Skip to main content

Sony chce wydać mnóstwo gier-usług. Znamy plany na najbliższe lata

Nowa strategia.

Sony coraz częściej wspomina o chęci inwestowania w gry-usługi. Slajd z niedawnej prezentacji ponownie nakreśla nową strategię wydawcy, który do 2025 roku chce rozwijać aż 12 gier (ściślej mówiąc - marek) typu live.

Jak można zobaczyć na wykresie, prognozowana liczba marek związanych z grami-usługami wynosi:

  • W 2022 roku - 3 marki typu live
  • W 2023 roku - 6 marek typu live
  • W 2024 roku - 10 marek typu live
  • W 2025 roku - 12 marek typu live

Mowa o latach fiskalnych, co oznacza, że Sony spodziewa się rozwijać 12 marek związanych z grami-usługami do marca 2025 roku.

Slajd z prezentacji Sony

Aktualnie liczba takich marek wynosi 1. Chodzi o MLB: The Show 22, które - choć wyprodukowane przez Sony Interactive Entertainment - ukazało się nie tylko na PlayStation, ale też Xbox i Switch.

Choć japoński koncern kojarzymy głównie z mocnymi grami single-player, sytuacja najwyraźniej zmieni się już niedługo. Po kupnie odpowiedzialnego za Destiny studia Bungie, Sony przyznało, że chce tworzyć gry-usługi, które „nie mają końca”.

Zobacz także