Skiny postaci z MCU droższe od zwykłych. Marvel Rivals ma interesujące podejście do mikrotransakcji
A przepustka bojowa nie wygaśnie po zakończeniu sezonu.
Marvel Rivals, czyli wieloosobowa gra o superbohaterach w stylu Overwatcha, zadebiutuje już jutro. W związku z tym, że tytuł dostępny będzie w formule free to play, twórcy zdecydowali się przybliżyć graczom szczegóły monetyzacji gry. Możemy się dowiedzieć między innymi, że przepustki bojowe nie wygasną po zakończeniu sezonu, a za skórki inspirowane filmowym uniwersum Marvela zapłacimy więcej od oryginalnych skinów.
Jak możemy się dowiedzieć z wpisu na blogu gry, w grze znajdziemy dwie waluty: Lattice oraz Units. Units to standardowa waluta zdobywana w czasie rozgrywki. Nie będziemy jednak nią nagradzani za każdy mecz, a za zdobywanie osiągnięć, wykonywanie zadań eventowych czy w ramach nagród przepustki bojowej, Lattice to z kolei waluta premium kupowania za realne pieniądze (przelicznik ok. 4 złote za 100 Lattice), ale zdobędziemy ją też w przepustce. Waluta Lattice wymieniana jest na Units po równym kursie jeden do jednego.
Przedmioty kosmetyczne dostępne będą głównie w ramach pakietów - ten standardowo zawiera pięć przedmiotów, wśród których znajdziemy skina, animację MVP, emotkę, spray oraz wizytówkę. Skiny można też zakupić osobno, ale kupno całego pakietu daje nam zniżkę. Cena standardowego pakietu ze skórką Epickiej jakości wyniesie zawsze 1600 units, ale co ciekawe za pakiety ze skinami inspirowanymi filmami MCU zapłacimy o 200 units więcej - 1800. Za pakiet ze skórką Legendarnej jakości będziemy musieli zapłacić 2400 units.
Interesująco prezentuje się także kwestia przepustki bojowej. Podobnie jak to rozwiązali twórcy Halo Infinite, zakupiona przepustka premium (tutaj nazywana „luksusową”) nie wygasa po zakończeniu sezonu, dlatego nie musimy się obawiać, że nie zdążymy zdobyć wszystkich przedmiotów. Niestety darmowa przepustka nie ma takiej właściwości. W ramach przepustki zdobędziemy oczywiście przedmioty kosmetyczne oraz obie waluty.
Cena przepustki wynosi 980 lattice, czyli 10 dolarów (ok. 40 złotych bez VAT). Pierwszy tzw. Sezon Zero będzie jednak krótszy od innych, a przepustka będzie miała mniej przedmiotów, dlatego jego cena będzie o połowę niższa. Na koniec twórco dodają, że zdobywanie osiągnięć oraz branie udział w wyzwaniach i wydarzeniach pozwoli wszystkim graczom na zdobycie darmowych przedmiotów kosmetycznych - w tym skórek - oraz waluty. Deweloperzy zapewniają, że w grze kupić można tylko elementy ozdobne i tytuł nie zawiera żadnych mechanik typu „pay to win”.