Słaba sprzedaż Midnight Suns. Wydawca widzi problem w dacie premiery
Tytuł nie zdobył popularności pomimo dobrych ocen.
Marvel’s Midnight Suns - superbohaterska strategia taktyczna od twórców serii XCOM - pomimo dobrych recenzji nie sprzedaje się najlepiej. Według prezesa firmy Take Two, będącej wydawcą gry, problemem mogła być niekorzystna data premiery.
Ciepłe przyjęcie przez krytyków - według agregatora Metacritic oceny utrzymują się na poziomie 82 punktów na 100 - nie przełożyło się na sprzedaż gry. Jak poinformował na początku stycznia serwis Gamesindustry, Midnight Suns nie trafiło nawet na listę grudniowych bestsellerów w Wielkiej Brytanii, plasując się poza pierwszą setką i ustępując pod względem popularności znacznie starszym tytułom.
Jason Schreier - dziennikarz agencji Bloomberg - poprosił o komentarz w tej sprawie prezesa firmy Take Two Straussa Zelnicka. Biznesmen stwierdził, że „prawdopodobnie okres wydania gry nie był zbyt dobry”. Faktycznie tego samego dnia, to jest 2 grudnia 2022, do sprzedaży trafiło także The Callisto Protocol oraz Need For Speed Unbound, czyli dwa stosunkowo silne tytuły.
Niemniej Zelnick wciąż widzi w grze potencjał. Zauważa bowiem, że większość produkcji studia Firaxis to dość niszowe tytuły, po które gracze będą sięgać jeszcze przez dłuższy czas. Ponadto deweloperzy mają plany na dalszy rozwój tytułu. Do tej pory pojawiło się dopiero jedno z zapowiadanych czterech zawartych w przepustce sezonowej DLC - dostaliśmy już Deadpoola, a w drodze są jeszcze Venom, Morbius i Storm z X-Menów.
Przypomnijmy, że w Midnight Suns wcielamy się w samodzielnie stworzonego superbohatera o pseudonimie The Hunter. Razem z innymi herosami uniwersum Marvela, gracz formuje drużynę, mającą za zadanie powstrzymać wskrzeszoną królową demonów Lilith oraz jej mistrza Chthona. W grze na premierę mogliśmy znaleźć 12 bohaterów do zrekrutowania.