Skip to main content

Silnik The Division może zostać wykorzystany w innych grach Ubisoftu

Na przykład w Assassin's Creed.

Sieciowa strzelanka The Division oparta jest na autorskim silniku Snowdrop, opracowanym przez deweloperów z Ubisoftu. Według Martina Hultberga ze studia Massive, technologia może zostać wykorzystana w innych grach francuskiego wydawcy.

Silnik The Division może w przyszłości napędzać gry z serii Assassin's Creed

- Między poszczególnymi zespołami próbujemy dzielić się technologią - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Finder. - To jest po prostu znacznie efektywniejsze. W naszym przypadku stworzyliśmy silnik Snowdrop od zera ponieważ potrzebowaliśmy narzędzia, które moglibyśmy uruchomić na nowych konsolach i PC - tłumaczy.

- Teraz udostępniliśmy ten silnik pozostałym studiom, i to nie tylko ekipom odpowiedzialnym za gry sygnowane nazwiskiem Clancy'ego. Każdy zespół w Ubisofcie może teraz skorzystać ze Snowdrop - dodaje.

Technologia została zaprojektowana specjalnie z myślą o produkcjach z otwartym światem. Pozwala na znacznie prostsze zaimplementowanie takich funkcji, jak dynamicznie zmieniająca się pogoda czy cykl dnia i nocy. A to nie wszystko. Silnik umożliwi deweloperom dodanie trybu sieciowego pozbawionego standardowego lobby, dzięki czemu gracze mogą płynnie przechodzić do rozgrywki. W The Division obecny jest w formie Strefy Mroku.

Ten ostatni element może znaleźć się na przykład w produkcjach z zakapturzonymi zabójcami w roli głównej.

- Myślę, że opcja może zostać zaimplementowana w innych grach Ubisoftu, w tym z cyklu Assassin's Creed. To funkcja zwiększająca efekt immersji, która bardzo dobrze pasuje do naszych pozostałych marek - twierdzi Hultberg.

Warto przypomnieć, że w tym roku nie ukaże się kolejna, duża część Assassin's Creeda - na następną musimy poczekać do 2017 r. Twórcy chcą wykorzystać czas na odświeżenie formuły rozgrywki. Być może wykorzystają też silnik Snowdrop.

Zobacz na YouTube

Zobacz także