Sims 4: Wampiry - moce, słabości i rozwój wampira
Poznaj techniki wykorzystywania specjalnych zdolności.
Jak już wspominaliśmy na poprzedniej stronie, sterowanie i gra wampirem nie różni się ogółem zbyt wiele od sterowania innymi, ludzkimi simami. Zaznaczyliśmy przy tym, że u wampirów występują pewne różnice związane z potrzebami - niektóre są inne niż u ludzi, a ich zaspokajania przybiera inne formy.
Największą różnicą w stosunku do ludzi są jednak u wampirów specjalne moce, którymi mogą wpływać na otoczenie oraz inne osoby. Wykorzystując je każda z wampirzych postaci może awansować na coraz wyższe poziomy doświadczenia i odblokowywać zupełnie nowe zdolności. Warto też dodać, że jeśli grasz wampirem i klikniesz na niego, będziesz mógł wybrać opcję Mrocznej medytacji, która nie tylko przywraca energię, ale także zapewnia dodatkowe punkty doświadczenia.
Drzewko zdolności jest dość mocno rozbudowane, ale w trakcie korzystania z niego należy pamiętać, że odblokowując moce musimy także wybierać słabości. Cechy te będą wpływać na naszego wampira negatywnie, ale wraz z awansem na kolejne poziomy nie da się uniknąć ich wybierania. Żadne z umiejętności i słabości nie występują od razu po stworzeniu wampira
Poniżej przygotowaliśmy opisy wszystkich dostępnych mocy i słabości z podziałem na poszczególne poziomy rozwoju.
Poziom 1 - Wampirzy podlotek (moce):
- Wykrywanie osobowości (1a) - pozwala błyskawicznie poznać cechy wskazanego sima.
- Postać nietoperza (1b) - umożliwia zamianę w nietoperza i szybkie przemieszczanie się.
- Wywoływanie halucynacji (1c) - możesz sprawić, aby wybrany sim zaczął rozmawiać sam ze sobą, co zapewnia dodatkowe punkty rozwoju wampira.
- Wieczyste zaproszenie (1d) - możesz wchodzić i wychodzić przez drzwi domów innych simów bez żadnych ograniczeń, kiedy tylko tego chcesz.
- Okultyzm (1e) - korzystanie z wampirzych mocy zużywa mniej energii. Im wyższy poziom tej zdolności, tym jest ona efektywniejsza. Przydatne zwłaszcza w trakcie częstego stosowania mocy, co umożliwia szybszy awans wampira.
Poziom 1 - Wampirzy podlotek (słabości):
- Skręt kiszek (1f) - wampir wymiotuje po zjedzeniu jedzenia simów.
- Poczucie winy (1g) - wywołuje i wampira silny stres, jeśli pije plazmę bez pozwolenia ofiary.
- Niekontrolowane syczenie (1h) - co pewien czas wampir syczy, przerażając okolicznych simów i znacznie utrudniając nawiązywanie głębszych relacji towarzyskich.
Poziom 2 - Niższy wampir (moce):
- Wampirzy urok (2a) - wpływa bardzo pozytywnie na relacje wampira z towarzystwem, zwłaszcza w trakcie prób flirtowania i nawiązywania romansów (konflikt z Aurą nieumarłych).
- Wampirza siła (2b) - podnosi siłę wampira, co pozwala mu wydajniej ćwiczyć oraz walczyć z innymi. Wampirza siła sumuje się z ogólną siłą postaci.
- Rozkaz (2c) - moc umożliwiająca wydawanie poleceń innym postaciom w twoim towarzystwie. Dzięki temu wampir nie musi kalać sobie rąk przyziemnymi sprawami pokroju wynoszenia śmieci lub naprawianiem różnych urządzeń.
- Odporność na czosnek (2d) - usuwa wszelkie negatywne efekty wywoływane przez czosnek na danego wampira.
- Stworzenie wampira (2e) - umożliwia przemianę innych ludzi w wampiry.
Poziom 2 - Niższy wampir (słabości):
- Niechlujne chłeptanie (2f) - wydłuża czas pobierania plazmy z wybranych simów.
- Cienka skóra (2g) - znacznie obniża odporność wampira na słońce, przez co przebywając w jego promieniach znacznie szybciej traci energię (konflikt z Odpornością na słońce).
Poziom 3 - Wyższy wampir (moce):
- Hipnoza (3a) - umożliwia kilkugodzinne unieruchomienie wybranej osoby oraz obniżenie jej ogólnego humoru.
- Diecię księżyca (3b) - trzypozioma moc, którą warto rozwinąć maksymalnie. Dzięki niej podczas nocy (w Forgotten Hollow między 19, a 6 rano) wampir posiada lepszy humor, może korzystać z mocy za mniejszą ilość energii, a jego zdolności odnawiają się szybciej.
- Obezwładniająca senność (3c) - możesz błyskawicznie uśpić innego sima jednym skinieniem ręki.
