Sony chwali się ulepszonymi grami na PS5 Pro. Będzie nawet 120 FPS i 8K
Ale nie jednocześnie.
Sony wykorzystało State of Play nie tylko do przedstawienia nadchodzących gier, ale również przekazania dodatkowych informacji odnośnie PS5 Pro. Dostaliśmy rozszerzoną listę gier, które otrzymają ulepszone wersje na tę konsolę, a deweloperzy z różnych studiów pochwalili się, jak czerpią z mocy sprzętu.
Na poniższym trailerze możecie zobaczyć, jak będą prezentowały się niektóre gry w wersji „PS5 Pro Enhanced”.
Sony podało też listę gier, które skorzystają ze wzmocnionej mocy PS5 Pro. Zestawienie obejmuje nie tylko gry już dostępne, ale także takie, które jeszcze nie miały premiery:
- Dragon's Dogma 2
- Ratchet and Clank: Rift Apart
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
- Star Wars Jedi: Survivor
- Final Fantasy 7: Rebirth
- Hogwarts Legacy
- Alan Wake 2
- Demon's Souls
- Resident Evil 4
- F1 24
- Gran Turismo 7
- The Crew Motorfest
- Resident Evil Village
- Rise of the Ronin
- Assassin's Creed Shadows
- The First Descendant
- Stellar Blade
- The Last of Us Part 2 Remastered
- Spider-Man 2
- Horizon Forbidden West
- Dragon Age: The Veilguard
Lista jest więc ciut dłuższa niż ta podana dwa tygodnie temu, ale wciąż niepełna. Sony zapewnia, że dojdzie jeszcze „wiele” innych gier.
Deweloperzy opowiadają, jak wykorzystują moc PS5 Pro
Sony poprosiło też przedstawicieli 14 studiów, by opowiedzieli, jak wykorzystują nadchodzące PS5 Pro do wspomnianego „rozszerzania” gier. Wygląda na to, że w niektórych przypadkach będziemy mieli do czynienia nawet z rozgrywką w 8K (Gran Turismo 7) czy 120 FPS (Resident Evil Village).
Wszystkie wypowiedzi znajdują się na blogu PlayStation (w języku angielskim), a poniżej umieszczamy najciekawsze z nich.
Polyphony Digital
„Gran Turismo 7 było już w stanie renderować w natywnym 4K, ale PlayStation Spectral Super Resolution na PS5 Pro działa również w przypadku źródeł 4K, pozwalając uzyskać jeszcze więcej szczegółów i wyższą jakość obrazu niż kiedykolwiek wcześniej. Jesteśmy też w stanie obsługiwać ray tracing podczas wyścigów, co wcześniej było niemożliwe (...). Co więcej, Gran Turismo 7 zaoferuje eksperymentalną obsługę rozdzielczości 8K przy 60 klatkach na sekundę”.
Guerrilla
„W silniku Decima [to silnik, na którym działa seria Horizon - przyp. red] wprowadzono wiele ulepszeń, które są teraz możliwe dzięki mocy renderowania PS5 Pro. Zobaczycie usprawnienia cieni, głębi ostrości, shaderów skóry i włosów, chmur, god rayów i wiele więcej. Z wydajnością na poziomie sportowego samochodu jest to czysta przyjemność dla oczu”.
Naughty Dog
„W Naughty Dog z dumą oferujemy aktualizacje na PS5 Pro zarówno dla The Last of Us Part I, jak i The Last of Us Part II Remastered, zapewniając graczom najbardziej zoptymalizowane wrażenia. Obie gry będą oferować nowy, ulepszony tryb renderowania dla PS5 Pro, który wykorzystuje ulepszone przetwarzanie grafiki, renderując obraz w 1440p, a następnie skalując do 4K za pomocą super rozdzielczości PSSR. Tryb ten utrzymuje docelowe 60 klatek na sekundę, oferując idealną równowagę między liczbą klatek na sekundę a rozdzielczością”.
Capcom
„Dragon's Dogma 2 skorzysta z mocy PS5 Pro, PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) i nowej technologii ray tracingu, umożliwiając zwiększenie liczby klatek na sekundę (...). W przypadku Resident Evil Village dodaliśmy rozgrywkę w 120 klatkach na sekundę, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia na PS5 Pro”.
Ubisoft
„Sumiennie pracowaliśmy nad maksymalizacją wrażeń z Assassin's Creed Shadows na PS5 Pro. Wykorzystując zwiększone możliwości ray tracingu PS5 Pro, Assassin's Creed Shadows zaprezentuje ulepszoną technologię globalnego oświetlenia ray tracingu. Dzięki technologii PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) i w połączeniu z mocniejszym procesorem graficznym, gracze zobaczą ulepszone systemy renderowania oraz zwiększony fotorealizm. Gracze eksplorujący feudalną Japonię mogą spodziewać się ulepszonych środowisk, atmosfery i klimatu, a także większej liczby szczegółów, zarówno z bliska, jak i z daleka”.