Sniper Elite 5 - lista zabójstw, opcjonalne morderstwa
Cele dodatkowe - wszyscy oficerowie do eliminacji.
Podczas gry w Sniper Elite 5 eliminujemy wielu wrogów, jednak gra oferuje też listę szczególnie ważnych celów, które wymagają nieco więcej kreatywności. Za wykonanie specjalnych zabójstw we wskazany sposób otrzymujemy nowe wyposażenie i dodatkowe punkty doświadczenia.
Na tej stronie znajdziecie listę wszystkich dygnitarzy do zabicia, wraz z metodami wykonania zadania w poprawny sposób.
Kliknij w link, aby przejść do wybranego celu:
- Wał atlantycki - Steffen Beckendorf
- Okupowana rezydencja - Friedrich Kummler
- Akademia szpiegowska - Fabien Richter
- Wojenna fabryka - Matthaus Ehrlich
- Festung Guernsey - Lanzo Baumann
- Liberation - Jaan Tautmann
- Tajne bronie - Christian Jungers
- Gruzy i ruiny - Shinji Yoshikawa
1. Wał atlantycki - Steffen Beckendorf
Oficer patroluje nadbrzeżne miasteczko w swoim samochodzie, dlatego ciężko znaleźć go w jednym miejscu.
- Sposób zabicia: zabij wybuchem
- Nagroda: Maschinenpistole 40
Wymagane jest zabicie wybuchem, co można zrealizować na wiele sposobów. Możemy rzucić w Beckendorfa granatem, podłożyć na trasie przejazdu minę, albo ładunek wybuchowy aktywowany strzałem - wybór należy do nas.
Alternatywnie możemy ogłuszyć ss-manna i wówczas na spokojnie wywołać eksplozję obok ciała.
2. Okupowana rezydencja - Friedrich Kummler
Oficera znajdziemy w sali balowej pałacu, w towarzystwie innych wojskowych.
- Sposób zabójstwa: zrzuć na niego żyrandol
- Nagroda: Karabiner 98
Po krótkiej rozmowie z innym mężczyzną, Kummler zatrzyma się przy skrzynce na środku pomieszczenia (1). Łatwo zauważysz, że stoi dokładnie pod żyrandolem. Kiedy się tam znajdzie, strzel w mocowanie oświetlenia (2), aby przygnieść dygnitarza.
Możesz też ogłuszyć oficera, położyć jego ciało obok skrzyni i wówczas zrzucić na nie lampion.
3. Akademia szpiegowska - Fabien Richter
Fabiena nie musisz długo szukać - jest jednym z uczestników spotkania, którego infiltracja to główne zadanie podczas tej misji.
- Sposób zabójstwa: zabij z ukrycia w walce wręcz
- Nagroda: Gewehr 1943
Problemem może być wykonanie morderstwa w zakładany przez grę sposób. Do tej misji wysoce zalecamy broń z tłumikiem.
Zakradnij się niepostrzeżenie do sali, gdzie odbywa się spotkanie. Schowaj się gdzieś i odwróć uwagę zebranych w pomieszczeniu osób poprzez rzut butelką albo gwizdnięcie.
Następnie bez wykrycia, szybko zastrzel pozostałych dwóch oficerów. Teraz ponownie odwróć uwagę Richtera rzutem butelki, zakradnij się do niego i wykonaj zabójstwo w walce wręcz.
Warto zapisać grę przed wejściem do sali konferencyjnej, ponieważ wykonanie morderstwa może wymagać kilku prób.
4. Wojenna fabryka - Matthaus Ehrlich
Matthaus okazał się podwójnym agentem i teraz ruch oporu chce jego śmierci.
- Sposób zabójstwa: szczurza bomba
- Nagroda: Maschinenpistole 44
Znajdziesz go w szopie w zaznaczonym obszarze, gdy rozmawia z innym oficerem. Przed przystąpieniem do działania, koniecznie zabierz z kryjówki ruchu oporu szczurzą bombę (1).
Teraz zakradnij się do szopy i podłóż szczura w jednym z dostępnych miejsc (2).
Następnie oddal się na tyle, by móc oddać w gryzonia celny strzał i zwab Ehrlicha w pobliże pułapki. Kiedy się tam znajdzie, strzel i zdetonuj ładunek. Alternatywnie, możesz ogłuszyć nazistę, po czym ułożyć jego ciało przy bombie i dopiero wówczas ją zdetonować.
