Sniper Elite 4 - Wyspa San Celini
Przechodzimy samouczek i likwidujemy pierwszych oficerów.
Rozpoczynamy aliancką kampanię, która polegać ma na przedostaniu się do lądowej części Włoch. W tym celu udajemy się na słoneczną wyspę San Celini, która w grze jest częścią Sycylii. Stacjonuje tam oddział Luftwaffe, który pracuje nad sterowanymi drogą radiową rakietami.
Naszym celem w tym zadaniu jest generał Tobias Schmidt, jeden z ulubieńców samego Adolfa Hitlera. Oprócz tego pozbędziemy się kilku niższych rangą, ale nie mniej ważnych, oficerów.
Mapa w San Celini nie jest może zbyt duża, ale trudnością w poruszaniu się po niej stanowi fakt, że nie ma tu zbyt wielu budynków, w których można się łatwo schować. Poziom obfituje za to w wiele gęstych krzaków, wśród których będziesz przemykał dość regularnie. Nie uprzedzajmy jednak faktów - na razie musisz ukończyć samouczek, który jest jednocześnie wstępem do obecnego zadania.
Samouczek
Podążaj przed siebie i wespnij się po drewnianej kolumnie. Na szczycie użyj wyświetlonego przycisku, aby zlikwidować po cichu wrogiego żołnierza. Teraz zobaczysz jak używać lornetki. Oznacz dwóch nieprzyjaciół znajdujących się na dalszym planie i to samo uczyń na czerwonym bloku żurawia nad nimi.
Po zapoznaniu się z menu kołowym broni wyciągnij karabin snajperski, a następnie strzel w czerwonym element żurawia, aby pozbyć się dwóch wrogów za jednym zamachem. Podążaj w miejsce wypadku, gdzie przeszukasz zwłoki mężczyzn. Wejdź po schodach w środku budynku, a następnie po kolejnej drewnianej kolumnie na górę.
Kucnij w częściowo uszkodzonej drewnianej zaporze przy murze, a następnie kieruj się ścieżką po prawej stronie. Nauczysz się korzystać z mapy i wyświetlać cele misji. W tym momencie rozpocznie się główna część zadania.
Zabicie generała Schmidta i czterech nazistowskich oficerów
Po zerknięciu na mapę zauważysz pięć okręgów z pytajnikami w środku. To właśnie w tych miejscach znajdują się oficerowie i generał. Ostatni z nich znajduje się na górze mapy, ale pozbędziemy się go w drugiej kolejności. Na początku zmierzaj przed siebie, gdzie zauważysz podniszczoną wieżę. Wdrap się tam i przy pomocy lornetki oznacz jak największą liczbę wrogów.
Co ciekawe, nieopodal niskiego, różowego budynku, przechadza się jeden z oficerów. Możesz go zlikwidować już teraz. Prawdopodobnie podniesie się alarm i rozpoczną się poszukiwania twojej osoby. Postaraj się do tej pory zlikwidować jak najwięcej przeciwników. Jeśli rozpocznie się otwarta walka, pozostań na wieży i użyj pistoletu automatycznego do walki z nazistami. Od czasu do czasu któryś z nich może spróbować wrzucić ci granat. Oddal się wówczas od niebezpiecznego przedmiotu.
Po skończonej walce zejdź na dół i trzymaj się lewego wybrzeża. Przechodząc od zarośli do zarośli oznaczaj kolejnych nieprzyjaciół. W końcu dotrzesz do drewnianej szopy, wokół której możesz w cichy sposób zlikwidować wrogów. Odwracaj ich uwagę rzucanymi kamieniami i zakradaj się za ich plecy.
Po przedostaniu się na drugą stronę mostu oczyść zastany tam posterunek, a jeśli wywołasz alarm, spodziewaj się posiłków z zabudowań nieopodal. W tamtej okolicy znajduje się także kolejny z oficerów, co możesz wykorzystać do zrealizowania celu. Tak naprawdę to ten etap jest najtrudniejszy w aktualnym zadaniu. Jeśli jednak poradzisz sobie ze stawianym oporem, realizacja głównego celu będzie już prosta.
Likwidacja generała Schmidta
Większość posiłków chroniących twój główny cel prawdopodobnie została już unicestwiona. Pozostaje ci zatem zakradnięcie się do różowej, sporej willi. Możesz działać tam po cichu, sukcesywnie likwidując strażników, a w międzyczasie także samego generała. Będzie on przechadzał się po pomieszczeniach i dziedzińcu. Po likwidacji przeszukaj jego ciało, aby zdobyć ważny list. Pozyskasz także w ten sposób kod do sejfu na wyższym piętrze.
Bez względu na to czy wykorzystasz jego zawartość, czy nie, przejdź później na taras widokowy, skąd będziesz miał perfekcyjne spojrzenie na większą część mapy. Po raz kolejny użyj lornetki do oznaczenia nieprzyjaciół i karabinu snajperskiego do ich unicestwienia. Nadciągające posiłki nie powinny mieć żadnych szans, będą odsłonieni, a ty wystrzelasz ich jak kaczki.
Ruszaj przed siebie na spotkanie z kolejnym oficerem. Będzie on znajdował się w okolicy wojskowych namiotów, strzeżony przez garstkę żołnierzy. Z większością z nich poradzisz sobie raczej po cichu. Odciągaj ich uwagę i zachodź za plecy. Twój ostatni cel znajduje się w niewielkim porcie w dolnej części mapy.
Możesz zejść tam korzystając z drewnianej konstrukcji na skraju umocnień lub spróbować pozbyć się oficera strzelając z dystansu. Okazjonalnie będzie się bowiem pojawiał w okolicy czarnego żurawia. Będziesz jednak musiał tam zejść, gdyż nieopodal znajduje się najbliższy punkt ewakuacji, w którym zakończysz zadanie.
Spis treści: Sniper Elite 4 - Poradnik, Solucja
Następnie: Sniper Elite 4 - Wieś Bitanti
Zobacz też: Sniper Elite 4 - najlepsze karabiny snajperskie
Zadania poboczne: zniszczenie kamer i oczyszczenie punktu kontrolnego
Na mapie rozmieszczone są trzy kamery. Ich rozlokowanie zauważysz na mapie już od samego początku rozgrywki. Wystarczy je zniszczyć, aby zrealizować jeden z dwóch pobocznych celów na tym etapie rozgrywki. Zazwyczaj kamery znajdują się nieopodal miejsc, w których przebywają oficerowie, czyli główne cele. Zniszczenie kamer nie będzie kosztować cię zbyt wiele czasu, możesz to zrobić przy okazji.
Innym pobocznym zadaniem jest zduszenie oporu w jednym z punktów kontrolnych. Chodzi o najbliższy widoczny z tarasu różowej willi, gdzie zlikwidowałeś generała Schmidta. Jeśli wcześniej nie wdałeś się w walkę ze znajdującymi się tam żołnierzami, jest to perfekcyjne miejsce, aby pozbyć się większości z nich za pomocą karabinu snajperskiego.