Skyrim na Unreal Engine 5 - grafik pokazuje remaster lokacji
Nowe oblicze wieży przy Białej Grani.
Pracujący jako wolny strzelec grafik Chris G odtworzył jedną z najważniejszych lokacji The Elder Scrolls 5: Skyrim na wczesnej wersji nowego silnika Unreal Engine 5. Rezultat pozwala zobaczyć, jak mógłby wyglądać next-genowy remaster hitu Bethesdy.
Graficzego liftingu doczekała się zachodnia wieża strażnicza obok Białej Grani, czyli miejsce, w którym odbywa się pierwsza walka ze smokiem w grze. Jak twierdzi autor, projekt powstał w zaledwie kilka dni.
W stworzeniu „remastera” wieży i okolic pomogła nowość zaimplementowana do Unreal Engine 5, czyli technika Nanite. To system, pozwalający za pomocą milionów mikro-poligonów tworzyć środowiska z dużą ilością geometrycznych detali.
Jak tłumaczy pochodzący ze Stanów Zjednoczonych Chris G, większość elementów widocznych w materiale składa się z ponad miliona trójkątnych poligonów, a sama wieża może się pochwalić jedenastoma milionami trójkątów. Wbudowany w Nanite automatyczny system dostosowywania poziomu detali w zależności od odległości sprawił jednak, że scena nigdy nie wykracza ponad zakres dwóch milionów wielokątów na ekranie.
Dzięki użyciu techniki DLSS od Nvidii, w czasie rzeczywistym scena działa w płynności w granicach 60-70 FPS-ów. Nie wiadomo jednak, jakim sprzętem dysponuje grafik.
Skyrim to nie jedyny ciekawy projekt artysty. Na YouTube opublikował też miasteczko Goodsprings z Fallout: New Vegas, odtworzone w Unreal Engine 4.
Jeszcze więcej prac grafika znajdziemy na jego profilu w serwisie ArtStation.