5. Festung Guernsey - Lanzo Baumann
Lanzo nadzoruje konstrukcję umocnień wału atlantyckiego i znajdziesz go na placu budowy kolejnej baterii artyleryjskiej.
- Sposób zabicia: utop w cemencie
- Nagroda: Type 100
Nazista nosi brązowy uniform i początkowo ciężko będzie go odróżnić od innych inżynierów w lokacji - musisz namierzyć go lornetką lub lunetą. Przekradnij się koło betoniarek i zainteresuj się drewnianą poręczą (1). Spróbuj się do niej podkraść i wejdź z nią w interakcję.
Karl uszkodzi element, dzięki czemu Baumann - zaglądając, jak przebiegają prace - spadnie prosto do kadzi z cementem poniżej. Może wymagać nieco czasu aż zechce wyjść ze swojego biura, więc jeśli się spieszysz, to ogłusz go i po prostu wrzuć ciało do kadzi.
6. Liberation - Jaan Tautmann
Kolejny cel na liście trzeba wyeliminować w tradycyjny sposób.
- Sposób zabicia: otruj
- Nagroda: Model D
Tautmann obawia się o swoje życie i nie wychodzi z pokoju na piętrze rezydencji, prowadząc monolog sam ze sobą. Bardzo ważne jest, aby podczas realizacji tego celu nie wywołać alarmu w rezydencji - przerwie to rutynę czynności dygnitarza i nie będziemy mogli skłonić go do wypicia trucizny.
Wjedź do rezydencji, a na skrzyni przy schodach znajdziesz niewielką buteleczkę (1) - to twoja trucizna. Teraz zakradnij się na piętro przed gabinet oficera. Na stoliku po prawej zobaczysz szklankę (2) i dzwonek (3). Wlej truciznę do szklanki, po czym zadzwoń dzwonkiem i szybko się schowaj.
Tautmann po chwili wyjdzie się napić i będzie to jego ostatni łyk.
7. Tajne bronie - Christian Jungers
Chociaż naukowiec faktycznie zginie od własnego dzieła, to będzie to nieco mniej spektakularnie, niż można sobie wyobrażać.
- Sposób zabicia: zabij rakietą V2
- Nagroda: RSC 1918
Po dotarciu do wskazanego laboratorium, poczekaj aż Jungers wejdzie do tunelu aerodynamicznego z rakietą V2. Ty w tym czasie przedostań się na platformy na górze pomieszczenia. Kiedy nazista stanie prosto pod modelem (1) i zacznie rozmawiać z asystentem, to strzel w uchwyty (2) trzymające rakietę. Model spadnie prosto na naukowca, zabijając go na miejscu.
Możesz również go ogłuszyć, położyć pod rakietą i wówczas ją zrzucić.
8. Gruzy i ruiny - Shinji Yoshikawa
To bardzo proste zadanie, ponieważ wymaga od nas tylko użycia jednej z dwóch broni: pistolet Typ 14 Nambu lub peem Typ 100.
- Sposób zabicia: zabij japońską bronią
- Nagroda: Typ 14 Nambu
Jeśli wykonywałeś poprzednie zabójstwa zgodnie z zaleceniami, to powinieneś mieć odblokowany peem. Jednak nawet jeśli go posiadasz, to w budynku obok kryjówki admirała znajdziesz oba modele.
Przekradnij się w stronę ratusza i zajrzyj do budynku, gdzie znajduje się warsztat peemów. Na samej górze - obok stołu warsztatowego - znajdziesz dwa egzemplarze wymaganej broni.
Teraz przekradnij się do ratusza, poszukując oficera w czarnym mundurze (1). Pozbądź się go i zabierz klucz. Następnie wejdź na piętro i otwórz zamknięte drzwi (2).
Wejdź do środka. Admirał nosi biały mundur, dlatego nietrudno będzie go znaleźć. Zastrzel go z wymaganej broni, a zadanie zostanie zaliczone. Warto tutaj zaznaczyć, że czasami gra zaznaczy niewykonanie zadania, jeśli nie mamy odblokowanego peema typ 100.
Wówczas należy wyłączyć misję i spróbować ponownie. Jeśli to nie pomaga, to musisz wrócić do misji piątej i zabić Lanzo Baumanna zgodnie z wytycznymi. Dzięki któremu uzyskasz wymagane uzbrojenie.
Spis treści: Sniper Elite 5 - Poradnik, Solucja