Silnik Frostbite umożliwia włączenie „elementów Battlefielda 4” na systemie iOS
EA: „Jesteśmy zadowoleni z rezultatów”.
Deweloperzy odpowiedzialni za silnik Frostbite starają się przenieść strzelankę Battlefield 4 na system iOS, by zademonstrować możliwości swojej technologii. Twórcy są podobno zadowoleni z postępów.
„By zobaczyć, jak daleko możemy posunąć się z naszym silnikiem na urządzeniach mobilnych, postawiliśmy na prawdziwe wyzwanie: włączenie określonych elementów Battlefielda 4 - prawdziwie wymagającego tytułu - na systemie iOS” - wyjaśnia na oficjalnym blogu Kristoffer Benjaminsson z zespołu Frostbite.
„Zostało jeszcze sporo do zrobienia, ale jak na razie jesteśmy zadowoleni z postępów” - przyznał menedżer. „Wspaniale jest przygotować konwersję, włączyć ją i odkryć, że zostały jeszcze niewykorzystane zasoby. Choć z naszej strony jest jeszcze dużo miejsca na optymalizację, to jesteśmy mile zaskoczeni możliwościami sprzętu.”
Benjaminsson wyjaśnia, że port bazuje w dużej mierze na nowych rozwiązaniach od Apple, w tym na bibliotekach Metal, przypominających nieco Mantle od AMD.
„W połączeniu z najnowszymi urządzeniami, Metal oferuje możliwości, które znajdowały się wcześniej poza zasięgiem. Po raz pierwszy możemy uwzględnić zarówno wysoką jakość oprawy, jak i dużą liczbę obiektów na ekranie” - czytamy dalej.
Twórcy zapewniają, że to tylko demo technologiczne i Battlefield 4 na iOS zapewne nigdy nie trafi do sprzedaży. Nie jest też jasne, co deweloperzy maja na myśli, mówiąc o „elementach” strzelanki. Musimy zadowolić się obrazkami.