Skyrim - jak wziąć ślub, zalety małżeństwa
Zadanie Węzeł małżeński.
Piąta odsłona The Elder Scrolls umożliwia zawarcie związku małżeńskiego z postaciami w grze. W Skyrim bierzemy ślub w Pękninie, na terenie świątyni Mary.
Pierwszym krokiem do wzięcia ślubu jest zdobycie Amuletu Mary. Znajdziemy go w trakcie eksploracji świata gry lub kupimy u Maramala na terenie świątyni Mary w Pękninie. Przyjście do Maramala (1) rozpoczyna zadanie „Węzeł małżeński”. Amulet otrzymamy również jako nagrodę za zadanie Księga miłości od Dinyi Balu, która także przebywa w Pękninie.
Bez rozmowy z Maramalem nie weźmiemy ślubu. Kolejny krok to wybór partnera lub partnerki z dostępnych w grze postaci niezależnych. Płeć i rasa sympatii nie ma znaczenia, wystarczy, że wyrazi zainteresowanie bohaterem. Większość postaci, z którymi możemy wziąć ślub, wymaga przysługi lub wykonania konkretnego zadania.
Nie weźmiemy ślubu z przedstawicielami Bosmerów i Khajiitów, ponieważ nie ma wśród nich dostępnych kandydatów.
Po znalezieniu kandydata lub kandydatki udajemy się do Maramala z powrotem do Pękniny. Po zawarciu związku małżeńskiego decydujemy, gdzie zamieszkamy z partnerem. Jeśli w międzyczasie zdobyliśmy posiadłość, wprowadzający się małżonek lub małżonka (2) założy sklep, w którym kupimy i sprzedamy łupy.
Bez względu na wybór miejsca zamieszkania, partner każdego dnia wypłaci bohaterowi 100 sztuk złota. Od czasu do czasu przekaże również prezenty. Kolejny bonus małżeństwa to codzienny posiłek, który otrzymamy od partnera. Danie przyspiesza przywracanie kondycji czy zdrowia. Warto wiedzieć, że spanie nieopodal małżonka dodaje premię do rozwijania umiejętności, o ile nasza postać nie jest wilkołakiem.
Gra pozwala także na porzucenie sympatii przed ołtarzem, jeśli rozmyśliliśmy się. Ten proceder można powtarzać w nieskończoność. Śmierć małżonka nie pozwala na kolejne małżeństwo.
Lista kandydatek (wybór):
- Taarie - Altmerka, Samotnia
- Shahvee - Argorianka, Wichrowy Tron
- Muiri - Bretonka, Markart
- Gilfre - Cesarska, Młyn Zmieszanych Wód
- Jenassa - Dunmerka, Biała Grań
- Aeri - Nordka, Tartak Angiego
- Ghorza gra-Bagol - Orismerka, Markart
- Anwen - Redgardka, Markart
Lista kandydatów (wybór):
- Derkeethus - Argorianin, Czarny Ruczaj
- Omluag - Breton, Markart
- Marcurio - Cesarski, Pęknina
- Athis - Dunmer, Biała Grań
- Benor - Nord, Morthal
- Ghorbash Żelazna Ręka - Orismer, Dushnikh Yal
Następnie: Skyrim - adopcja dzieci i zwierząt (Hearthfire)
Spis treści: Skyrim - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Skyrim - zarządca posiadłości, jak wybrać (Hearthfire)