Sony chce więcej portów na PC i filmowych adaptacji. Firma przedstawia nową strategię
Nowa gra twórców Destiny 2 prawdopodobnie już powstaje.
Wczoraj odbyło się specjalne spotkanie korporacyjne, podczas którego przedstawiono plany Sony związane ze strategią biznesową na najbliższe miesiące. Materiały z prezentacji zostały udostępnione publicznie, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć działania japońskiej firmy.
Na wstępie zaznaczmy, że prezentacja i dokumenty dotyczną nie tylko działu gier, ale też innych segmentów rynku, którymi zajmuje się Sony, czyli między innymi muzyki, fotografii, kina czy nawet usług finansowych. W wielu punktach poszczególne gałęzie firmy zdają się jednak ze sobą łączyć, a producent PlayStation ma zamiar wykorzystać to na swoją korzyść i zmaksymalizować zyski.
Jednym z ważnych punktów strategii Sony jest zacieśnianie powięzi między różnymi gałęziami mediów, w związku z czym należy spodziewać się częstszych inwestycji choćby w filmowe i serialowe adaptacje gier. „Gran Turismo” i „The Last of Us” to najwyraźniej dopiero początek i choć nie padają konkretne tytuły, to korporacji zależy, aby jak najbardziej rozwinąć swoje filmowe portfolio. Potwierdzono też, że produkcja HBO o przygodach Ellie i Joeala znacznie zwiększyła zainteresowanie grami oraz muzyką wykorzystaną w serialu.
Sony szykuje prawdziwą multimedialną machinę - do oglądania filmów mają zachęcać nowe gry, a do grania w nie na PS5 zachęcać mają produkcje kinowe i serialowe. Warto wspomnieć, że w samym czwartym kwartale roku fiskalnego 2022 do sklepów wysłano 6,3 mln konsol PS5, a fabryki nadal produkują sprzęt na pełnych obrotach. Aby jednak gry i inne produkcje Sony trafiły do jak najszerszego grona odbiorców, korporacja planuje zwiększyć inwestycje na rynku PC i przyciągnąć kolejnych graczy.
Wygląda też na to, że Sony wyciąga wnioski z sukcesu Destiny 2 i „chce wykorzystać doświadczenie przejętego w lipcu ubiegłego roku studia Bungie do usprawnienia i rozwoju modelu gier-usług na PlayStation i PC”, co można rozumieć na dwa sposoby. Po pierwsze byli twórcy Halo najwyraźniej rozwijają kolejną grę-usługę (Destiny 3 lub nową markę), która będzie zarazem ich pierwszym tytułem na PS5. Po drugie zespół Bungie dzieli się doświadczeniem z innymi studiami należącymi do Sony w celu dostarczenia większej liczby gier-usług na PS5 i PC.
Cała półtoragodzinna prezentacja dostępna jest w formie wideo na stronie Sony, ale opublikowano też wersję PDF ze slajdami i opisami. Jeżeli interesujecie się wszystkim, co związane z Sony, to lektura może okazać się prawdziwą kopalnią wiedzy i może umilić czas w oczekiwaniu na PlayStation Showcase.