Skip to main content

Skate na nowym gameplayu. Twórcy dzielą się postępami z prac

Nowa lokacja, mechaniki i nie tylko.

Studio Full Cricle podzieliło się nagraniem postępów z prac nad powstającą kontynuacją serii Skate. Oprócz gameplayu z wersji pre-alpha możemy również usłyszeć komentarze i opinie od deweloperów.

Przypomnijmy, że ostatnia odsłona deskorolkowej serii od Electronic Arts pojawiła się w 2010 roku i odpowiadało za nią słynne studio Black Box. Na początku roku wydawca oficjalnie potwierdził, że nowa odsłona cyklu faktycznie powstaje. Nie będzie to jednak „Skate 4”, a darmowa produkcja z mikrotransakcjami, nazwana po prostu Skate. Gra nie otrzymała na ten moment daty premiery.

Twórcy wyjaśniają między innymi, że ze względu na o wiele bardziej rozbudowane animacje postaci nie mogli ponownie wykorzystać materiałów motion capture z poprzednich odsłon cyklu i wszystko trzeba było nagrać od nowa. Również niektóre mechaniki i rozwiązania z oryginalnej trylogii gier okazały się wykonane bardzo prymitywnie i studio postanowiło przebudować je od zera, wykorzystując dostępne dziś narzędzia.

Ponadto rozwinięta zostanie możliwość poruszania się bez deskorolki. Deweloperzy wyjaśniają, że gracz będzie miał znacznie większą możliwość eksplorowania świata dookoła, dzięki mechanice wspinania się. Będzie można to również wykorzystać, aby łączyć sztuczki na deskorolce z akrobacjami. Na filmie przedstawiono postać, która podczas jazdy zeskakuje z deskorolki, łapie się poręczy i wskakuje ponownie na deskorolkę.

Padła również wypowiedź o całkowicie nowej mapie, która zastąpi testową lokację widoczną w materiałach, które wyciekły na początku roku. Dużą rolę ma grać możliwość tworzenia przez graczy własnych skateparków poprzez umieszczanie ramp i obiektów na terenie wirtualnego miasta. Co ciekawe, nie będzie to klasyczny „edytor map”, a system pozwalający samemu lub we współpracy przekształcać teren dookoła w czasie rzeczywistym.

Zobacz także