SimCity: miasta zostały zmniejszone, by gra działała na słabszych komputerach
Rozmiarem przypominają średnie osiedla z SimCity 4.
Ocean Quigley, dyrektor kreatywny w Maxis poinformował, że rozmiar miast w najnowszej części serii SimCity będzie ograniczony, aby gra działała płynnie także na słabszych komputerach.
W rozmowie z serwisem Inc Gamers twórca mówił o możliwościach silnika GlassBox, wykorzystanego podczas produkcji. Technologia umożliwia wyświetlenie ogromnej liczby detali, kosztem rozmiaru tworzonych metropolii.
„Najważniejszym elementem SimCity jest złożoność symulacji” - mówi producent. „Coś za coś. Gra musi działać płynnie na starszych komputerach, więc zdecydowałem postawić na mniejsze, ale gęściej zabudowane miasta, w przeciwieństwie do ogromnych, lecz pustych aglomeracji.”
Quigley dodał również, że miasta w najnowszej produkcji studia Maxis będą rozmiarem przypominać średnie osiedla z SimCity 4.
Premiera SimCity już 8 marca. Gra ukaże się na PC, a w przyszłości także na komputery Mac.