Słaba sprzedaż kart GeForce RTX. Przychody Nvidii z działu gier niższe niemal o połowę
W stosunku do poprzedniego roku.
Nvidia opublikowała wyniki finansowe za czwarty kwartał 2018 roku. Z danych wynika, że dział odpowiedzialny za produkcję kart graficznych do gier uzyskał o 45 proc. niższe przychody niż rok temu.
Przedstawiciele koncernu przekonują, że za niezadowalające wyniki odpowiada kilka czynników, wśród których znajduje się też między innymi słaba sprzedaż nowej serii kart graficznych, obsługujących technikę śledzenia promieni, czyli GeForce RTX. Mowa w szczególności o RTX 2070 i 2080.
Nvidia twierdzi, że gracze najprawdopodobniej czekają na więcej przykładów realnego użycia ray tracingu, dlatego wstrzymują się z zakupem. Na tę chwilę technikę możemy zaobserwować w Battlefield 5 i Metro Exodus.
Podczas konferencji dla inwestorów dyrektor generalny Nvidii - Jensen Huang - zwrócił też uwagę, że GeForce RTX to pierwsza seria kart w historii koncernu, która zadebiutowała tylko z mocniejszymi wariantami GPU. Tańsze modele pojawiły się dopiero kilka miesięcy później, co wpłynęło na sprzedaż.
Całkowity przychód Nvidii wyniósł w czwartym kwartale 2018 roku 2,2 mld dolarów. To wynik gorszy o 31 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i 24 proc. gorszy niż w ubiegłym roku.
Huang ma nadzieję, że implementacja obsługi techniki śledzenia promieni w popularnych silnikach Unreal Engine i Unity pomoże zwiększyć sprzedaż kart RTX.
Źródło: Tom's Hardware