Składane smartfony Samsunga hitem sprzedaży. Świetny wynik Galaxy Z Fold 3 i Galaxy Z Flip 3
Przynajmniej na rynku koreańskim.
W ciągu 39 dni od premiery, Samsung sprzedał łącznie ponad milion egzemplarzy składanych telefonów Galaxy Z Fold 3 i Galaxy Z Flip 3 na rodzimym rynku koreańskim. Lepszy wynik w porównywalnym okresie sprzedaży osiągnęły tylko modele Galaxy Note 10 i Galaxy S8.
Jak informuje koreański dziennik The Korea Herald, 920 tys. sprzedanych sztuk pochodziło z rezerwacji wykonanych w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży, a prawie 300 tys. urządzeń aktywowano w pierwszym dniu wydawania zamówień.
Znacznie większą popularnością cieszy się tańszy Z Flip 3 - Odpowiada on za 70 proc. całościowego wyniku.
Ponad połowa jego nabywców to ludzie młodzi, a więc przedstawiciele tzw. pokolenia milenialsów i generacji Z. Może to wynikać ze strategii marketingowej Samsunga, przedstawiającej nowy model jako modny gadżet lifestyle'owy dla nastolatków i młodych dorosłych.
Zainteresowanie składanymi urządzeniami zaskoczyło samego producenta. Firma postanowiła przedłużyć do końca października program przyjmowania od klientów starszych telefonów, w zamian za rabat na zakup nowego urządzenia serii Z Fold.
Samsung nie udzielił szczegółowych informacji o wynikach sprzedaży nowych produktów w innych częściach świata.