Skyrim - Umiejętność: Przywoływanie
Przyzywanie stworów, tworzenie broni, kontrola nad Daedrami.
Przywołanie w The Elder Scrolls V: Skyrim to jedna ze szkół magii, nastawiona na wsparcie. Za jej pomocą gracz może przyzywać i kontrolować potężne stworzenia, tworzyć eteryczną broń i zaklinać duszę wrogów w klejnotach dusz. W niniejszym rozdziale wyjaśniamy, jak korzystać z Przywołania, które zdolności tej szkoły są najlepsze i jak ją rozwijać.
Charakterystyka i rodzaj zaklęć Przywoływania w Skyrim
Za sprawą szkoły Przywoływania gracz uzyskuje dostęp do zaklęć oferujących kilka ciekawych efektów, takich jak:
- Przywołanie - pozwala przyzwać jedną z kilku dostępnych w grze istot, jak chowaniec czy Atronach (1). Przywołana istota podróżuje za graczem i służy za wsparcie w walce.
- Reanimacja - znajdujące się tutaj zaklęcia pozwalają graczowi reanimować zwłoki poległego wroga, przywracając go na chwilę do życia. Podobnie jak w przypadku przywołań, reanimowane stwory walczą w obronie gracza.
- Przejęcie kontroli nad Daedrą - pozwala graczowi przejąć kontrolę nad Daedrą, którą przyzwał inny mag. Potężne zaklęcia, które mogą w momencie odwrócić losy nawet najtrudniejszych starć.
- Banicja - pozwala graczowi odesłać przywołaną przez innego maga Daedrę z powrotem do Oblivionu, pozbawiając wroga swojego przywołańca.
- Spętanie broni - pozwala przywołać graczowi broń i wykorzystać ją w walce przez 120 sekund. Przywołana broń posiada statystyki broni daedrycznej, oferując najwyższe statystyki w grze (jak na broń niewzmocnioną kowalstwem i zaklinaniem).
- Pułapka duszy - zaklęcie sprawia, iż objęta nim postać trafi do klejnotu dusz w momencie swojej śmierci. Więcej na temat klejnotów dusz znajdziesz w rozdziale klejnoty duszy: zaklinanie, ładowanie, jak zdobyć
Jak widać, Przywoływanie nie tylko pozwala przyzywać własne stwory do walki, lecz także niszczyć wrogie bądź przejmować nad nimi bezpośrednią kontrolę. Zaklęcia z tej grupy świetnie więc spiszą się u magów, jak i dla postaci walczących przy pomocy broni.
Najlepsze umiejętności Przywołania
Jeśli chcesz korzystać z zaklęć Przywołania wyższego poziomu, definitywnie musisz zainwestować w umiejętności zmniejszające koszt rzucania tych czarów - a więc Nowicjusz - przywołanie, Uczeń - przywołanie, Czeladnik - przywołanie, Ekspert - przywołanie i Mistrz - przywołanie. Zdolności te są tutaj kluczowe, gdyż zaklęcia Przywołania kosztują sporo punktów magii.
Dla postaci, które często korzystać będą z przywoływań, warto odblokować zdolność Bliźniacze dusze (2) - pozwala ona na przywołanie dwóch istot jednocześnie (normalny limit to 1 istota), znacząco zwiększając skuteczność tych zaklęć.
Magowie chcący walczyć przy pomocy Atronachów powinni odblokować Atromantę i Potęgę żywiołów, z kolei ci, którzy chcą skupić się na ożywianiu zwłok, w Nekromantę i Mroczne dusze.
Dla postaci walczących w zwarciu i korzystających z zaklętej broni, dobrym wyborem są zdolności Mistyczna więź, Złodziej dusz i Zaklęcie otchłani. Oferują one, odpowiednio, większe obrażenia od zaklętych broni, permanentny efekt Pułapki duszy na zaklętych broniach i możliwość odpędzania i przeganiania przywołanych istot podczas atakowania tego typu bronią.
Rozwój Przywołania i porady
Poniżej kilka porad, które mogą przydać się podczas korzystania z zaklęć Przywołania i przyspieszyć rozwój tej umiejętności:
- Rozwijanie Przywołania - następuje wtedy, gdy przyzwiesz istotę w trakcie walki bądź wykorzystasz spętaną broń do zadawania obrażeń. Rzucanie Pułapki duszy to też świetny sposób na rozwój - co więcej, można je rzucić także na zwłoki i wciąż otrzymać punkty doświadczenia.
- Rozwój poprzez atakowanie przywołanych istot - poziom Przywołania rozwijać można także poprzez przywoływanie dowolnej istoty, by później ją po prostu zniszczyć. Po kilku atakach istota stanie się wroga, a gracz będzie od tego momentu w walce, otrzymując jednocześnie punkty do rozwoju Przywołania (a także umiejętności przy użyciu której atakuje przywołańca).
- Kontrola i wypędzanie Draemor to potężne zaklęcia - Draemory to jedne z najsilniejszych istot w Skyrim, których przywołanie kosztuje maga masę punktów magii - wypędzenie bądź przejęcie nad nimi kontroli (3) znacznie osłabi wrogiego czarodzieja i da ci nad nim przewagę.
- Nie lekceważ spętanych broni - przez kilkanaście pierwszych godzin w grze będą one miały znacznie lepsze parametry, niż twoja własna broń, ułatwiając walkę. W przypadku przywołania łuku w komplecie otrzymujesz 100 strzał - nie musisz więc martwić się wyczerpaniem własnego zapasu!
- Regularnie korzystaj z Pułapki duszy - dzięki temu stale napełniać będziesz pozyskiwanie kamienie dusz, które potem wykorzystać można w zaklinaniu broni. Efekt pułapki duszy można także nałożyć na broń, by ułatwić sobie zadanie.
Następnie: Skyrim - jak rozwinąć umiejętności Wojownika: Blok, Broń jednoręczna i inne
Spis treści: Skyrim - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Skyrim - Umiejętność: Przemiana