray tracing, a więc technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (choć tylko na PC).
Natomiast funkcja zwana „spectral rendering” odwzoruje termiczne promieniowanie cieplne, co przełoży się na wiarygodnie wyglądającą termowizję i noktowizję. Silnik zaoferuje też „najnowocześniejszą animację”.
Call of Duty: Modern Warfare ukaże się 25 października na PC, PS4 i Xbox One. Fabuła opowie o członkach jednostek specjalnych z różnych państw, biorących udział w „tajnych operacjach” na całym świecie. Wstępne opinie sugerują, że tytuł jest przepełniony realistyczną przemocą.
Źródło: USGamer