Skip to main content

Sony chce poprawić relacje z mniejszymi deweloperami - raport

Po lipcowych kontrowersjach.

W lipcu obecnego roku głośny artykuł serwisu IGN ujawnił sporo krytyki pod adresem Sony, płynącej od twórców niezależnych i mniejszych zespołów. Japońska korporacja nie komentowała sytuacji, lecz stara się podobno zmienić wizerunek.

Przypomnijmy: narzekano między innymi na niejasne i skomplikowane procedury oraz brak komunikacji ze strony wydawcy. Dużo mówiło się także o problemach w znalezieniu mniejszych gier na PS Store, co stanowi szerszy problem wszystkich platform dystrybucji.

Teraz serwis IGN dotarł do wyników ankiety, jakimi Sony podzieliło się z częścią partnerów. Trzystronicowy dokument nie odnosi się bezpośrednio do zarzutów z lata, lecz sekcja „ciągła poprawa” wydaje się być jasną odpowiedzią na kontrowersje.

Akupara Games wydaje między innymi Grime na PCZobacz na YouTube

Jeden z „poszkodowanych” twórców - szef Akupara Games, David Logan - potwierdza, że jeden z menedżerów zajmujących się współpracą z deweloperami w PlayStation - Greg Rice - osobiście zgłosił się do jego studia wkrótce po lipcowym artykule.

„Byli absolutnie zrozpaczeni tymi wiadomościami i było jasne, że menedżerowie w Sony pracowali ciężko, by wprowadzić w życie pomysły, które twórcy niezależni zgłaszali w wewnętrznych rozmowach” - wyjaśnia.

„Artykuł musiał przyśpieszyć inicjatywy, które planowali już wcześniej, ponieważ Sony zaczęło nagle wprowadzać duże zmiany” - dodaje.

Logan tłumaczy, że mowa między innymi o znacznym usprawnieniu komunikacji z PlayStation. Czas odpowiedzi na zgłoszenie pomocy technicznej to teraz od jednego do pięciu dni roboczych - a nie dziewięć miesięcy, jak było z jednym bugiem w przeszłości.

Szef Akupara Games oraz inni deweloperzy przyznają, że są też częściej zapraszani do udziału w przecenach, choć - jak dodają - sam wymóg zaproszenia pozostaje dość dziwnym podejściem ze strony wydawcy.

Zobacz także