- Kontrolowanie sił życiowych (3d) - wampir może nie tylko wysysać moc z innych ludzi, powodując, że stają się bardziej podatni na inne moce, ale także przekazywać pobraną energię wybranym osobom.
- Wampirzy sen (3e) - w zależności od poziomu podnosi efektywność regeneracji energii podczas snu o 15, 30 i 40 procent (na 3 poziomie). Moc wchodzi w konflikt z Niespokojnym snem.
Poziom 3 - Wyższy wampir (słabości):
- Sen nieumarłych (3f) - sprawia, że wampir może spać jedynie w trumnach.
- Niespokojny sen (3g) - zmniejsza ilość odzyskiwanej w trakcie snu energii (wchodzi w konflikt z Wampirzym snem).
Poziom 4 - Wampirzy mistrz (moce):
- Ostudzone emocje (4a) - wampir potrafi lepiej panować nad emocjami i nie ulega zmiennym nastrojom (np. nie wpada nagle w zły humor). Każdy poziom zwiększa siłę oddziaływania mocy o 25 procent. Wchodzi w konflikt z Bezbrzeżną żałością.
- Prędkość błyskawicy (4b) - znacznie zwiększa szybkość poruszania się wampira.
- Potęgowanie potrzeb (4c) - możesz zmniejszyć poziom zaspokojenia głodu, higieny, zmęczenia lub pęcherza wybranej osoby, co nie tylko wpłynie negatywnie na jej nastrój, ale także umożliwi efektywniejsze korzystanie z mocy na danej osobie.
- Odporność na słońce (4d) - bardzo przydatna zdolność, jeśli zależy ci na kierowaniu wampirem w trakcie dnia. Znacznie obniża poziom energii traconej przez postać podczas przebywania na słońcu, a na trzecim poziomie redukuje wpływ słońca zupełnie, przez co wampir może poruszać się w ciągu dnia, jak zwykły sim. Wchodzi w konflikt z Cienką skórą.
- Bezwonność (4e) - wyklucza u wampira potrzebę higieny. Nie trzeba się już zatem myć ani brać kąpieli, a zaoszczędzony czas można przeznaczyć na inne rzeczy.
Poziom 4 - Wampirzy mistrz (słabości):
- Nienasycone pragnienie (4f) - sprawia, że wampir szybciej staje się głodny. Konflit z Opanowaniem pragnienia.
- Bezwonność (4g) - wampir ma zwiększony uraz do słońca, przez co w trakcie dnia efektywność korzystania z mocy jest mniejsza.
Spis treści: Sims 4 - poradnik i najlepsze porady
Zobacz też:
- Sims 4: Wampiry - pobieranie, instalacja i zawartość
- Sims 4: Wampiry - nowa mapa i początek gry
- Sims 4: Wampiry - tworzenie wampira
- Sims 4: Wampiry - potrzeby oraz jak grać wampirem
- Sims 4: Wampiry - nowe sprzęty i pokoje
Poziom 5 - Wielki mistrz (moce):
- Wpływ na emocje (5a) - moc umożliwiająca na wpływanie na konkretne emocje wskazanych simów. Możesz ich w ten sposób np. przestraszyć, a nawet doprowadzić do śmierci. Im wyższy poziom cechy, tym mocniejsze wpływanie na emocje.
- Postać mgły (5b) - przydatna moc umożliwiająca wampirowi zamianę w mgłę i błyskawiczną teleportację we wskazane miejsce. Możesz zaznaczyć specjalną opcję, która sprawi, że wampir zawsze będzie korzystał z tej formy przemieszczania się.
- Poza stadem (5c) - moc sprawiająca, że wampir nie odczuwa potrzeby przebywania w towarzystwie. Nawet gdy z nikim nie będzie się kontaktował, poziom tej potrzeby nie spadnie.
- Opanowanie pragnienia (5d) - sprawia, że wampir nie rzuci się samodzielnie na sima w momencie, gdy jego pragnienie spadnie do niskiego poziomu. Od tej pory będzie mógł znacznie lepiej panować nad głodem, co nie oznacza, że w ogóle będzie mógł zrezygnować z „jedzenia". Konflikt z Nienasyconym pragnieniem.
- Przyjemności nieśmiertelnych (5e) - kolejna moc umożliwiająca zupełne wyeliminowanie z potrzeb wampira zabawy. Czas zdobyty w ten sposób będzie mógł spożytkować gdzie indziej.
Poziom 5 - Wielki mistrz (słabości):
- Bezbrzeżna żałość (5f) - czasami wampir może wpaść w bardzo smutny humor wywołany jego nieśmiertelnością, co odbije się negatywnie na jego emocjach i mocach na okres 4 godzin. Konflikt z Ostudzonymi emocjami.
- Aura nieumarłych (5g) - kontakty towarzyskie z innymi ludźmi są mocno utrudnione już od samego początku relacji. Przebywanie osób w towarzystwie wampira jeszcze to pogłębia, przez co osobnik taki musi poświęcić znacznie więcej czasu na nawiązanie dobrych relacji z wybranymi osobami. Konflikt z Wampirzym urokiem.