Skip to main content

Sniper Elite 5 - Misja 1: Wał atlantycki

Pierwsza misja kampanii fabularnej - samouczek i wprowadzenie do fabuły.

Pierwsza misja w grze Sniper Elite 5 stanowi wprowadzenie do głównego wątku fabularnego oraz przedstawia nam wszystkie najważniejsze aspekty rozgrywki. W trakcie zadania zinfiltrujemy umocnienia Wału Atlantyckiego i nawiążemy kontakt z ruchem oporu.


Na tej stronie:


Zabezpiecz plażę - sekcja samouczkowa

Najpierw rozegrasz krótki etap samouczkowy, w którym nauczysz się tu podstaw rozgrywki. Zaczynasz na łodzi podwodnej, gdzie masz zestrzelić dwa reflektory. Wykonuj polecenia wyświetlane na ekranie i oddaj strzały. Nie musisz celować we wrogów za reflektorami - wystarczy, że trafisz w światła, a odłamki urządzenia powalą nieprzyjaciół.

Po obejrzeniu krótkiej scenki przerywnikowej wylądujesz na plaży. Idź przed siebie, eliminując napotkanych przeciwników zgodnie z sugestią gry - nauczysz się przydatnych umiejętności skradania i odwracania uwagi. Kiedy dotrzesz do budynku z wywieszoną flagą (1), przeniknij do środka i obejrzyj przerywnik filmowy.

Skorzystaj z warsztatu i wyjdź tylnymi drzwiami. Kieruj się dalej, aż uruchomi się kolejny filmik - twój statek został wykryty i zniszczony. W tym momencie trafiasz na otwartą mapę i możesz zająć się głównymi celami misji.


Unieszkodliw radar

Twoim pierwszym poważnym zadaniem jest wyłączenie dużego radaru na pobliskim wzgórzu (2). Idź w stronę instalacji, uważając po drodze na stróżówkę przy skrzyżowaniu (3) - kręci się tam dwóch żołnierzy, a do tego często przejeżdżają patrole.

Po przekroczeniu skrzyżowania masz dwie możliwości - przejść przez dziurę w żywopłocie (4) i skierować się prosto do radaru, albo najpierw zabezpieczyć ruiny po lewej (5), aby uniknąć ataku od tyłu - znajdziesz tam kilku piechurów.

Niezależnie od podjętej decyzji, następnym celem będzie dotarcie do okopów. Przemieszczaj się w stronę radaru, poszukując przerw w drucie kolczastym (6). Jest ich kilka i dość łatwo je zauważyć. Przeprawa nie powinna być trudna. Największym zagrożeniem są snajperzy (7), których pociski powodują krwawienie i ciągłą utratę zdrowia.

Zeskocz w dół umocnień i powoli idź w stronę radaru, kierując się jednocześnie lekko w prawo. Uważaj na żołnierzy, czyhających za rogami okopów.

Po zlokalizowaniu wejścia przy baterii ogniowej (8), podnieś ze skrzyni ładunek wybuchowy (9) i wejdź do środka. Wysadź drzwi na wprost ładunkiem, albo spróbuj otworzyć zamek wytrychem. Idź przed siebie, aż dotrzesz do maszynowni.

Skręć do pomieszczenia na prawo, a potem ponownie na prawo, do krótkiego korytarza (10). Idź prosto i ze stołu podnieś łom (11).

Wróć do maszynowni i znalezionym narzędziem uszkodź generator (12). Wyjdź na tyły umocnień (przez bunkier albo obchodząc instalację dookoła) i w niewielkim garażu przełącz dźwignię (13) - to zniszczy radar.

Opuść stację radarową i skieruj się w stronę odwiedzonego na początku skrzyżowania. Tym razem skręć w dół drogi - do pobliskiej wioski.


Odzyskaj informacje ruchu oporu

Kieruj się w stronę głównego celu misji (14) i wejdź do budynku z żółtej cegły (15).

Wejdź po schodach na górę i skręć do pierwszego pomieszczenia po prawej. Pod łóżkiem zlokalizujesz sejf (16). Niestety nie posiadasz klucza. Wyjdź na tył budynku i po pnączach wespnij się na strych.

Przeszukaj leżące na podłodze zwłoki Marcela (17) i wejdź do pomieszczenia po prawej. Zniszcz lub odsuń deski na podłodze (18) i zeskocz na dół.

Wróć do sejfu i zabierz z niego dokumenty.


Ewakuuj się

Idź w stronę farmy przy brzegu (19). W domu znajdziesz dwóch Niemców, ale nie musisz z nimi walczyć i możesz od razu iść do stodoły (20).

Po otwarciu drzwi budynku włączy się scenka przerywnikowa, a misja dobiegnie końca.

Następnie: Sniper Elite 5 - Okupowana Rezydencja

Spis treści: Sniper Elite 5 - Poradnik, Solucja

Zobacz także