Skip to main content

Sniper Elite 4 - Obiekt w Magazzeno

Odnajdujemy Kesslera i niszczymy plany nazistów.

Na początku odprawy porozmawiaj z mafiosem i Dorfmannem, po czym wykonaj interakcję na radiostacji. Z rozmów dowiesz się o linii obronnej złożonej z wielkich dział (1) w pięciu sztukach. Jest to zadanie poboczne, jednak warto się nim zająć, gdyż wokół nich stacjonuje najwięcej wrogich żołnierzy. Zacznij od skrajnie prawego, a skończ na lewym wybrzeżu i górnej części mapy.

Zadaniem pobocznym będzie też zniszczenie centrum szyfrującego (2), zdobycie informacji (3) oraz zabicie oficera (4) dowodzącego obroną zakładów. Pałęta się on ze sporą obstawą przy dwóch sąsiadujących ze sobą działach. Po udanej eksterminacji możesz ruszyć w kierunku wielkiego radaru (5), który musimy wysadzić w powietrze lub sabotować jego działanie.

Pamiętaj jednak, że okolicę patroluje czołg, więc albo pozbądź się go stosowną miną, albo staraj się nie wejść w jego pole widzenia. Jeden celny strzał może pozbawić cię życia. I choć mapa jest dosyć ciemna, tym razem nie zawracaj sobie głowy niszczeniem źródeł światła. Nie pomoże ci to praktycznie w żadnym stopniu.


Zadania poboczne: zniszczenie centrum deszyfrantów, zabicie oficera i wyłączenie radaru

Na tym poziomie aż roi się od przeciwników, dlatego kwestią czasu jest podniesienie przez nich alarmu, gdy zauważą twoje działania. Sama walka, o ile będziesz się trzymał bunkrów i innych zadaszeń, nie powinna być zbyt kłopotliwa. Jest tu ogromna ilość osłon różnego typu, za którymi możesz ukryć się przez wzrokiem nieprzyjaciela.

Mapa Magazzeno. Odniesienia do punktów 1-6 odnajdziesz w tekście.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Największym zagrożeniem będziesz ty sam, jeśli zdecydujesz się na pozostawanie na otwartej przestrzeni. Wielu z wrogich żołnierzy posiada pistolety sygnałowe, których użyją do wezwania lotniczego wsparcia. W tego typu sytuacji musisz uciekać przed siebie jak najszybciej, a najlepiej skorzystać z któregoś z licznych schronów. W takim miejscu będziesz bezpieczny, choć spodziewaj się rzucanych w twoją stronę granatów.

To jednak na tyle w kontekście ogólnych strategii dotyczących walki w Magazzeno. Udaj się do pierwszego działa, skąd niedaleka droga do centrum deszyfrantów. Jest to niewielki i niezbyt silnie strzeżony budynek, w którego środku znajduje się kilka maszyn odszyfrowujących. Podłóż przy nich ładunek wybuchowy, aby mieć z głowy jedno z zadań pobocznych.

Elektryk z nas żaden, ale ważne, że ułatwiamy tym samym pracę partyzantom.

Spójrz na mapę i większy z okręgów oznaczony jako (2). Znajduje się tam budynek oznaczony pomarańczowym kolorem. W środku znajduje się sejf, który możesz wysadzić, aby zdobyć stosowne informacje. Zanim ruszysz po kolejny pakiet, zajmij się oficerem (4) przechadzającym się w okolicy dwóch dział. Raczej nie unikniesz tu otwartej walki, więc upewnij się, że w każdej możliwej sytuacji będziesz uzupełniał amunicję upuszczoną przez pokonanych nieprzyjaciół.

Po zabiciu oficera i zniszczeniu dział, ruszaj w górę mapy, gdzie wejdziesz do niewielkiego systemu korytarzy małego bunkru, w którym odnajdziesz stosowne informacje (2). Znajdują się one na biurku w jednym z pomieszczeń. Teraz czas zająć się dwoma ostatnimi działami, a w międzyczasie sabotowaniem wielkiego radaru.

Wysadzenie radaru przyciągnęłoby niepotrzebnie uwagę. Postanawiamy zatem zniszczyć jego panel kontrolny.

Wyłączenie radaru, odnalezienie Kesslera i udaremnienie operacji nazistów

Wybiegnij z bunkra centralnym wejściem, odwracając przy tym uwagę nieprzyjaciół. Możesz wówczas się cofnąć i zabić wszystkich, którzy zainteresowali się twoją pozycją. To najlepsze miejsce do bezpiecznej walki z dużymi oddziałami wroga. Później przebiegnij na drugą stronę, gdzie dostaniesz się do budynku z radarem (5). Zeskocz na niższy poziom i wykonaj interakcję na skrzynce kontrolnej.

Teraz, w tak zwanym międzyczasie, pozostaje nam zniszczenie pozostałych dwóch dział. Warto to zrobić, gdyż z ich okolicy rozpościera się bardzo dobry widok na pozostałe budynki, wokół których zbiera się sporo nieprzyjaciół. Choć może się wydawać, że wywołanie alarmu w tamtym miejscu to spisanie na siebie wyroku, tak wystarczy schować się w którym z bunkrów i cierpliwie walczyć z nieprzyjaciółmi, aż do ostatniego żołnierza.

Trzymając się skraju mapy docieramy w końcu do bunkrów, nad którymi rozpościera się siatka maskująca. Wejdź do tego z prawej strony, aby odnaleźć pijanego mężczyznę (6), którego szukamy. Ten pobredzi trochę pod nosem, ale zaraz po tym możemy wyjść z bunkru.

W tym miejscu po prostu skręć w prawo, a na jednym z łóżek odnajdziesz Kesslera.

Teraz pozostaje nam udać się do głównego obiektu. Wokół niego może znajdować się jeszcze wielu żołnierzy, w zależności od tego, jak głośno działałeś wcześniej. Pozbądź się potencjalnego zagrożenia i nie wchodź do bunkru pierwszym wejście, ale tym nieco dalszym, do którego prowadzi główna droga.


Spis treści: Sniper Elite 4 - Poradnik, Solucja

Następnie: Sniper Elite 4 - Willa Giovi Fiorini

Zobacz też: Sniper Elite 4 - najlepsze karabiny snajperskie


W środku, w dużym pomieszczeniu, przejdź na drugą stronę, gdzie wejdziesz po schodach do okrągłego, przeszklonego pomieszczenia. Znajduje się tam sejf (7). Wysadź go, po czym zabierz pozyskane w ten sposób notatki. Teraz musisz zniszczyć sześć prostowników rtęciowych (8). Poznasz je bardzo łatwo po jasnym, niebieskim kolorze.

Strzały do prostowników oddawaj z bezpiecznej odległości. W przeciwnym wypadku możesz ponieść obrażenia od wybuchu.

W zależności od wybranej broni, wystarczy jeden lub dwa celne strzały w każdy z sześciu prostowników. Po rozpoczęciu ich niszczenia szybko zauważysz, że w głównej części pomieszczenia zaczynają pojawiać się przeciwnicy. Nie będzie jednak to wielka liczba, dlatego powinieneś się z nimi uporać w mniej niż minutę.

Po zniszczeniu prostowników i oczyszczeniu sobie drogi wyjścia, podążaj raz jeszcze do miejsca, gdzie spotkałeś Kesslera. Choć gra będzie ci mówić o konieczności ewakuacji mężczyzny, to wystarczy po prostu do niego dotrzeć. Wówczas misja dobiegnie końca.

Zobacz także