Smocze Dziecię przemówiło. Fani Skyrima stworzyli 7 tys. linii dialogowych
Dzięki sztucznej inteligencji.
Skyrim to kultowa gra, ale trochę ironiczne jest, że główny bohater posługujący się Potęgą Głosu sam głosu nie posiada, a wszelkie kwestie wypowiadane przez naszą postać widzimy jedynie w formie tekstu na ekranie. Fani postanowili to zmienić i zaprzęgli do pracy sztuczną inteligencję.
Co prawda nieudźwiękowiona postać pomaga nieco wejść w rolę i wyobrażać sobie kwestie wypowiadane naszymi własnymi głosami, ale nagrane przez aktorów dialogi także mają wielu zwolenników. Z pewnością należą do nich autorzy modyfikacji Dragonborn Voice Over, która wprowadza do Skyrima ponad 7000 linii dialogowych dla postaci gracza.
Po zainstalowaniu moda wystarczy podejść do dowolnego NPC oferującego opcje dialogowe, wdać się z nim w rozmowę i wybrać interesująca nas kwestię, aby usłyszeć, jak postać wypowiada dane słowa. Modyfikacja jest obecnie w stadium rozwojowym, ale już obejmuje większość dialogów w grze i robi piorunujące wrażenie.
Może i czas reakcji nie jest jeszcze idealny, mod obsługuje wyłącznie język angielski, a twórcy przygotowali dotąd tylko jedną paczkę nagrań przeznaczoną dla żeńskiej protagonistki, jednak prace postępują sprawnie i kolejne zestawy głosów (w tym dla Argonian, Orków i Khajitów obu płci) oraz nowe funkcje powinny pojawić się już niedługo.
Jeszcze bardziej imponuje fakt, że wszystkie kwestie zostały wygenerowane przy pomocy sztucznej inteligencji. W większości przypadków takie nagrania nie różnią się praktycznie niczym od dialogów przygotowanych przez zawodowych aktorów, co z pewnością pozwoli moderom na opracowywanie jeszcze ambitniejszych dzieł w przyszłości. Szkoda tylko, że obecnie nie można usłyszeć Smoczego Dziecięcia po polsku.