Sniper Elite 5 - Misja 1: Wał atlantycki
Pierwsza misja kampanii fabularnej - samouczek i wprowadzenie do fabuły.
Pierwsza misja w grze Sniper Elite 5 stanowi wprowadzenie do głównego wątku fabularnego oraz przedstawia nam wszystkie najważniejsze aspekty rozgrywki. W trakcie zadania zinfiltrujemy umocnienia Wału Atlantyckiego i nawiążemy kontakt z ruchem oporu.
Na tej stronie:
- Zabezpiecz plażę - sekcja samouczkowa
- Unieszkodliw radar
- Odzyskaj informacje ruchu oporu
- Ewakuuj się
Zabezpiecz plażę - sekcja samouczkowa
Najpierw rozegrasz krótki etap samouczkowy, w którym nauczysz się tu podstaw rozgrywki. Zaczynasz na łodzi podwodnej, gdzie masz zestrzelić dwa reflektory. Wykonuj polecenia wyświetlane na ekranie i oddaj strzały. Nie musisz celować we wrogów za reflektorami - wystarczy, że trafisz w światła, a odłamki urządzenia powalą nieprzyjaciół.
Po obejrzeniu krótkiej scenki przerywnikowej wylądujesz na plaży. Idź przed siebie, eliminując napotkanych przeciwników zgodnie z sugestią gry - nauczysz się przydatnych umiejętności skradania i odwracania uwagi. Kiedy dotrzesz do budynku z wywieszoną flagą (1), przeniknij do środka i obejrzyj przerywnik filmowy.
Skorzystaj z warsztatu i wyjdź tylnymi drzwiami. Kieruj się dalej, aż uruchomi się kolejny filmik - twój statek został wykryty i zniszczony. W tym momencie trafiasz na otwartą mapę i możesz zająć się głównymi celami misji.
Unieszkodliw radar
Twoim pierwszym poważnym zadaniem jest wyłączenie dużego radaru na pobliskim wzgórzu (2). Idź w stronę instalacji, uważając po drodze na stróżówkę przy skrzyżowaniu (3) - kręci się tam dwóch żołnierzy, a do tego często przejeżdżają patrole.
Po przekroczeniu skrzyżowania masz dwie możliwości - przejść przez dziurę w żywopłocie (4) i skierować się prosto do radaru, albo najpierw zabezpieczyć ruiny po lewej (5), aby uniknąć ataku od tyłu - znajdziesz tam kilku piechurów.
Niezależnie od podjętej decyzji, następnym celem będzie dotarcie do okopów. Przemieszczaj się w stronę radaru, poszukując przerw w drucie kolczastym (6). Jest ich kilka i dość łatwo je zauważyć. Przeprawa nie powinna być trudna. Największym zagrożeniem są snajperzy (7), których pociski powodują krwawienie i ciągłą utratę zdrowia.
Zeskocz w dół umocnień i powoli idź w stronę radaru, kierując się jednocześnie lekko w prawo. Uważaj na żołnierzy, czyhających za rogami okopów.
Po zlokalizowaniu wejścia przy baterii ogniowej (8), podnieś ze skrzyni ładunek wybuchowy (9) i wejdź do środka. Wysadź drzwi na wprost ładunkiem, albo spróbuj otworzyć zamek wytrychem. Idź przed siebie, aż dotrzesz do maszynowni.
Skręć do pomieszczenia na prawo, a potem ponownie na prawo, do krótkiego korytarza (10). Idź prosto i ze stołu podnieś łom (11).
Wróć do maszynowni i znalezionym narzędziem uszkodź generator (12). Wyjdź na tyły umocnień (przez bunkier albo obchodząc instalację dookoła) i w niewielkim garażu przełącz dźwignię (13) - to zniszczy radar.
Opuść stację radarową i skieruj się w stronę odwiedzonego na początku skrzyżowania. Tym razem skręć w dół drogi - do pobliskiej wioski.
Odzyskaj informacje ruchu oporu
Kieruj się w stronę głównego celu misji (14) i wejdź do budynku z żółtej cegły (15).
Wejdź po schodach na górę i skręć do pierwszego pomieszczenia po prawej. Pod łóżkiem zlokalizujesz sejf (16). Niestety nie posiadasz klucza. Wyjdź na tył budynku i po pnączach wespnij się na strych.
Przeszukaj leżące na podłodze zwłoki Marcela (17) i wejdź do pomieszczenia po prawej. Zniszcz lub odsuń deski na podłodze (18) i zeskocz na dół.
Wróć do sejfu i zabierz z niego dokumenty.
Ewakuuj się
Idź w stronę farmy przy brzegu (19). W domu znajdziesz dwóch Niemców, ale nie musisz z nimi walczyć i możesz od razu iść do stodoły (20).
Po otwarciu drzwi budynku włączy się scenka przerywnikowa, a misja dobiegnie końca.
Następnie: Sniper Elite 5 - Okupowana Rezydencja
Spis treści: Sniper Elite 5 - Poradnik, Solucja