Skip to main content

Sony chce tworzyć więcej "gier-usług"

Wynika z prezentacji firmy.

  • Sony obiecuje więcej gier z elementami „usług”
  • Tytuły trafią nie tylko na konsole PlayStation, ale i inne platformy
  • W ubiegłym roku aż ćwierć przychodów w PS Store pochodziło z produkcji Free to Play

Sony ogłosiło, że zamierza tworzyć więcej tak zwanych „gier-usług”, czyli tytułów z elementami sieciowymi i rozwijanymi po premierze.

Informacja pojawiła się na jednym ze slajdów przedstawionej przez firmę prezentacji dla inwestorów. Zaznaczono, że wspomniane produkcje miałyby ukazywać się zarówno na konsolach PlayStation, jak i innych platformach. Wśród tych ostatnich wymieniono PC i urządzenia mobilne.

Slajd z prezentacji Sony

Jak podkreśla na Twitterze analityk branżowy Daniel Ahmad, działania Sony nie są zaskoczeniem, jeżeli wziąć pod uwagę dane finansowe. W ubiegłym roku fiskalnym aż 25 procent przychodów cyfrowego sklepu PS Store pochodziło z sieciowych tytułów Free to Play.

Na większy nacisk na gry wieloosobowe wskazuje ujawniona niedawno współpraca z Firewalk - studiem założonym przez weteranów z Bungie, odpowiedzialnych za Destiny. Projekt zespołu ma stawiać właśnie na rozgrywkę sieciową.

„Nie jest tajemnicą, że gry-usługi są coraz większym obszarem branży. MLB The Show i Gran Turismo od jakiegoś czasu zmierzają w tym kierunku. Interesującym będzie obserwowanie, jak Sony podąży w tę stronę jeszcze mocniej, zwłaszcza, gdy zdecyduje się wydać tytuły Free to Play” - pisze Ahmad.

Wspomniany slajd - który ujawnił, że Uncharted 4: Kres złodzieja zmierza na PC - sugeruje też, że Sony chce w większym stopniu skupić się na rynkach w Chinach, Rosji i Indiach.

Zobacz także