Sol Contingency - klasyczny Descent odtworzony na Unreal Engine
Projekt bazuje na oryginale z 1994 roku. Premiera pierwszego epizodu w tym roku na PC.
Grupa pasjonatów opublikowała teaser Sol Contingency, czyli pierwszej części serii Descent, odtworzonej na silniku graficznym Unreal Engine 3.
Projekt powstaje od października zeszłego roku i zakłada publikację gry w częściach, wyłącznie na PC. Pierwszy epizod - The Lunar Incident - ukaże się jeszcze w tym roku.
Twórcy pozostają wierni rozwiązaniom z klasycznej strzelanki Interplay z 1994 roku. Gracz może przemieszczać kontrolowany statek kosmiczny w dowolnym kierunku, co swego czasu określono jako „sześć stopni wolności”, lub 6DOF.
Dzięki możliwościom Unreal Engine 3 twórcy mają nadzieję odtworzyć modele statków w wysokiej rozdzielczości, dodać lepsze tekstury, nowe efekty cząsteczkowe i animacje broni.
Z oryginału zapożyczono także fabułę. Gracz wciela się w najemnika, który musi wyeliminować zagrożenie ze strony tajemniczego wirusa, zamieniającego roboty górnicze w śmiercionośną broń. Gra ukazała się w 1994 roku za sprawą Interplay i doczekała się wielu dodatków i dwóch sequeli.