Sony chce tworzyć więcej gier „dla całej rodziny”. To efekt sukcesu Astro Bot
„To bardzo ważny rynek”.
Wielki sukces Astro Bot przypomniał Sony o tym, jak istotną rolę na rynku odgrywają tytuły family friendly, a więc odpowiednie zarówno dla najmłodszych, jak i starszych graczy. Firma chce więcej takich gier w swoim katalogu.
Swoim spojrzeniem na przyszłość PlayStation podzielił się Hermen Hulst - były szef Guerilla Games, a od maja prezes Sony Interactive Entertainment - w oficjalnym podcaście firmy.
- Myślę, że to niezwykle ważne, aby studia PlayStation tworzyły gry w różnych gatunkach. Rynek familijny to dla nas naprawdę istotna rzecz, na której powinniśmy się skupić - mówił menedżer, cytowany przez Eurogamera.
Sony nie pochwaliło się jeszcze wynikami sprzedażowymi Astro Bot, ale w przypadku ocen możemy śmiało mówić o sukcesie. Kolorowa i nieskomplikowana platformówka od studia Asobi zebrała bardzo wysokie noty i na ten moment utrzymuje pozycje najwyżej ocenianej gry tego roku. Sam Hulst także uważa, że to jeden z najlepszych reprezentantów swojego gatunku.
- [Seria - dop. red] Astro jest bardzo, bardzo ważna dla PlayStation - mówił dalej. - Oczywiście mieliśmy preinstalowane Astro Playroom na PlayStation 5, które miliony graczy pokochało. [...] To niezwykłe, że stosunkowo niewielki zespół - naprawdę mały zespół - jest w stanie dostarczyć tak dużą i udaną grę.
Bardziej złośliwi gracze zauważą zapewne, że w kategorii tytułów eksluzywnych Sony nie rozpieszcza ostatnio ani graczy najmłodszych, ani tych dojrzałych. Kolejną grą family friendly będzie LEGO Horizon Adventures od studia Guerilla, które powinno ukazać się jeszcze w tym roku. Klockowa przygoda Aloy trafi na PC, PS5 i Switcha.