Songs of Conquest - atak i obrona: wpływ na walkę
Jak zmienia się siła stworów za sprawą ataku i obrony.
Każda jednostka w Songs of Conquest opisana jest szeregiem współczynników, wśród których jest atak i obrona. Z tej strony dowiesz się w jaki sposób wpływają one na siłę wojska na polu walki i to, ile obrażeń zadaje i otrzymuje.
Gdy najedziesz myszką na obrazek dowolnego stwora, wyświetlą się o nim szczegółowe informacje. Znajdziesz tam też atak (1) - zarówno wręcz jak i dystansowy (jeśli jednostka takim dysponuje) - a także obronę (2). Wartość w nawiasie to domyślny atak jednostki - ta przed nawiasem to powiększona o premie pochodzące od powiernika.
Jak nietrudno się domyślić, atak i obrona wpływają na to, ile obrażeń jednostka zada i otrzyma od wrogich ciosów. Działa to tak:
- Za każdy punkt ataku powyżej obrony celu jednostka otrzymuje +1% do obrażeń;
- Za każdy punkt obrony powyżej ataku agresora jednostka otrzymuje +0,5% redukcji obrażeń.
Przykładowo, jeśli twój oddział zadaje 10 obrażeń i ma 20 ataku, a cel 10 obrony, to jego obrażenia zostaną zwiększone o 10% (1% za każdy punkt), czyli zada ich 11. Z kolei jeśli broniąca się jednostka posiada 20 obrony, a agresor 10 ataku i zadaje domyślnie 10 obrażeń, zada obrażenia zmniejszone o 5% (po 0,5% za każdy punkt obrony większy niż atak agresora).
Przy tak niewielkich różnicach wpływ na obrażenia jest oczywiście niewielki, ale musisz brać także pod uwagę liczebność oddziałów - wtedy obrażenia liczone są za każdą „sztukę” w grupie. Co więcej, bohater może zapewniać jednostkom nawet 100 punktów dodatkowego ataku czy obrony, może też zwiększyć to za pomocą zaklęć.
Spis treści: Songs of Conquest - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Songs of Conquest - widoczność powiernika: jak działa