Odbijanie baz i skanowanie w Mass Effect: Andromeda
O atrakcjach pobocznych.
Jak na produkcję z otwartym światem przystało, w Mass Effect: Andromeda nie zabraknie atrakcji pobocznych, do wykonania poza główną linią fabularną. Szczegóły opisał serwis internetowy magazynu Game Informer.
Jak już wspominaliśmy, powrócą misje lojalnościowe, wykonywane dla członków załogi - i z ich udziałem. Podczas takich scenariuszów poznamy przeszłość towarzyszy, uzyskamy dodatkowe informacje na temat ich życia i pogłębimy relacje.
Jak zapewniano wcześniej, jeden z deweloperów z BioWare zasugerował też, że możliwe będzie kontynuowanie rozgrywki już po zakończeniu głównej opowieści, w tym także kończenie właśnie zadań dla załogantów. Te mogą niekiedy przenieść graczy w miejsca, których nie widzieliśmy w kampanii.
Część graczy zaniepokoić może za to zapożyczenie kilku pomysłów z Dragon Age: Inkwizycja. Po przybyciu na nową planetę pierwszym krokiem będzie najczęściej osłabienie pozycji przeciwnika poprzez odbicie kontrolowanych przez niego baz.
Każde ciało niebieskie ma mieć co najmniej jedną taką fortyfikację. Jej przejęcie będzie wymagające, nagradzane wartościowymi przedmiotami i całkowicie opcjonalne. Mowa także o alarmach, co wskazuje na możliwość ukończenia zadania po cichu. Nie zabraknie bossów oraz skryptowanych elementów fabularnych.
Inne atrakcje to odnajdywanie punktów zrzutu, służących za punkty szybkiej podróży (jak obozy z Dragon Age: Inkwizycja). Te mają być niekiedy dobrze ukryte, by skłonić graczy do eksploracji poza utrwalonymi ścieżkami.
Jeśli o eksploracji mowa, to duże znaczenie będzie miał kołowy pojazd Nomad, następca zasłużonego Mako. Planety będą duże, więc sprawny środek komunikacji na pewno się przyda, chroniąc także przed niebezpieczeństwami, takimi jak płynąca lawa czy zbiorniki siarki. Co więcej, łazik może nawet skakać, by przenieść postacie w niedostępne miejsca.
Idąc dalej, kolejne atrakcje poboczne w Mass Effect: Andromeda to potyczki w świecie gry. Natkniemy się na ogromne potwory lub maszyny, ale także na bitwę dwóch frakcji, gdzie zadecydujemy, której stronie pomóc - lub po prosty wyeliminujemy obie. Niektóre starcia mogą być zbyt trudne dla początkujących postaci, więc trzeba je będzie zostawić na później.
Ostatnim elementem opisanym w artykule jest skanowanie interesujących przedmiotów czy nawet kamieni, w celu wysłania danych na statek i rozszerzenia wiedzy na temat nowej galaktyki. Nowe informacje udostępnią rozbudowaną technologię oraz więcej schematów w systemie rzemiosła.